دستهبندی نشده

هزینه راه اندازی خط تولید آب معدنی کوچک

هزینه راه اندازی خط تولید آب معدنی کوچک

راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک امروزه یکی از بهترین و پول‌سازترین کسب و کارها است که اتفاقا به سرمایه اولیه نسبتا کمی نیاز دارد. همان گونه که می‌دانید میزان تقاضای بازار به تولید بطری‌های آب معدنی به خصوص بطری‌های کوچک و یک نفره در طی چندین سال اخیر افزایش یافته است. بنا بر تقاضای بالای بازار در واقع هم اکنون بهترین فرصت برای راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک است. هزینه راه اندازی خط تولید بطری آب معدنی کوچک در مقایسه با راه اندازی خط تولید سایر محصولات بسیار کمتر است.

البته برای موفقیت در این کسب‌و‌کار باید به مواردی چون کیفیت محصول نوع دستگاه بسته بندی، میزان تخصص کارکنان و… توجه کرد. اگر شما هم قصد دارید در مورد هزینه راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک اطلاعات کامل و به روزی را جمع آوری کنید با ما تا انتهای این مطلب از نادی پک همراه شوید.

امتیازات راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک 

آب معدنی به نسبت آب‌های تصفیه شده شهری مواد معدنی غنی‌تری دارد، به همین دلیل تقاضای بازار برای تولید این نوع از آب‌ها در ظروف کوچک افزایش یافته است. از طرفی بر اساس فواید ضروری آب معدنی و نیاز بسیاری از مردم به مصرف چنین آب‌هایی راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک می‌تواند یکی از بهترین گزینه برای کسب درآمد و سودهای کلان باشد.

علاوه بر موارد فوق در طی چندین سال اخیر کشور ایران با کمبود منابع آب معدنی مواجه شده است، به همین دلیل بسیاری از تاجران و فعالان در عرصه تجارت خطوط تولید آب معدنی بزرگ و کوچک را راه‌اندازی می‌کنند. اما در این حوزه افرادی موفق هستند که بتوانند با استفاده از تجهیزات مدرن‌تر و همچنین استفاده از چاشنی خلاقیت آب معدنی را در بطری‌های با بسته بندی خاص و زیبا به بازار عرضه کنند! یکی از امتیازات اصلی خط تولید آب معدنی نبود هر گونه محدودیت در تولید است.

هزینه راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک به عوامل بسیاری بستگی دارد، اما برخی از این موارد همواره بیشترین میزان تاثیر را در هزینه‌های مربوطه دارند. برای نمونه نوع دستگاه‌ها و تجهیزات ماشینی تولید و بسته بندی آب معدنی در  هزینه‌های مربوطه می‌توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند.

البته که قیمت دستگاه‌ بسته بندی آب معدنی کوچک به نسبت آب معدنی بزرگ بسیار کمتر بوده و همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد در سمت تولید آب معدنی کوچک فعالیت داشته باشند. علاوه بر نوع دستگاه ظرفیت تولید بطری آب معدنی کوچک نیز در هزینه‌های مربوط به این کسب و کار تاثیرگذار بوده و باید به آن توجه داشته باشید.

اگر قصد دارید کسب و کار خود را با بودجه کمی راه‌اندازی کنید بهتر است بخش زیادی از بودجه خود را صرف دستگاه بسته بندی آب معدنی کرده و سعی کنید تعداد کمی نیز آب معدنی تولید کنید. در ابتدای کار خود کیفیت را اولویت قرار داده و به نسبت بودجه‌ای که دارید میزان تولید بطری‌های آب معدنی را تنظیم کنید.

مراحل تولید آب معدنی کوچک

حالا که با عوامل تاثیر گذار در هزینه راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک آشنا شدید بهتر است در مورد مراحل و فرایندهای مهم در این کسب و کار نیز اطلاعات مفیدی کسب کنید. مراحل خط تولید آب معدنی کوچک به شرح زیر است:

  1. تسویه آب
  2. تولید بطری مخصوص
  3. پرکردن بطری و بسته بندی

1- مرحله تسویه آب در خط تولید آب معدنی

اولین و مهم‌ترین بخش در خط تولید آب معدنی کوچک، سیستم تسویه است. برای اینکه شما بتوانید با عمده مشتریان حاضر در بازار معامله کرده و محصول خود را به آن‌ها بفروشید باید در مرحله اول به فرایند تسویه آب معدنی خط تولید خود توجه کنید. هر چقدر میزان سختی آب و میزان میکروب آن در مرحله تسویه فیلتر شده و کاهش یابد به همان اندازه محصول نهایی با کیفیت بالاتری به دست مشتری خواهد رسید.

البته به این نکته مهم هم توجه داشته باشید که شما با تسویه هر چه بهتر آب معدنی می‌توانید با تجهیزات کمتری نیز آن را به بازار عرضه کنید.

2- مرحله تولید بطری

بعد از تسویه کامل آب معدنی حالا نوبت آن است که بطری‌های کوچک را طراحی کرده و تولید کنید. در این مرحله اولین کاری که باید انجام دهید طراحی بطری‌های مخصوص آب معدنی با ظاهری خاص و متفاوت است.  هر چقدر کیفیت و زیبایی بطری‌های آب معدنی خط تولید شما بیشتر باشد به همان اندازه فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد!

برای برآورد نیازهای مربوطه در این مرحله بایستی تجهیزات پیشرفته و مدرن هم داشته باشید. برای مثال دستگاه‌ شیرینگ بسته بندی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید بطری‌های آب معدنی کوچک با کیفیت و ماندگاری بسیار بالا است. علاوه بر داشتن دستگاه شیرینگ باید تجهیزات زیرا را برای خط تولید خود تهیه کنید:

  • دستگاه تزریق باد
  • خط تولید هوای فشرده
  • قالب‌های مخصوص دستگاه تزریق باد

3- مرحله پر کردن بطری با آب معدنی

بعد از تسویه کامل آب‌ معدنی و تولید بطری‌های مخصوص باید فرایند پر کردن بطری‌ها را آغاز کنید. خط تولید آب معدنی بطری کوچک بر اساس حجم سفارش و تولید در دسته بندی مختلفی تعریف می‌شود. این بخش از خط تولید از سیستم آماده سازی شروع شده و به استرچ پالت نیز ختم می‌شود.

هزینه راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک چقدر است؟

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد، هزینه راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک دقیقا به شرایط خط تولید مانند ظرفیت تولید و نوع دستگاه‌ها بستگی دارد.

در بیشترین حالت شما برای تولید 6 هزار بطری کوچک در هر ساعت نیاز به سرمایه‌ای بالغ بر 5 میلیارد تومان را دارید! اما می‌توانید با ظرفیت بسیار کمتری شروع کرده و با صرف هزینه‌ای حدود 800 الی 1 میلیارد تومان یک خط تولید با ظرفیت مناسب تولید آب معدنی کوچک را راه‌اندازی کنید. بعد از گذشت مدتی و افزایش گستره ارتباطی خود با مشتریان بازار می‌توانید ظرفیت خط تولید خود را افزایش داده و به درآمدهای بالاتری برسید. اما توجه داشته باشید که بهتر است از همان ابتدای کار بهترین دستگاه بسته بندی را خریداری کنید تا بتوانید با کیفیت هر چه بالاتری محصولات خود را به بازار عرضه کنید.

جمع‌بندی

هزینه راه‌اندازی خط تولید آب معدنی کوچک در سال 1402 با توجه به شرایط اقتصادی تغییر کرده است. اما با این حال می‌توان با داشتن بودجه کمی یک خط تولید آب معدنی کوچک با ظرفیت متوسط را راه‌اندازی کرد. اما اصل بسیار مهم در این کسب و کار توجه به کیفیت تسویه آب معدنی و همچنین بسته بندی و بطری آن‌ است. تجهیز کردن خط تولید به دستگاه‌های بسته بندی و تسویه پیشرفته و مدرن می‌تواند تاثیر بالقوه‌ای در تسریع روند رشد و توسعه کسب  و کار شما دارد.