اخبار

بسته بندی چیست؟

بسته بندی چیست؟

امروزه بسته بندی در دنیا به عنوان یک علم مطرح است که کشورهای توسعه یافته با آگاهی از آن محصولات تولید خود را با بهترین روشهای packaging در بازارهای جهانی عرضه می کنند. هویت بخشی، امنیت، ایمنی و سلامت و در نهایت حمل ونقل، همگی نیاز مبرمی به بسته بندی برای تحقق دارند. واقعاً آیا می توانید چیزی را مثال بزنید که در بسته بندی عرضه نشود؟

بسته بندی عبارتست از نوعی پوشش مناسب که محصول را در بر می گیرد.  بسته بندی عبارت است از علم ، هنر و فناوری و پوشش دهی و یا حفاظت محصولات به منظور توزیع ، ذخیره سازی و فروش و استفاده که مشتمل بر طراحی ارزیابی و تولید می باشد.

امروزه هنر بسته بندی در دنیا به عنوان یک علم مطرح است که کشورهای توسعه یافته با آگاهی از آن محصولات تولید خود را با بهترین روشهای پکیجینگ packaging در بازارهای جهانی عرضه می کنند.

در صنعت بسته بندی تضمین سلامت و ایمنی مصرف کننده از اهمیت بالایی برخوردار است. هر کالایی که در بازار عرضه می شود، باید با بسته بندی مناسب همراه باشد تا مصرف کننده از سالم بودن مواد غذایی و مصرفی اطمینان کامل پیدا کند.

توسعه ی بسته بندی، طی قرن ها با پیشرفت هایی در تکنولوژی، تحت تأثیر گسترش حمل و نقل و تغییرات اجتماعی قرار گرفته است. تکنولوژیی که برای حمل و نقل غذا به مکانی دیگر ایجاد شده ، اکنون در فروشگاه ها به چشم می خورد. چیزهایی که ده سال قبل دست نیافتنی بودند.

بسته بندی عبارتند از هنر و علم آماده سازی مواد غذایی برای انبار کردن و در نهایت فروش. در بسته بندی خواص مطلوبی که به ویژه از دیدگاه صنایع غذایی مهم هستند؛ عبارتند از:

– شکل پذیری به کمک باد یا خلاء و یا فن آوری های حرارتی

– شفافیت و درخشش سطح آن برای رضایت و جلب نظر مصرف کننده

– کنترل در انتقال رطوبت

– کنترل در انتقال سایر گازها

– تحمل تغییرات درجه حرارت به هنگام نگهداری و استفاده

– فقدان مواد سمی

– ارزان بودن

– مقاومت در برابر ضربه

– نرمش، قابلیت پذیرش چاپ

بسته های مواد غذایی حافظ محتویات درون بسته در طی انبار کردن می باشد تا از آلودگی های ایجاد شده توسط مواد خارجی، هجوم حشرات، جوندگان، میکروارگانیرم ها و یا از دست دادن رطوبت و یا جذب رطوبت محفوظ بماند. بنابراین پوشش بسته بندی مواد غذایی غالباً به این منظور طراحی می شوند تا ماده غذایی را از تباهی، فساد ناشی از تماس با هوا، حرارت، نور و گازهای آلوده کننده محفوظ نمایند.

قریباً تمام محصولاتی که ساخته دست بشر بوده و با استفاده از منابع طبیعی تولید می شوند نیازمند بسته بندی اند. هویت بخشی، امنیت، ایمنی و سلامت و در نهایت حمل ونقل، همگی نیاز مبرمی به بسته بندی برای تحقق دارند. حضور بسته بندی در دنیای مدرن، محصور به زمان و مکان خاصی نیست و به معنای واقعی کلمه، همه جا حاضر است. واقعاً آیا می توانید چیزی را مثال بزنید که در بسته بندی عرضه نشود؟

دستگاه بسته بندی نادی پک

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم

دستگاه بسته بندی شرینک پک

دستگاه شرینک لیبل

دستگاه اسکین پک

دستگاه شرینک پک تمام اتوماتیک

برای اطلاع از قیمت‌ها یا مشاورهٔ پیش از خرید با ما در تماس باشید.

همچنین برای مشاهده انواع دسته بندی محصوات میتوانید از طریق لینک های زیر اقدام نمایید.

دستگاه بسته بندی گوشت | دستگاه بسته بندی پروتئین

بسته بندی بیسکویت

بسته بندی سایر صنایع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *