مقاله

آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ (شرینک) کاملا تخصصی در شرکت نادی پک

تعمیر دستگاه شیرینگ

آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ از صفر تا صد

دستگاه‌های شیرینگ پک امروزه بیشترین کاربرد را در صنعت بسته بندی در سراسر دنیا دارند. در کشور ایران نیز در فرایند بسته بندی بسیاری از محصولات صادراتی، صنعتی و خانگی از انواع دستگاه شیرینگ پک استفاده می‌شود. بنا بر افزایش گستره کارایی این دستگاه‌ها یکی از مسائلی که به نیازهای اولیه در صنعت بسته بندی تبدیل شده است آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ است. دستگاه‌های شیرینگ نیز بنا بر داشتن قطعات مصرفی زیاد بایستی به صورت دوره‌ای توسط شرکتی معتبر و مورد تایید سرویس شده و در صورت نیاز قطعه مورد نظر از دستگاه تعویض یا تعمیر گردد.

شرکت نادی پک نیز از جمله معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در صنعت بسته بندی است که در کنار تولید مرغوب‌‌ترین و پیشرفته‌ترین انواع دستگاه شیرینگ خدمات صفر تا صد مربوط به تعمیرات دستگاه شیرینگ را در سطح کشور ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب از نادی پک اطلاعات کاملی در رابطه با آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ پک در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دستگاه شیرینگ پک چیست؟

دستگاه شیرینگ پک از جمله پرکاربردترین دستگاه‌های بسته بندی در این صنعت به‌روز است که با استفاده از فرایند حرارت‌دهی به رول یا همان نایلون شیرینگ منجر به تغییر حالت و چسبیدن آن به سطح یا ظرف مورد نظر می‌شود.

دستگاه‌های شیرینگ پک در حالت کلی در دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در نوع اتوماتیک این دستگاه کلیه مراحل مربوط به بسته بندی از قرار دادن نایلون در اطراف محصول گرفته تا حرارت دادن به آن و… به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می‌شود. اما در مقابل در دستگاه‌های شیرینگ پک نیمه اتوماتیک نیز برخی از فرایندهای بسته بندی توسط اپراتور انجام می‌شود.

اهمیت سرویس و تعمیر دستگاه شیرینگ پک

همواره فرایند یادگیری آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ پک در صرفه جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از به وجود آمدن هزینه‌های هنگفت تاثیر بالقوه‌ای دارد. البته نباید از این نکته حائز اهمیت غافل شد که نگهداری درست و اصولی از دستگاه شیرینگ از خرابی بسیاری از قطعات جلوگیری کرده و منجر به افزایش طول عمر دستگاه می‌شود. علاوه بر موارد فوق بایستی هر بار قبل از روشن کردن دستگاه شیرینگ پک قطعات دستگاه را به دقت مورد بررسی قرار داد. علت اهمیت این قضیه استفاده طولانی مدت از دستگاه‌ها در طول روز و ایجاد حرارت بالا در کوره شیرینگ آن‌ها است که می‌توان آسیب‌‌هایی را به قطعات مختلف دستگاه وارد کند.

معرفی مهم‌ترین قطعات مصرفی دستگاه‌های شیرینگ پک + قطعات یدکی دستگاه

دستگاه‌های شیرینگ مانند بسیاری از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات دارای برخی قطعات مصرفی مهم هستند که باید در زمان مناسب خود تعویض شوند تا مشکلات جدی برای دستگاه به وجود نیاید. از مهم‌ترین قطعات دستگاه شیرینگ پک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیوز
  • المنت دستگاه

علاوه بر این موضوع برخی از قطعات دستگاه‌های شیرینگ پک مانند غلتک، جک‌های دستگاه و تیغه نیز از حساسیت بالایی برخوردار هستند. آشنایی با قطعات یدکی نیز در یادگیری و آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • قطعات یدکی با سایش بالا: این نوع قطعات لازم است تا پس از اتمام طول عمر خود سریعا تعویض شوند. به این نوع قطعات، قطعات مصرفی گفته می‌شود.
  • قطعات یدکی با سایش متوسط: این دسته از قطعات دستگاه‌های شیرینگ پک نسبت به قطعات مصرفی عمر بیشتری دارند.
  • قطعات یدکی با سایش خیلی کم: این نوع از قطعات نباید تحت هیچ شرایطی در بازه زمانی کوتاه مدت دچار خرابی شوند. در صورت بروز هر گونه خرابی در هر یک از این دستگاه‌ها باید از یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیر کمک بگیرید.

آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ پک قطعه تیغه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به هر دستگاه شیرینگ پک تیغه برش آن است. این تیغه در نمونه‌ههای باکیفیت از جنس آلومینیوم با پوشش تفلون است. در بسیاری از موارد علت اینکه یک دستگاه نمی‌‌تواند عملکرد درست و صحیحی داشته باشد از خود تیغه نیست بلکه از درجه حرارت اعمال شده روی تیغه است. برای مثال اگر حرارت تیغه بسیار بالا باشد نایلون یا همان فیلم بسته بندی در مرحله برش و کات دچار سوختگی خواهد شد. در مقابل اگر دمای تیغه نیز بسیار پایین باشد آن‌گاه فرایند کات و برش فیلم انجام نمی‌شود.

در چنین مواقعی باید قطعه المنت دستگاه مورد بررسی و تست قرار گیرد، در صورت وجود مشکل در المنت باید قطعه تعویض شود. در برخی موارد نیز ممکن است ترموکوپل تیغه دچار اختلال یا خرابی شود که در این صورت باعث می‌شود فرایند برش به درستی صورت نگیرد.

علاوه بر موارد فوق وجود هر گونه زدگی یا پارگی در بخش زیرین تیغه باعث می‌شود تا فرایند برش به صورت کامل و صحیح انجام نشود. اما جدای از این مباحث بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه همواره با مشاهده عملکرد ناقص تیغه دستگاه شیرینگ پک دچار نگرانی می‌شود، در صورتی که ممکن است با پوشش دادن تیغه به وسیله رنگ تفلون بتوان از چسبندگی نایلون روی آن جلوگیری کرده و در نهایت عملیات برش را به درستی انجام داد.

آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ پک بخش کوره حرارتی

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به هر دستگاه شیرینگ پک بخش کوره حرارتی آن است. در این بخش از آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ پک همواره باید به دو قطعه المنت و بخش گاز (در صورت دوگانه بودن دستگاه) توجه کنید. در اغلب موارد علت اصلی وجود مشکل در کوره حرارتی و عدم انتشار حرارت مناسب وجود مشکل یا خرابی المنت‌ها است. البته در مواردی ممکن است خود المنت روشن شود اما باز کوره حرارتی روشن نشود، در چنین شرایطی باید تابلو برق نیز با دقت کامل مورد بررسی قرار گیرد.

برای اطمینان از سلامت کامل المنت‌ها بایستی کنتاکتور مربوط به آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و سپس ترموستات و ترموکوپل نیز بررسی شود.

آموزش برطرف کردن مشکل دوخت ناهموار دستگاه شیرینگ

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات مربوط به دستگاه‌های شیرینگ پک دوخت ناقص یا نادرست فیلم روی ظرف بسته بندی است. در حقیقت دندانه‌دار یا پاره بودن دوخت نشان از پایین بودن دمای دوخت است. در چنین شرایطی بهتر است ابتدا دمای حرارت را به 25 درجه فارنهایت افزایش داده و سپس مجدد فرایند دوخت را انجام دهید. مناسب بودن حرارت دوخت باعث می‌شود تا فرایند دوخت به بهترین شکل ممکن با تمیزی کامل صورت گیرد.

حل مشکل آویزان بودن فیلم بسته بندی در گوشه‌ها

یکی از مواردی که در زیبایی بسته بندی محصولات تاثیر زیادی دارد تمیز و مرتب قرار گرفتن فیلم بسته بندی روی ظرف است. برای بهبود کیفیت ظاهر بسته بندی در دستگاه‌های شیرینگ بهتر است فرایند تخلیه هوا به صورت کاما درست و اصولی انجام شود. علاوه بر این باید اندازه کیسه شیرینگ نیز کاهش یافته و سپس سرعت نوار نقاله هم کاهش یابد. هم‌زمان با انجام این کارها باید سرعت هوا و دمای تونل هم به میزان مناسبی افزایش یابند تا در نهایت مشکل آویزان شدن فیلم بسته بندی از گوشه‌های ظرف برطرف شود.

خدمات تخصصی نادی پک در تعمیر دستگاه‌های شیرینگ پک

علاوه بر دریافت آموزش تعمیر دستگاه شیرینگ در برخی موارد لازم است تا از یک شرکت ارائه دهنده خدمات و سرویس دهی این دستگاه‌ها درخواست کمک کرد. خدمات مربوط به سرویس و تعمیر دستگاه‌های شیرینگ در شرکت نادی پک به صورت کاملا تخصصی و زیر نظر مجرب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین کارشناسان انجام می‌شود. فرایند تعمیرات شیرینگ در این شرکت به سه بخش تعمیرات اساسی و سنگین، تعمیرات سبک و جزئی و تعمیرات برقی تقسیم می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *