اخبار

وضعیت نمایشگاه های داخلی و خسارات کرونا

وضعیت نمایشگاه های داخلی و خسارات کرونا

شیوع ویروس کرونا در جهان خسارات بسیاری به جا گذاشته و مشاغل متعددی را به تعطیلی کشانده که صنعت نمایشگاهی نیز از جمله این مشاغل محسوب می شود و اغلب مراکز نمایشگاهی مهم دنیا از اول مارس نمایشگاه های خود را به حالت تعلیق درآورده یا به تعویق انداخته اند.

طبق اخبار منتشر شده، جمعی از فعالان صنعت نمایشگاهی، طی نامهای به کمیسیون اروپا خواستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا از صنعت نمایشگاههای اروپا حمایت شود.

همچنین، جلسه مجازی منطقه خاورمیانه/آفریقاUFI  با موضوع « همدلی و سازگاری در دوران بحران کرونا»  در با حضور اینترنتی 320 کارشناس نمایشگاه در منطقه و سایر جهان با مدیریت مدیر منطقه و پرزیدنت آینده UFI برگزار شد.

با توجه به این که صنعت نمایشگاهی هر ماه 9/22 میلیارد یورو به اقتصاد جهانی تزریق و 270 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند، عدم برپایی نمایشگاه ها از زمان لغو آن ها تا دهم مارس 16.5 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی خسارت وارد کرده است.

وضعیت صنعت نمایشگاهی ایران در ایام شیوع ویروس کرونا

نمایشگاه های ایران نیز از اوایل اسفند 98 به تعویق افتاده است. در این میان شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اعلام کرده که برنامه برپایی نمایشگاه های خود را از نیمه دوم خرداد 1399تنظیم کرده است.

این در حالی است که صنعت نمایشگاهی ایران هم مانند دیگر نقاط جهان در شرایط حساس فعلی به حمایت قاطع نیاز دارد. در همین رابطه، چندی پیش بهمن حسین زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در نامه ای به محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار آن شد تا صنعت نمایشگاهی در ردیف مشاغل آسیب دیده از کرونا ارزیابی شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا. ایران، این شرکت در نظر دارد با حفظ اصول بهداشتی مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی نخستین نمایشگاه سال 99 را با عنوان «جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا» و با حضور تولید کنندگان مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی سلولوزی و ماشین آلات وابسته تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی از 24 تا 26 خرداد کلید بزند.

وی همچنین با تاکید بر این نکته که عمده بازدیدکنندگان این نمایشگاه از جمع متخصصین است، گفته بود که عموم مردم می توانند به منظور رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی, از طریق وبسایت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به آدرس iranfair.com به صورت مجازی از نخستین نمایشگاه سال 99 به صورت مجازی بازدید کنند.

این نمایشگاه برپا خواهد شد.

حسین زاده تصریح کرد: تقویم نمایشگاهی ما طوری طراحی شده است که هیچ نمایشگاهی لغو نشود و فهرست نمایشگاه های سال 1399، از طریق وبسایت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران، به نشانی calendar.iranfair.com قابل دریافت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *