اخبار

بسته بندی‌های معروف جهان+ مزایای بسته بندی خلاقانه

بسته بندی‌های معروف جهان

به طور کلی خلاقیت یک فرآیند ذهنی است که موجب تولید ایده‌هایی با مفاهیم متفاوت می‌شود. ایده‌های خلاقانه در نهایت منجر به ساختن چیز‌های جدید خواهد شد. خلاقیت در بسته بندی نیز باعث جذابیت کالا‌ها شده و مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کند. اجرای گرافیک بر روی بسته بندی‌های یک محصول علاوه بر اطلاع رسانی درباره مشخصات کالا، باید تبلیغاتی و بازاریابی را نیز برای آن کالا یا محصول ایفا نماید. از مهم ترین اهداف بسته بندی در گذشته نگهداری محصولات غذایی فصلی بوده است. در حالی که با گسترش جوامع بسته بندی‌ها به منظور راحتی در جا به جایی و جذب مشتریان بیشتر است. بنابراین می‌توان گفت جهان امروزی تشنه تولید کالا و محصولات نیست؛ بلکه این هنر است که می‌تواند چرخ‌های اقتصادی را به حرکت درآورد. بسته بندی و طراحی‌های نا مناسب نمی‌توانند مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. در نتیجه در بخش فروش و بازاریابی نمی‌توانند موفقیت زیادی کسب کنند. در ادامه در مورد بسته‌بندی‌ها خلاقانه جهان و نقش این بسته‌بندی‌ها در فروش محصولات می‌پردازیم.

اهمیت استفاده از بسته بندی‌های خلاقانه

امروزه رقابت‌های شدیدی بین تولیدکنندگان کالا و محصولات مختلف در بازار‌های جهانی دیده می‌شود. در این میان برگ برنده در دستان تولیدکنندگانی قرار می‌گیرد که از همه ظرفیت خود برای معرفی محصولات و جذب مشتری استفاده کنند. دستگاه بسته بندی و بسته بندی یکی از مهم ترین برگ‌های برنده است. در واقع استقبال مشتریان از یک کالا بر اساس یک سری عوامل مشخص می‌شود. کیفیت کالا نیز در کنار بسته‌ بندی مناسب آن میزان فروش را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

از عوامل مهمی که باعث جذابیت بسته‌ بندی‌‌ها می‌شود، انتخاب هوشمندانه رنگ است. زیرا رنگ‌ها در ذهن افراد حک می‌شوند. با توجه به این نکته که امروزه مشتری‌ها قدرت انتخاب بیشتری در مقایسه با گذشته دارند، باید ظاهر و بسته بندی محصول به گونه‌ ای باشد که مشتریان را برای خرید آن کالا تشویق نماید. به طور کلی یک بسته بندی مناسب می‌تواند مزایایی از جمله افزایش فروش، حفاظت و بهبود محصول را برای فروشندگان و مشتریان ایجاد نماید. از طرف دیگر انبار کردن کالا‌ها ساده تر شده و از فاسد شدن مواد داخل آن جلوگیری می‌شود.

ویژگی‌های یک بسته بندی خلاقانه

توجه داشته باشید که امروزه با توجه به در خطر قرار گرفتن محیط زیست و حیات کره زمین، تلاش برای حفظ آن افزایش یافته است. بنابراین استفاده از بسته بندی‌هایی با قابلیت بازیافت باعث کاهش دفن زباله‌ها شده و به سلامت محیط زیست کمک شایانی می‌کند. جالب است بدانید بسیاری از خریداران در هنگام تهیه کالا و محصولات مورد نیاز خود به این موضوع توجه ویژه‌ ای دارند. بسته بندی‌های خلاقانه در کنار زیبایی و جذب مشتری، باید با محیط زیست نیز سازگار باشد. در ادامه به برخی ویژگی‌‌های بسته بندی‌های خلاقانه اشاره می‌کنیم:

  • اصالت و طراحی هدفمند

ایده‌های خلاقانه برای بسته بندی باید با نوع محصولات تناسب داشته باشد. در دنیای امروزه که مخاطبین بسیار آگاه هستند، استفاده از ایده‌های رقیبان نمی‌تواند تاثیر چندانی بر افزایش فروش داشته باشد. بنابراین در کنار اهمیت به زیبایی و ظاهر بسته بندی، باید هدف و منظور ان نیز با استفاده از طرح‌ها و رنگ‌ها به مخاطبان القا شود.

  • نمایش ویژگی‌ها و مزایای محصول

یک بسته بندی خلاقانه و هوشمندانه باید بتواند در نگاه اول مزایای اصلی محصول را به مخاطب نشان دهد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به کالای دوستدار محیط زیست، مناسب برای گیاهخواران، فاقد قند و چربی و … اشاره کرد.

معرفی بسته بندی‌های معروف جهان

امروزه با افزایش تقاضا برای خرید انواع محصولات، صاحبان مشاغل و کسب و کار‌ها نیاز به استفاده از بسته بندی‌هایی با ظاهر زیبا و جذاب را در اولویت کاری خود قرار داده اند. استفاده از بسته بندی‌های خاص یکی از مهم ترین فاکتور‌هایی است که برای فروشنده و مشتری بسیار حائز اهمیت است. جالب است بدانید اپل به عنوان سود آور ترین شرکت دنیا، به طراحی روی بسته بندی و همین طور نحوه بسته بندی محصولات خود توجه بسزایی دارد. از این رو از جنس جعبه، رنگ، فونت و درخشش نوشته‌ها را تحت نظر کارشناسان بسیار ماهر انجام می‌دهد. در ادامه به معرفی برخی از برترین شرکت‌های بسته بندی دنیا می‌پردازیم.

بسته بندی های شرکت West Rock

این شرکت به رهبر شرکت‌های بسته بندی دنیا نیز مشهور است و دارای درآمد بسیار بالایی است. این شرکت آمریکایی در ۳۰ کشور جهان شعبه داشته و افراد بسیار زیادی در شعبه‌های شرکت مشغول به فعالیت هستند. از جمله محصولات تولید شده در این شرکت می‌توان به ظروف و جعبه‌های موج دار، بسته بندی‌های فیبری، تجهیزات بسته بندی و کاغذ کرافت اشاره کرد. این شرکت نیز تمام تلاش خود را کرده تا مانند سایر شرکت‌ها به بسته بندی‌های تجزیه پذیر و دوستدار محیط زیست روی آورد.

بسته بندی های خلاقانه شرکت بین المللی Paper

این شرکت آمریکایی در سه بخش بسته بندی صنعتی، الیاف سلولزی و مقالات چاپ فعالیت دارد. در این شرکت بسته بندی صنعتی بیشترین درصد فروش را به خود اختصاص داده است. شرکت Paper با تولید بسته بندی‌هایی با قابلیت بازیافت به سلامت محیط زیست نیز کمک شایانی کرده است. این نوع بسته بندی خلاقانه علاوه بر اینکه از نظر زیبایی بر ظاهر محصولات این شرکت بسیار تاثیرگذار بوده استف به سلامت محیط زیست نیز کمک زیادی کرده است و از این حیث نیز محصولات شرکت Paper مورد توجه افراد بیشتری قرار گرفته است.

بسته بندی های شرکت Tetra Laval

این شرکت در لیست بزرگ ترین شرکت‌های بسته بندی در سراسر جهان قرار دارد. از جمله تولیدات این کمپانی می‌توان به بسته بندی محصولات غذایی، کارتون، تجهیزات بسته بندی، ظروف مربوط به نوشیدنی، محصولات مراقبت شخصی، قوطی و بسته بندی‌های شیشه ای اشاره کرد. یکی از مهم ترین محصولاتی که این شرکت ارائه می‌کند، بسته بندی لبنیات است. به طور مثال اولین بار بسته بندی‌های ۱۰۰ میلی لیتری خامه و بسته بندی هرمی شکل شیر توسط شرکت Tetra Laval تولید شد. خلاقیت و نوآوری یکی از مهم ترین نکاتی است که این شرکت بسته بندی را از سایرین متمایز می‌کند.

بسته بندی های زیبای هولدینگ Crown

یکی دیگر از معروف ترین شرکت‌های بسته بندی جهان هلدینگ Crown است. این شرکت را می‌توان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده قوطی‌های غذا و بسته بندی‌های فلزی در جهان دانست. از جمله محصولات اصلی این هولدینگ شامل بسته بندی نوشیدنی، مواد غذایی و فلزات است. این شرکت توانسته در در صنایع مختلف از جمله کالا‌های لوکس، بهداشت، زیبایی، غذا، خانه، نوشیدنی‌ها و بخش‌های تبلیغاتی به مشتریان خود خدمات ارائه کند.

مدل بسته بدندی های شرکت  Oji

این شرکت بسته بندی معروف جهان در سال ۱۸۷۳ تاسیس شده و یکی از پر درآمد ترین شرکت‌های بسته بندی است. این شرکت به دلیل ارائه کاغذ چاپ، کاغذ نوشتار و بسته بندی انواع کالا و محصولات توانسته شهرت زیادی را در سراسر جهان کسب کند. از دیگر محصولات این کمپانی بزرگ می‌توان به ظروف چینی موج دار، جعبه‌های تاشوژ شاپینگ بد و محصولات چاپی مانند روزنامه و کاغذ اشاره نمود.

معرفی بسته بندی های خلاقانه شرکت Mondi

این شرکت یکی از قدیمی‌ترین و معروف ترین شرکت‌های کاغذ و بسته بندی است که در آمریکا واقع است. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به خمیر کاغذ و پلاستیک مرکب اشاره کرد. این شرکت تا کنون توانسته در ۳۰ کشور دنیا شعبه‌های گوناگونی را تاسیس نماید. شرکت Mondi با به کار گیری بسته بندی‌های تجدید پذیر به سلامت محیط زیست اهمیت بسیاری می‌دهد. شعار تبلیغاتی این کمپانی این است: هر جا ممکن بود از کاغذ استفاده کنید و هر جا مورد نیاز بود پلاستیک تولید کنید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره بسته بندی‌های خلاقانه در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که خلاقیت در بسته بندی می‌تواند یک فاکتور مهم برای افزایش فروش باشد. زیرا طراحی و گرافیک مشتری پسند می‌تواند افراد زیادی را به خرید کالا و محصولات ترغیب نماید. انواع بسته بندی‌ها برای محصولات غذایی، دارویی، ترشیجات، لبنی و خشکبار متفاوت به شکل متفاوتی انجام می‌شود. یکی از مهم ترین ویژگی‌های بسته بندی‌ها باید قابلیت بازیافت باشد تا از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *