دستهبندی نشده

طراحی بسته بندی حبوبات

طراحی بسته بندی حبوبات

طراحی بسته بندی حبوبات در یک فرایند علمی با بهره‌گیری از ذوق هنری انجام می‌شود. حبوبات بخش مهمی از سبد غذایی ما را تشکیل می‌دهندY به همین دلیل پیشبرد شیوه‌های مناسب در عرضه محصول نهایی، نقش مؤثری در دیده‌شدن کالای تجاری شما خواهد داشت. با در نظر گرفتن اهمیت بسته‌بندی، نیاز مبرم به ایجاد ذهنیت خلاقانه احساس می‌شود. اصل مطلب این است که پیش از راه‌اندازی خط تولید در مسیر صحیح فرایند بسته‌بندی قرار بگیرید.

در این مقاله به بیان اهمیت بسته‌بندی، طراحی بسته بندی حبوبات و تجاری سازی محصولات خشکبار می‌پردازیم.

طراحی بسته بندی حبوبات

چرا طراحی بسته بندی حبوبات بهترین روش برای عرضه کردن دانه‌های خوراکی است؟ برای عرضه لوبیا، نخود یا عدس دو گزینه پیشروی شماست. اولین گزینه، فروش محصول به‌صورت فله و دومین انتخاب شما بسته‌بندی حبوبات برای خرده‌فروشان است. مطالعات میدانی بیانگر این است که فروش جزئی محصولات خوراکی سودآوری بیشتری نسبت عمده‌فروشی دارد. شرط تجاری‌سازی بنشن‌ها، رسیدن به کارآمدترین ایده برای بسته‌ بندی حبوبات است.

مزایای طراحی بسته بندی حبوبات

از مزایای بسته‌بندی این محصولات می‌توانیم به چهار مورد زیر اشاره کنیم.

  1. اهمیت به‌سلامتی

اولین پیام بسته‌بندی حبوبات به مشتریان، بهداشتی بودن آن است. اهمیت‌دادن به سلامتی امتیاز ویژه‌ای برای جلب نظر مشتریان خواهد بود. محصولات بسته‌بندی‌شده قطعاً آلودگی کمتری نسبت به انتخاب‌های فله خواهند داشت.

  1. جلوگیری از فساد محصول

قارچ‌ها، باکتری‌ها و حشرات عوامل تهدیدکننده دانه‌های خوراکی هستند. بهترین طراحی بسته بندی حبوبات باید به نحوی باشد که از فساد محصول جلوگیری کند.

  1. تجاری‌سازی

اولین گام در تجاری‌سازی محصولات غذایی معرفی کالا در ظاهر مناسب است. قطعاً یک مجموعه برتر محصولات بنشن، تیم ویژه‌ای برای طراحی بسته‌بندی حبوبات در نظر می‌گیرد. دستاورد بسته‌بندی مناسب در امر تجاری‌سازی، افزایش تقاضا و سبقت‌گرفتن از رقبا خواهد بود.

  1. کاربردی‌بودن

بسته‌بندی حبوبات مانع از ریختن دانه‌ها و آسیب رسیدن به محصول از جنبه‌های محیطی خواهد شد. خلاقیت شما باعث می‌شود که کارآمدی بسته زمانی مشخص می‌شود که پس از خرید به سطل زباله انداخته نشود.

بهترین ایده برای بسته بندی حبوبات

طراحی بسته بندی حبوبات باید به نحوی باشد که در اولین نگاه مشتری را به خود جلب کند. بهتر است شکل و شمایل محصول تکراری نباشد و با برچسب خاص نام تجاری شما معرفی شود. منظور از واژه تکراری، روش بسته‌بندی نیست. تصور کنید در بسته‌بندی شما ارزش غذایی محصول و زمان پخت ذکر شده باشد، همین ابتکار خلاقانه برای تمایز کار شما کافی است. در ادامه سه ایده برای بسته بندی حبوبات پیشنهاد می‌کنیم.

طراحی بسته بندی کیسه‌های پلاستیکی برای حبوبات

این کیسه‌ها با قراردادن حبوبات در شرایط خلا، سلامت محصول را تضمین می‌کنند. این ایده بسیار مقرون‌به‌صرفه و کارآمد است. بسته‌بندی حبوبات با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی راهی آسان برای جلب نظر مشتریان خواهد بود.

بسته بندی حبوبات با گونی‌های کنفی

استفاده از گونی‌های کنفی دربسته بندی حبوبات، ابتکاری هوشمند برای قشر مرفه جامعه است. این بسته‌بندی حس ارگانیک بودن را به مشتری القا می‌کند؛ اما آسیب‌هایی هم دارد که ممکن است از نظر بهداشتی قابل‌قبول نباشد. این ایده برای بسته بندی حبوبات مانع خوبی برای ورود هوا و رطوبت نیستند؛ ازاین‌رو باید محصول را در پلاستیک قرارداد و سپس در گونی گذاشت. هزینه مضاعف این ایده مانع از تولید انبوه خواهد شد.

طراحی بسته بندی حبوبات با کیسه‌های کاغذی

این ایده برای بسته‌بندی حبوبات جذاب اما محدودکننده است. کیسه‌های کاغذی از نظر بهداشتی مورد تأیید استانداردهای خوراکی کشور هستند. معایب استفاده از این شیوه، محدودیت تولیدکننده در توزیع کالا در وزن بیشتر و هزینه بیشتر مواد اولیه بسته‌بندی نسبت به پلاستیک است.

بسته بندی با بطری‌های شیشه‌ای

بعضی از خانم‌ها در خریدشان جذب ظاهر کالا می‌شوند. بطری‌های شیشه‌ای با زیبایی که دارند می‌توانند باعث جلب نظر مشتریان شوند. معایب این ایده شکستن شیشه در آشپزخانه و حجم زیاد آن است. با این حال بطری‌های شیشه‌ای از نظر بهداشتی قابل قبول هستند و آسیبی به محصول نمی‌رسد.

بهترین بسته بندی حبوبات

مزایای طراحی خوب، کارآمد بودن، هم‌راستا با اصول بهداشتی و مقرون‌به‌صرفه بودن در مراحل تولید است. همه این ویژگی‌ها دربسته بندی پلاستیکی گنجانده شده و تمام فاکتورهای لازم برای جلب توجه مشتریان را در خود جای داده است.

بسته‌بندی‌کردن حبوبات به این شیوه طراوت محصول را حفظ می‌کند و از آسیب رسیدن آن به‌خوبی جلوگیری می‌کند. پلاستیک مرغوب می‌تواند سدی محکم در برابر اشعه مضر نور خورشید و آلودگی‌های محیطی باشد. فارغ از این خصوصیات ارزنده، نمی‌‌توانید از مقرون‌به‌صرفه بودن پلاستیک و امکان بازیافت آن چشم‌پوشی کنید.

برای اجرایی‌کردن این ایده برای  بسته‌بندی حبوبات به‌وسیله مخصوص نیاز دارید که در خط تولید شما قرار بگیرد. این وسیله دستگاه بسته بندی است که در داخل کشور نیز تولید می‌شود. امروزه انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار در انواع مختلف در دسترس شما هستند.

مزایای بسته بندی پلاستیکی خشکبار

اگر دستگاه بسته‌بندی باکیفیت و مناسب را برای حبوبات تهیه کنید، می‌توانید در کنار آن خط تولید بسته‌بندی خشکبار را نیز داشته باشید. این ایده برای بسته بندی حبوبات به حدی کارآمد و مقبول عموم هست که برای توسعه کارتان با مشکل مالی مواجه نمی‌شوید. مزایای دستگاه بسته بندی خشکبار به شرح ذیل است:

  • سازگاری با محیط‌زیست
  • مراقبت از خشکبار در برابر آفت‌ها
  • اندازه کم و اقتصادی
  • ممانعت در ورود هوا به داخل بسته‌بندی
  • و حمل‌ونقل آسان است.

محصولات خشکبار ارزش غذایی بالایی دارند به طور مثال تجارت میوه خشک ۳.۵ برابر سودآورتر از میوه نوبرانه است. فیبر موجود در میوه خشک باعث شده تا در گروه تنقلات سالم قرار بگیرند. دستگاه بسته بندی خشکبار این امکان را فراهم می‌سازد تا ارزش خوراکی میوه‌های خشک حفظ شده و در شرایط استریل به دست مشتری برسد.

چند ابتکار برای بسته بندی جذاب

برخی تغییرات بسیار ساده هستند اما روند سودآوری شما را به طور کلی تغییر می‌دهند. دلیل این تقاضای بیشتر  فراهم کردن راحتی برای مصرف‌کننده است. در این هنگام بسته‌بندی شما یکبار مصرف نیست و ماندگاری بیشتر در آشپزخانه دارد. مانند افزودن پیمانه برای هر نفر در بدنه بسته‌بندی یا گذاشتن درب زیپ‌دار برای نگهداری بیشتر حبوبات و خشکبار دو ابتکار  کاربردی و مفید هستند.

می‌توانید نوع حبوبات و مناسب بودن آن برای غذای خاص را ذکر کنید، مثلا عدس ریز برای تهیه عدسی مناسب نیست؛ اما در پخت عدس‌پلو معرکه است. رقبای شما کمتر به این موارد پرداخته‌اند و شما می‌توانید پیش‌گام باشید.

جمع‌بندی

طراحی بسته بندی حبوبات، خط پایان شما در عرضه محصول است. هر چقدر برای محصول زحمت کشیده‌اید با نادیده‌گرفتن اهمیت بسته‌بندی به یکباره ناکام خواهید ماند. نگران نباشید، یک تیم متشکل از مشاورین متخصص، شما را در این زمینه یاری می‌دهند. بعدازاین مشاوره دید مشخصی برای تأمین وسایل موردنیاز و مواد اولیه پیدا خواهید کرد و گامی مهم در مسیر موفقیت بر می‌دارید.