دستهبندی نشده

نمونه و ایده‌های بسته بندی خشکبار

بسته بندی خشکبار، یکی از محصولاتی است که در بازار ایران تقاضای بسیار زیادی دارد. البته ایده های بسته بندی خشکبار پای شرکت‌های ایرانی را به عرصه رقابت خارجی نیز باز کرده است. هرچه خلاقیت و ظرافت در بسته‌بندی مواد غذایی مختلف مانند خشکبار بیشتر شود، میزان فروش و سودآوری نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل هم در این مطلب به بررسی نمونه‌هایی از ایده‌های موجود در زمینه بسته بندی خشکبار خواهیم پراخت.

امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه بسته بندی خشکبار و خرما فعالیت می‌کنند. حتی این دسته از محصولات ایرانی به سایر کشورهای خاورمیانه و حتی اروپایی توسط تامین کنندگان معتبر و بین‌المللی صادر می‌شوند. اما مسئله مهمی که وجود دارد، بحث ایده‌های نوآورانه و خلاقانه در پروسه بسته بندی خشکبار است. در ادامه ایده‌هایی که کمک زیادی به بازاریابی فروش خشکبار کمک می‌کنند، معرفی می‌شود.

بسته بندی کشویی

از جمله ایده‌هایی که صنعت بسته بندی خشکبار را به یکباره متحول کرد، بسته بندی کشویی این محصولات است. در حقیقت، بسته بندی‌های کشویی از زیباترین و جذاب‌ترین فرمت‌های پکینگ برای محصولاتی همچون مغزیجات، میوه‌جات خشک شده و آجیل هستند.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که بسته بندی کشویی در مقایسه با سایر اشکال بسته بندی بیشترین قیمت را دارد. این نوع از بسته بندی‌ها، برای قرار دادن چندین محصول خشکبار به صورت یکجا بسیار مناسب هستند. به زبانی ساده‌تر، بسیاری از بسته بندی‌های کشویی، پارتیشن بندی مرتب و منظمی داشته و می‌توانند با اشغال فضای کمترین بیشترین حجم از محصولات را در خود جای دهند.

جعبه‌های پنجره‌دار خشکبار

اگر به فروشگاه‌های مخصوص فروش انواع آجیل بسته بندی شده مراجعه کنید، حتما ردپایی از جعبه‌های پنجره‌دار را خواهید دید. این جعبه‌ها ظاهر بسیار شکیل و زیبایی داشته و به صورت کشویی درب آن‌ها باز و بسته می‌شود. بخشی از درب این جعبه‌ها تلق شیشه‌ای داشته و محتویات داخل جعبه را نمایش می‌دهد.

این نوع از بسته بندی‌ها، بهترین گزینه انتخابی برای محصولات خشکبار صادراتی است. برای مثال از جعبه‌های پنجره‌دار می‌توان برای بسته بندی انواع آجیل، دانه‌ها و مغزیجات استفاده کرد.

بهترین نمونه بسته بندی خشکبار

یکی دیگر از بهترین ایده‌ها برای بسته بندی محصولات خشکبار با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت، بسته بندی‌های کتابی است. این نوع از بسته بندی‌ها بهترین گزینه برای قرار دادن حجم بالایی از محصولات خشکبار مانند میوه‌جات هستند.

همان طور که از نام این نوع بسته بندی‌ها پیداست، فرم و شکل ظاهری آن‌ها شبیه به کتاب بوده و می‌توانند به صورت افقی در قفسه و ویترین مغازه‌ها قرار بگیرند.

کیسه‌هایی با قابلیت بسته بندی مجدد

یکی دیگر از انواع بهترین نمونه بسته بندی خشکبار، کیسه‌های نایلونی با قابلیت بسته بندی مجدد است. این نوع از متریال‌های بسته بندی وزن بسیار کمی داشته و بر اساس آخرین استانداردهای وزارت بهداشت جهانی تولید می‌شوند. به همین دلیل از نظر بهداشت در بهترین شرایط بوده و برای بسته بندی محصولات غذایی به خصوص خشکبار بسیار مناسب هستند.

با توجه به سبکی وزن این کیسه‌های بسته بندی، فرایند حمل و نقل و جابه‌جایی آن‌ها آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

کیسه‌هایی با تلق شیشه‌ای: بهترین ایده برای بسته بندی خشکبار

از جمله بهترین و پرکاربردترین متریال‌ها برای بسته بندی اقلام خشکبار، کیسه‌هایی با تلق‌های شیشه‌ای و شفاف هستند. در اصطلاح به این نوع بسته بندی‌ها، پاکت نیز گفته می‌شود. پاکت‌های پنجره‌دار، این روزها بیشتر از هر نوع متریال دیگری برای بسته بندی محصولات مختلف به خصوص خشکبار و حبوبات به کار گرفته می‌‌شوند.

استفاده از این پاکت‌ها برای محصولات پرفروشی همچون حبوبات و خشکبار، دقیقا نیاز اصلی بازار امروزی است! پس پیشنهاد می‌کنیم حتما در پاکت‌های بسته بندی خود حتما یک قسمت شفاف و شیشه‌ای جهت نمایش محصولات استفاده کنید.

سینی‌های بسته بندی: ایده ناب بازاریابی و محافظت از محصولات خشکبار

شاید در ابتدا استفاده از جعبه برای نگهداری از محصولات خشکبار ساده به نظر برسد. اما در بررسی‌های دقیق‌تر می‌توان به این نتیجه رسید که دقیقا استفاده از سینی‌های مخصوص بسته بندی می‌تواند تا حد زیادی به ظاهر و چیدمان محصولات نظم ببخشد. سینی‌های بسته بندی در انواع مختلف کاغذی و پلاستیکی تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در کل سینی‌های پلاستیکی گزینه بهتری برای بسته بندی پارتیشن بندی شده محصولات خشکبار به خصوص آجیل‌ها و مغزیجات هستند.

چاپ باکیفیت و استفاده از متون با فونت خاص

در پروسه بسته بندی خشکبار، یبکی از بهترین ایده‌ها برای افزایش جذابیت هر چه بیشتر متریال، استفاده از طرح‌های چاپی زیبا و متنون با فونت خاص است. در واقع قرارگیری این المان‌ها در سطح بسته بندی باعث می‌شود تا اطلاعات هر چه بهتر و بیشتر در اختیار مخاطبین قرار گیرد.

کیفیت را اولویت خود قرار دهید!

اگر به چند نمونه بسته بندی خشکبار پرفروش و برندهای معروف توجه کنید، متوجه کیفیت ساخت بسیار بالای آن‌ها خواهید شد. در واقع یکی از نقاط قوت این متریال‌های بسته بندی، کیفیت ساخت بالای آن‌ها است. هر چقدر کیفیت ساخت ظرف محصول بالاتر باشد، به همان اندازه مخاطب، احساس اعتماد بیشتری نسبت به محتویات محصول و کیفیت آن خواهد داشت! البته نکته مهمی که وجود دارد، در بحث کیفیت، باید به نوع دستگاه بسته بندی خشکبار هم بپردازیم. تجهیزات پیشرفته بسته بندی تاثیر مستقیمی در کیفیت و فرم نهایی بسته بندی محصولات شما دارند.

سخن پایانی

در این مطلب، چندین نمونه بسته بندی خشکبار و ایده‌های کارساز و کم‌هزینه را معرفی کردیم. با بهره‌گیری از این روش‌ها و ایده‌ها می‌توانید عملیات بسته بندی محصولات خشکبار خود را به یکباره دگرگون کرده و مسیر جدیدی در مسیر بازاریابی و فروش این محصولات را برای خود هموار کنید. البته در پشت پرده بسته بندی خشکبار باکیفیت و خاص، قطعا دستگاه بسته بندی خشکبار باکیفیت و مدرن نقش آفرینی می‌کند. برای تامین دستگاه‌های بسته بندی مناسب هم می‌توانید با نادی پک در ارتباط باشید.