مقاله

تفاوت دستگاه شیرینگ کابینی با تونلی

دستگاه شیرینگ کابینی با تونلی

دستگاه بسته بندی شرینک اصطلاح رایجی است که در صنعت بسته بندی استفاده می شود که شامل یک سیلر و منبع حرارتی برای اعمال گرما به بسته بندی شرینک است. مردم همچنین از اصطلاح دستگاه بسته بندی کوچک کننده هنگام توصیف دستگاه های بسته بندی کششی پالت استفاده می کنند.

بسته بندی شرینک یک ابزار ضروری است که توسط طیف گسترده ای از صنایع و مشاغل استفاده می شود. ما اغلب می بینیم که از آن برای محافظت از میوه ها، سبزیجات، گوشت و مرغ، کتاب ها، کالاهای کوچک و موارد دیگر استفاده می شود. به این دلیل که روشی مناسب و موثر برای بسته‌ ‌بندی گروهی از اقلام با هم است و از آنها در برابر آلودگی محافظت می‌کند و زمانی که بسته دستکاری شده باشد، آشکار می‌شود. علاوه بر این، بسته بندی معمولاً به رنگ شفاف است که به شما امکان می دهد محصولات خود را به وضوح و زیبایی نمایش دهید. بسته بندی شرینک، یک ابزار مفید برای طیف گسترده ای از کاربردهای مختلف است، به این معنی که دانستن نحوه استفاده از آن ضروری است.

در نادی پک، دستگاه های بسیاری جهت بسته بندی موجود است. ما در اینجا نحوه کارکرد، دستگاه شیرینگ تونلی و دستگاه شیرینگ کابینی و تفاوت آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نحوه ی کار کردن دستگاه بسته بندی شرینگ تونلی چگونه است؟

بسته بندی با دستگاه شیرینگ پک تونلی
بسته بندی با دستگاه شیرینگ پک تونلی

این نوع دستگاه برای استفاده در کارخانه هایی که حجم تولید محصولات بالایی دارند، مناسب است. هنگامی که زمان اعمال بسته بندی کوچک بر روی محصولات خود فرا می رسد، یک فرآیند دو مرحله ای ساده را طی خواهید کرد. بخش اول شامل بسته بندی کالاهای خود در فیلم است و در طی قسمت دوم، پلاستیک را با اعمال گرما به منظور جمع شدن آن می‌بندید، یا به صورت دستی یا با کمک یک دستگاه بسته بندی خودکار جمع شونده که به این ترتیب نام بسته بندی کوچک را به خود می‌گیرد.

این نوع بسته بندی، یک فیلم پلاستیکی سبک وزن و سازگار با محیط زیست است که برای محتویات بسته بندی استفاده می شود، به موجب آن یک ورق ساخته شده از پلاستیک یا “پلی اتیلن” توسط یک دستگاه بسته بندی به طور کامل به دور یک کالا پیچیده می شود. محصول با کمک نوار نقاله به سمت تونل روانه می‌شود، این تونل دارای المنت حرارتی یا مشعل گازی است و با گرمای اعمال شده از دستگاه بسته بندی، پلاستیک در اطراف اقلام بسته شده “چروک” می شود و آن را محکم و مرتب می پیچد و شکل محصولی را که در حال بسته بندی است به خود میگیرد و دوباره توسط نوار نقاله به سمت تونل خروجی هدایت می‌شود. مدت زمان قرارگیری بسته ها به میزان حرارت و جنس نایلون بسته بندی بستگی دارد و می توانید آن را تنظیم و کنترل کنید.

این نوع دستگاه به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در نادی پک موجود می باشد.

نحوه ی کار کردن دستگاه بسته بندی شیرینگ کابینی چگونه است؟

بسته بندی کتاب با دستگاه شیرینگ کابینی
بسته بندی کتاب با دستگاه شیرینگ کابینی

هر فرآیند بسته‌ بندی شرینک دو بخش دارد: مرحله دوخت و مرحله گرمادهی. در کل، دستگاه‌های شرینک‌ پک کابینی هر دو مرحله را در یک بخش انجام می‌دهند. این دستگاه ها همانطور که از نامشان پیداست دارای کابین هستند. این کابین دو منظوره مرحله دوخت و گرمادهی را انجام می‌دهد. به این شکل که اپراتور بعد از قرار دادن محصول در فیلم، آن را درون کابین می‌ گذارد و در کابین را می‌بندد و با بستن در کابین، فیلم دور محصول دوخته شده و همزمان با آن، داخل کابین حرارت داده شده وفیلم دور بسته‌ بندی محصول جذب آن می‌شود. به این ترتیب فرآیند بسته‌ بندی شرینک‌ پک محصول انجام می‌شود. این دستگاه بیشتر برای مصارف خانگی، کارگاه های تولید با میزان تولید کم مناسب است. این نوع دستگاه به صورت رومیزی و ایستاده در نادی پک موجود است.

تفاوت دستگاه شیرینگ کابینی با تونلی

  • از دستگاه شرینک پک کابینی برای شرینک بسته ها و محصولات کوچک به صورت تک عددی و نوبتی مانند مواد خوراکی، شیرینی، کتاب و… استفاده می شود. در حالی که که از شرینک پک تونلی برای بسته بندی ها و شیرینک پیوسته، بسته های بزرگ و صنعتی مانند پک های آب معدنی و نوشابه و…استفاده می شود.
  • در شیرینک تونلی حرارت مستمر برای تابش به نایلون شیرینگ استفاده می شود، اما در شیرینک کابینی حرارت زمانی به نایلون می خورد، که درب کابین بسته شده باشد.
  • دستگاه شیرینگ پک تونلی به صورت تک سوز و دوگانه سوز با برق مصرفی تک فاز و سه فاز ساخته می شود؛ در صورتی که معمولا دستگاه شیرینگ کابینی به صورت تک فاز ساخته می‌شود.
  • در مدل کابینی این دستگاه برش فیلم شرینک به صورت دستی انجام شده و خود دستگاه نیز نیمه اتوماتیک تولید می شود، اما در مدل تونلی تمام اتوماتیک با برش فیلم شرینک طراحی و تولید می شود.
  • در مورد فیلم مصرفی شیرینگ، مدل تونلی آن از نوع پلی اتیلن و مدل کابینی آن از نوع سلفونی استفاده می‌شود.
  • یکی از مهمترین تفاوت ها این است که شیرینگ تونلی را میتوان به صورت دوگانه سوز طراحی و تولید کرد، ولی در مدل کابینی نیروی مورد استفاده فقط برق است‌.
  • میزان سرعت بسته بندی شرینک پک تونلی در مقایسه با شرینک پک کابینی بیشتر است.

کلام پایانی

ما در نادی پک دستگاه های بسته بندی شرینک را برای هر پروژه بسته بندی از دستگاه های بسته بندی صنعتی برای سفارش با حجم بالا تا دستگاه های بسته بندی شده شرینک قابل حمل در خانه، تولید می کنیم. دستگاه‌های بسته‌بندی کوچک و بزرگ ما، گرما را روی روکش پلاستیکی اعمال می‌کنند و آن را به اطراف محتویات آن جمع می‌کنند. لفاف های انقباض حرارتی ما برای بسته بندی های کم یا با حجم بالا ایده آل هستند. دستگاه های بسته بندی شرینک ما از تولید کننده معتبر ارائه می شود. انواع و اندازه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. ما مجموعه بزرگی از دستگاه های تونلی وکابینی در انواع تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را ارائه می‌کنیم. می توانید با شماره تلفن های ۰۹۹۰۹۵۰۶۹۳۵ -۰۲۱۸۸۷۷۹۳۶۵ با ما تماس بگیرید و در مورد هر یک از دستگاه های بسته بندی شرینک پک از ما سوال کنید. همچنین ما همیشه برای عیب یابی و خدمات پس از فروش دستگاه های خود، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *