مقاله

سرویس و تعمیرات دستگاه‌ شیرینگ در سراسر کشور(سرویس کار شیرینگ)

تعمیرات دستگاه‌ شیرینگ

نادی پک ارائه دهنده خدمات صفر تا صد سرویس و تعمیرات دستگاه‌های شیرینگ در سراسر کشور(تعمیرکار شیرینگ)

صنعت بسته بندی امروزه یکی از بزرگ‌ترین و پرکاربردترین صنایع در سراسر دنیا است. در اصل بخش عظیمی از فرایندهای مربوط به تولید و عرضه کالاها و محصولات مربوط به صنعت بسته بندی و دستگاه‌های مخصوص آن است.

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی روزبه‌روز دستگاه‌های پیشرفته‌تری در صنعت بسته بندی به منظور بهبود کیفیت، سرعت و حتی کاهش هزینه‌های بسته بندی محصولات روانه بازار می‌شود. اما هر یک از دستگاه‌ها نیز به خدمات پس از فروشی چون سرویس مرتب و حتی تعمیرات نیاز دارند.

موسسه نادی پک نیز در همین راستا به منظور تحقق اهداف صنعت بسته بندی و بهبود این روند علاوه بر تولید انواع دستگاه شیرینگ و بسته بندی همواره خدمات صفر تا صدی مربوط به سرویس و تعمیرات کلیه دستگاه‌های بسته بندی را ارائه می‌دهد. در ادامه این مطلب در رابطه با خدمات تعمیرات دستگاه شیرینگ و سرویس کلیه این نوع دستگاه‌ها توسط شرکت نادی پک توضیحات کامل‌تری را ارائه می‌دهیم.

آشنایی با دستگاه‌های شیرینگ و انواع آن

پیش از ارائه توضیحات کاملی در مورد خدمات نادی پک در راستای تعمیرات و سرویس دستگاه شیرینگ و انواع آن ابتدا در مورد این دستگاه و کارایی آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. دستگاه‌های شیرینگ که اصطلاحا با عنوان شیرینگ پک شناخته می‌شوند در صنعت بسته بندی در بخش پکینگ انواع جعبه کارتن  (شیرینی، شکلات، چای و…) و همچنین بسته بندی ظروف یکبار مصرف در تعدادهای بسیار بالا، قطعات صنعتی و قطعات خودرویی و… مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

در حالت کلی دستگاه شیرینگ پک بدین صورت عمل می‌کند که ابتدا در داخل این دستگاه نایلون مخصوص شیرینگ قرار گرفته و سپس در اثر اعمال حرارت توسط دستگاه دورتادور و بخش فوقانی و پایینی محصول را پوشش می‌دهد.

هدف اصلی استفاده از این نوع دستگاه‌ها بهبود کیفیت فرایند پکینگ و همچنین تضمین حفظ سلامت و کیفیت محصولات محتوی بسته بندی‌ها است. پرکاربردترین انواع دستگاه شیرینگ پک عبارت‌اند از:

  • دستگاه شیرینگ پک تونلی
  • شیرینگ پک رومیزی
  • شیرینگ پک صندوقی یا کابینی
  • شیرینگ پک دوخت دستی نیمه اتوماتیک
  • لیبل شیرینگ
  • شیرینگ پک تمام اتوماتیک

هر یک از دستگاه‌های فوق و سایر مدل‌های دستگاه شیرینگ پک در طولانی مدت بایستی به صورت مرتب و دوره‌ای سرویس شوند تا مشکلاتی از قبیل خرابی موتور، افزایش دمای بیش از حد ذوب متریال و… جلوگیری شود.

خدمات تعمیرات دستگاه شیرینگ در نادی پک

بخش تعمیرات شیرینگ در شرکت نادی پک بسیار گسترده بوده و کلیه فرایندهای مربوط به آن به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد. برای نمونه در صورت بروز هر گونه مشکل در بخش فنی دستگاه‌های شیرینگ تیم متخصص تعمیرات دستگاه شیرینگ نادی پک با استفاده از تخصص و دانش بنیادی خود مشکل را در کمترین زمان برطرف می‌کنند. البته خدمات تعمیرات دستگاه شیرینگ در شرکت نادی پک به سه دسته بندی تعمیرات سطحی و سبک، تعمیرات سنگین و تعمیرات مربوط به بخش برق و سیم کشی دستگاه تقسیم می‌شود.

تعمیرات سنگین و اساسی: تعمیرات مربوط به بخش کوره حرارتی دستگاه شیرینگ

یکی از بخش‌های بسیار مهم دستگاه‌های شیرینگ بخش کوره حرارتی است. این بخش بیشتر از سایر بخش‌های دستگاه مستعد خرابی و مشکل بوده و بایستی به صورت دوره‌ای توسط سرویس کار شیرینگ مورد بررسی قرار گیرد.

گرم نشدن کوره حرارتی دستگاه‌های شیرینگ پک همواره باعث می‌شود تا فرایند بسته بندی شیرینگ به درستی صورت نگیرد. در بخش تعمیرات دستگاه شیرینگ نادی پک کلیه موارد مربوط به بخش کوره دستگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای نمونه در بخش کوره حرارتی قطعاتی چون المنت، گاز (در دستگاه‌های دوگانه سوز) توسط سرویس کار نادی پک بررسی می‌شود. در صورت وجود سوختگی در المنت‌ها بایستی این قطعات تعویض گردند تا مشکل گرم نشدن کوره حرارتی دستگاه برطرف شود.

در صورتی که پس از تعمیر المنت باز کوره گرمای لازم را نداشت تعمیر کار شیرینگ نادی پک تابلو برق دستگاه را بررسی می‌کند. در این بخش ابتدا فیوزها بررسی شده و سپس کنتاکتور مربوط به المنت نیز چک می‌شود.

البته در تعمیرات سنگین و اساسی دستگاه شیرینگ توسط نادی پک بایستی دستگاه به این شرکت منتقل شود تا پروسه تعمیرات در محل کار با ابزارهای تخصصی‌تری انجام شود.

بررسی مشکلات موجود در مسیر حرکت محصول روی دستگاه شیرینگ

در پروسه تعمیرات دستگاه دستگاه شیرینگ سرویس کاران نادی پک کلیه اجزا و بخش‌‌های دستگاه از جمله ریل و مسیر حرکت ظروف بسته بندی را به دقت بررسی می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات مربوط به دستگاه‌های شیرینگ پک در طولانی مدت بروز لرزش و تنش در بخش دوخت و همچنین ریل دستگاه است. وجود هر گونه مشکل در این دو بخش منجر به کاهش کیفیت نهایی بسته بندی می‌شود.

البته در اغلب موارد پرسنل و اپراتور دستگاه به دلیل عدم رعایت فاصله استاندارد بین دو محصول روی ریل باعث می‌شوند تا به هنگام دوخت محصول بعدی به هنگام بالا رفتن به بخش دوخت گیر کرده یا با آن برخورد کند.

برطرف کردن مشکل دوخت ناتمام و ناقص در دستگاه شیرینگ پک

یکی دیگر از مواردی که در فرایند سرویس دستگاه شیرینگ در شرکت نادی پک به آن پرداخته می‌شود عملیات دوخت فیلم است. علت اصلی دوخت ناقص فیلم توسط دستگاه در حقیقت وجود مشکل در سیستم دما و گرمای دستگاه است. در چنین مواقعی می‌توان با افزایش دمای حرارت به 25 درجه فارنهایت مشکل عملیات ناقص دوخت فیلم را برطرف کرد.

در صورتی که تیغه دستگاه به درستی فرایند برش فیلم را انجام نمی‌دهد باید تیغه نیز مورد بررسی قرار گیرد. برای نمونه در صورتی که دستگاه پس از پایین آمدن جک تیغه دوخت نایلون ذوب شد آن گاه دستگاه مورد نظر نیز از نظر دمای تیغه در حالت استاندارد نبوده و باید توسط قطعه ترموستات این امر شخصی سازی شود. در صورت بالا نرفتن دمای تیغه و تنظیم نشدن آن با استفاده از این راهکار سرویس کار شیرینگ نادی پک المنت تیغه را به دقت بررسی می‌کند. در برخی مواقع برای برطرف کردن مشکل چسبیدن نایلون یا فیلم روی تیغه از رنگ تفلون در دورتادور تیغه استفاده می‌شود.

برطرف کردن مشکل روشن نشدن قسمت گاز دستگاه شیرینگ (مخصوص دستگاه‌های دوگانه سوز)

تعمیر کار شیرینگ در نادی پک برای برطرف کردن مشکل روشن نشدن بخش گاز دستگاه ابتدا جا به جا شدن فاز و نول در دستگاه را بررسی می‌کند. اگر دستگاه از نوع تک فاز باشد تعمیر کار شیرینگ برای برطرف کردن مشکل جای فاز و نول را عوض می‌کند. دومین علت رایج روشن نشدن گاز دستگاه عدم اتصال سیم ارت یا زمین به بدنه دستگاه است که در این صورت بایستی سیم ارت به بدنه وصل شود.

مواردی که در فرایند سرویس دستگاه شیرینگ توسط نادی پک رعایت می‌شود

در پروسه سرویس دستگاه شیرینگ شرکت نادی پک کامل‌ترین خدمات را ارائه می‌کند. سرویس کار شیرینگ این شرکت پس از مراجعه به محل مورد نظر موارد زیر را با دقت کامل بررسی می‌کند:

  • فن‌های تونل شیرینگ
  • سرعت نوار نقاله تونل شیرینگ
  • بررسی فیلم شیرینگ و کیفیت آن

در برخی موارد در حقیقت هیچ مشکلی در خود دستگاه شیرینگ نبوده و علت اصلی کاهش راندمان و بازدهی دستگاه استفاده از فیلم شیرینگ غیر استاندارد و نامرغوب است. استفاده از فیلم شیرینگ نامرغوب باعث می‌شود تا زمان بسته بندی محصولات دچار اختلال شده و آثار سوختگی یا دود نیز به هنگام بسته بندی مشاهده شود. البته باید به این نکته بسیار مهم هم اشاره کنیم که عدم نگهداری صحیح فیلم شرینگ مانند قرار دادن آن در معرض نور خورشید باعث کاهش کیفیت آن می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد خدمات تخصصی سرویس و تعمیرات دستگاه شیرینگ در شرکت نادی پک توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار دادیم. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که طریقه استفاده از دستگاه و همچنین رسیدگی منظم و مرتب به دستگاه همواره از بروز هزینه‌های هنگفت تعمیر جلوگیری کرده و طول عمر دستگاه را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. در صورت داشتن هر گونه پرسش در مورد نحوه نگهداری از انواع دستگاه شیرینگ و سرویس دستگاه شیرینگ کافی و همچنین تعمیرات آن کافی است تا با مشاوران ما در نادی پک تماس حاصل فرمایید.

11 دیدگاه در مورد “ سرویس و تعمیرات دستگاه‌ شیرینگ در سراسر کشور(سرویس کار شیرینگ)

  1. صفاآذر گفت:

    خسته نباشید. برای تعمیر دستگاه شیرینگ یا سرویس دستگاه شیرینگ که از شما خریداری نشده هم خدمات میدین؟ شرایطش رو بگید ممنون

    1. صیفی گفت:

      خسته نباشید. تعمیرکار شیرینگ چند روزه میاد برای تعمیر؟

  2. میرعلی گفت:

    تعمیرات دستگاه شیرینگ برای دستگاه هایی که ساخت شرکت شما نیست هم انجام میدین؟ شرایطش چجوریه؟

  3. اسداللهی گفت:

    سلام. تعمیرکار شرینک چه مواردی را تعمیر میکنه؟ هر مشکلی از دستگاه را می توان تعمیر کرد؟

  4. حسن رجبی گفت:

    سلام. سرویس دستگاه شیرینگ چجوری انجام میشه؟ تمام بخش های دستگاه؟

  5. اکبر گفت:

    درود. با تشکر از اطلاعات مفیدی که دادین. تعمیرات دستگاه شیرینگ چقدر زمان میبره؟ میشه تو یم روز مشکل دستگاه رو حل کرد؟

  6. میرعلی گفت:

    سلام. تعمیرات شیرینگ در محا خودمان انجام می شود؟

  7. سیدی گفت:

    درود
    تعمیر قالب رو هم سرویس کار شیرینگ انجام میده؟

  8. نیما گفت:

    سلام، تعمیرات دستگاه شیرینگ هزینه ش چقدره؟

  9. فرداد گفت:

    سرویس دستگاه شیرینگ چقد زمان میبره و هزینه اش چنده؟

  10. زمانی گفت:

    شما آموزش تعمیرات دستگاه شیرینگ هم میدین یا فقط خودتون تعمیر میکنین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *