اخبار

انواع روش‌های بسته بندی قطعات خودرو در صادرات

بسته بندی قطعات خودرو در صادرات

همواره موضوع بسته بندی در توزیع و ارسال کالاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بدون شک بسته به ارزش و نوع کالا از روش‌های مختلفی در بسته بندی آن استفاده می‌شود. فرایند بسته بندی تنها به توزیع کالاها در داخل کشور محدود نمی‌شود، بلکه یک امر بین المللی بوده و در بخش صادرات به مراتب بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. چرا که یک بسته بندی باکیفیت و در عین حال زیبا می‌تواند اعتبار و ارزش شرکت صادرکننده کالا را تا میزان بسیار زیادی افزایش داده و از بروز خسارت‌های مالی جلوگیری کند.

در بخش صادرات کالا، لوازم یدکی و قطعات خودرو از جمله کالاهایی هستند که بیشتر از سایر کالاها به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی صادر می‌شوند. لوازم یدکی خودرو به دلیل داشتن حساسیت بسیار بالا اغلب در بسته بندی‌های متفاوت‌تری نسبت به سایر کالا قرار داده می‌شوند. از روش‌های مختلفی در بسته بندی لوازم یدکی و قطعات خودرو استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله در رابطه با اهمیت بسته بندی در صادرات لوازم یدکی و روش‌های مختلف بسته بندی به توضیحات بیشتری می‌پردازیم. 

انواع روش‌های بسته بندی لوازم یدکی خودرو به هنگام صادرات 

اهمیت بسته بندی صادراتی لوازم یدکی و قطعات خودرو 

متریال‌های استفاده شده در لوازم یدکی و قطعات خودرو به دلیل برخی ویژگی‌های مکانیکی و ساختاری خاص ارزش بسیار بالایی دارند. به همین جهت در ارسال این کالاها به نقاط مختلف کشور به خصوص کشورهای دیگر باید از بسته بندی‌هایی با متریال فوق‌العاده محکم استفاده شود.  

در حالت کلی در بسته بندی کالاهای صادراتی به کیفیت و ماهیت متریال بسته بندی توجه بسیار زیادی می‌شود، چراکه این نوع کالاها مسافت طولانی را برای رسیدن به کشور مقصد طی خواهند کرد. 

انواع روش‌های بسته بندی صادراتی قطعات و لوازم یدکی خودرو 

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در انواع روش‌های مختلف بسته بندی صادراتی قطعات خودرو صورت می‌گیرد، طراحی بسته‌ بندی‌هایی متناسب با اندازه، وزن و حساسیت قطعات است. 

در بسته بندی قطعات صنعتی به ویژه لوازم یدکی خودرو از کارتن‌های بسته بندی پنج لایه و روکش‌دار، پلاستیک‌های حباب‌دار و ضخیم، سلفون‌های زیپ‌دار، بسته بندی نایلونی (پلی‌اتیلنی) و فوم استفاده می‌شود. در ادامه درباره مزایا و معایب هر یک از این روش‌های بسته بندی به توضیحات بیشتری می‌پردازیم. 

انواع نایلون‌های بسته بندی 

نایلون‌های دسته‌دار، زیپ‌دار، لب برگردان، لب چسب و… از جمله نایلون‌های پرکاربرد در بسته بندی صادراتی لوازم یدکی هستند. هر یک از این نوع نایلون‌ها در بسته بندی لوازم یدکی مختلفی استفاده می‌شوند. این نایلون‌ها به دلیل داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر بریدگی و پارگی در بسته بندی لوازم یدکی سنگین و لبه‌دار استفاده می‌شوند. 

متاسفانه بسیاری از نایلون‌هایی که در بسته بندی اولیه قطعات خودرو استفاده می‌شوند در برابر عواملی همچون نفوذ آب و مایعات مقاومت کافی را ندارند. استفاده از چنین لوازمی در بسته بندی صادراتی لوازم یدکی خودرو می‌تواند خسارات زیادی را به شرکت صادر کننده به وجود آورد. 

کارتن‌های بسته بندی صادراتی قطعات خودرو 

کارتن‌‌های و جعبه‌‌ها به عنوان بسته بندی ثانویه در محافظت از لوازم یدکی و قطعات خودرو به کار می‌روند. اما جعبه‌ها و کارتن‌هایی که در بسته بندی لوازم یدکی استفاده می‌شوند، چندین لایه بوده و نسبت به کارتن‌های معمولی در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. 

یکی از معایب قابل توجه جعبه‌ها و کارتن‌های بسته بندی نداشتن مقاومت کافی در برابر رطوبت و نفوذ مایعات است. به همین جهت برای حل این مشکل در بسته بندی‌های صادراتی از یک روکش لمینتی در جعبه‌ها و کارتن‌ها استفاده می‌شود. استفاده از این روکش هزینه‌های بالایی در بسته‌ بندی‌های صادراتی را به دنبال دارد. 

معایب جعبه‌ها و کارتن‌‌های بسته بندی 

در این روش از بسته بندی قطعات خودرو، شرکت تولیدکننده برای بسته بندی لوازم یدکی کوچک هم از کارتن‌ استفاده می‌کند. این امر علاوه بر داشتن هزینه‌های اضافی موجب افزایش کلی وزن بار در هنگام صادرات شده و باعث می‌شود تا بار فضای بیشتری را به خود اختصاص دهد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی می‌توان از متریال‌هایی با خاصیت کشسانی و مقاومت بالا در بسته بندی لوازم یدکی استفاده کرد. 

کارتن‌ها و جعبه‌های بسته بندی لوازم یدکی خودرو 

روش بسته بندی شرینک پک برای قطعات خودرو

یکی از جدیدترین، کم‌هزینه‌ترین و در عین حال باکیفیت‌ترین روش‌های بسته بندی صنعتی لوازم یدکی خودرو بسته بندی شرینک نام دارد. همواره در بسته بندی صنعتی کالاها بحث زمان و کیفیت بسته بندی بسیار مهم است. اما در هیچ کدام از روش‌های بسته بندی ذکر شده هم‌زمان سرعت و کیفیت بالای بسته بندی وجود ندارد، به همین دلیل برای صادرکنندگان و شرکت‌‌های بسته بندی صادراتی هزینه‌های اضافی را در بر دارند. 

اما روش بسته بندی شرینک با بهره‌گیری از متدهای نوین و پیشرفته می‌تواند با کمترین هزینه بسته بندی متنوع، زیبا و باکیفیت را برای انواع لوازم یدکی حساس خودرو انجام دهد. 

کلمه انگلیسی شرینک به معنای جمع و جور و کوچک است. فیلم شرینک در اثر حرارت کوچک شده و می‌تواند فرم اصلی کالا را به خود بگیرد. این روش در صنعت بسته بندی صادراتی به خصوص بسته بندی لوازم یدکی بسیار کاربردی است. 

مزیت‌های روش بسته بندی شرینک پک 

یکی از دلایل اصلی بالا بودن هزینه‌های بسته بندی صادراتی لوازم یدکی استفاده از نایلون‌‌های پلاستیکی با قابلیت کشسانی کم است. این نایلون‌ها به دلیل نداشتن قابلیت کشسانی بالا، شکل‌پذیری بسیار کمی داشته و نمی‌توانند به فرم اصلی کالا تبدیل شوند، در نتیجه حجم مازادی از پلاستیک در بسته بندی به کار می‌رود که کاربرد چندانی در محافظت از کالاها ندارد. 

نوع نایلون یا فیلم استفاده شده در بسته بندی کالا به صورت کامل لوازم و قطعات خودرو را احاطه کرده و پوشش می‌دهد تا حتی‌الامکان حجم نایلون استفاده شده در بسته بندی کاهش یابد. در روش بسته بندی شرینک از دستگاه‌های پیشرفته شرینک پک استفاده می‌شود. 

این دستگاه‌ها بنا بر قابلیت و امکانات خاص خود می‌توانند در زمان کمی تعداد زیادی از محصولات را با بالاترین کیفیت بسته بندی کنند. شرکت نادی پک تنها شرکت معتبر و موفق تولیدکننده انواع دستگاه‌های شرینک پک در سراسر کشور است. این شرکت همواره دستگاه‌های شرینک پک را مطابق با آخرین تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا با قیمت‌های رقابتی تولید و به بازار عرضه می‌کند. 

بسته بندی انواع قطعات خودرو با روش شرینک 

افزایش زیبایی ظاهری بسته بندی 

فیلم شرینک استفاده شده در روش بسته بندی شرینک پک دارای ظاهری شفاف بوده و با شکل‌گیری و جمع‌شدگی هرگز دچار چروک و چین نمی‌شود. در واقع به لطف دستگاه‌های شرینک پک فرایند بسته بندی قطعات خودرو به صورت شفاف و هزینه‌های کمی انجام می‌شود. 

کاهش هزینه‌های بسته بندی 

با استفاده از روش شرینک پک دیگر نیازی به استفاده از جعبه‌های مقوایی برای بسته بندی لوازم کوچک نیست، چراکه با استفاده از دستگاه‌های مخصوص شرینک نادی پک به راحتی می‌توان با مصرف کمتر نایلون شرینک می‌توان قطعات کوچک خودرو را به بهترین شکل و کیفیت بالایی بسته بندی کرد. 

قابلیت چاپ و برندسازی لوازم یدکی 

همواره مسئله بازاریابی و تبلیغات در بسته بندی به خصوص بسته بندی صادراتی لوازم باارزشی چون قطعات خودرو بسیار حائز اهمیت است. یکی از قابلیت‌های خاص و کاربردی دستگاه‌های شرینک پک امکان چاپ نام تجاری شرکت تولیدکننده لوازم یدکی خودرو است.

 بسیاری از نایلون‌های بسته بندی قابلیت چاپ را نداشته و در صورت داشتن قابلیت چاپ هزینه‌هایی بالایی را برای شرکت‌های تولیدکننده دارند. اما در روش بسته بندی شرینک به دلیل استفاده از متریال خاص بسته بندی و دستگاه‌های پیشرفته شرینک فرایند چاپ با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت انجام می‌شود. 

قابلیت چاپ در روش بسته بندی شرینک 

عملکرد دستگاه‌های بسته بندی شرینک نادی پک 

با استفاده از دستگاه‌های بسته بندی شرینک نادی پک فرایند بسته بندی لوازم یدکی و قطعات خودرو در بهترین شرایط با بالاترین کیفیت انجام می‌شود. یکی از ویژگی‌های کارآمد دستگاه‌های شرینک پک انجام فرایندهای مختلف بسته بندی از جمله دوخت و حرارت‌دهی بدون نیاز به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی است. 

این دستگاه‌ها محصولات حساسی چون قطعات خودرو را به گونه‌ای بسته می‌کنند که کوچکترین محفظه‌ای برای عبور و نفوذ عوامل محیطی وجود نداشته باشد تا کالا در بهترین شرایط نگهداری شود. 

نحوه عملکرد دستگاه‌های شرینک پک به این گونه است که ابتدا قطعه و لوازم یدکی مورد نظر در داخل دستگاه قرار داده شده و سپس دستگاه مرحله دوخت را روی محصول انجام می‌دهد، در مرحله بعد محصول وارد بخش کوره وارد می‌شود تا دستگاه با اعمال حرارت کافی سلفون یا فیلم را نرم کرده و به وسیله آن کل محصول را احاطه کند. 

بهترین دستگاه شرینک برای بسته بندی صادراتی قطعات و لوازم یدکی خودرو 

حال ممکن است بعد از آشنا شدن با روش بسته بندی شرینک پک و دستگاه‌های آن با این سوال مواجه شوید که از چه نوع دستگاهی برای بسته بندی لوازم یدکی خود استفاده کنم.

 برای خرید مناسب‌ترین دستگاه برای بسته بندی شرینک لوازم یدکی خود بهتر است با یک شرکت تولیدکننده معتبر مانند شرکت نادی پک مشورت کنید. مشاورین ما در نادی پک با ارائه راهنمایی‌های لازم به شما کمک می‌کنند تا بهترین و مناسب‌ترین دستگاه شرینک پک را خریداری کرده و با استفاده از آن محصولات خود را با هزینه بسیار کم و بیشترین کیفیت بسته بندی کنید. 

جمع‌بندی 

بسته بندی صادراتی کالاها نسبت به بسته بندی معمولی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چراکه محصولات صادراتی مسافت بیشتری را قرار است برای رسیدن به مقصد طی کنند. به همین جهت باید بسته بندی آن‌ها به گونه‌ای باشد که در طول مسیر دچار شکستگی و هرگونه آسیب‌دیدگی نشوند. 

روش شرینک پک برای بسته بندی لوازم صادراتی به خصوص قطعات خودرو بسیار مناسب و کاربردی است. در این روش از بهترین نایلون با حجم مصرفی کم و کیفیت بسیار بالا برای بسته بندی لوازم یدکی خودرو استفاده می‌شود تا هیچ‌گونه آسیبی به قطعات حساس مکانیکی و الکتریکی خودرو وارد نشود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *