مقاله

ویژگی ها و کاربرد دستگاه اسکین پک

ویژگی ها و کاربرد دستگاه اسکین پک

شکل دهی خلاء یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین روش ها برای قالب گیری پلاستیک است و به طور خاص در زندگی روزمره ما از اشیاء کوچکتر گرفته شده تا ماشین آلات صنعتی عظیم استفاده می شود. پروسه شکل دهی خلاء به دلیل هزینه کم، کارایی، سرعت تقلید و سهولت استفاده برای شکل دادن به اجسام کوچکتر در قالب اقتصاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر به بسته هایی نیاز دارید که ایمن بوده و به طور همزمان به راحتی باز شوند، دستگاه بسته بندی اسکین پک دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز دارید؛ زیرا یک نوع دستگاه بسته بندی بسیار پرکاربرد است که برای بسته بندی انواع اقلام مناسب است. بیایید دریابیم که این نوع دستگاه چه ویژگی ها و کاربردی دارد و برای کدام بخش ها می توان از آن استفاده کرد.

دستگاه اسکین پک و چگونگی کارایی آن

 

دستگاه اسکین پک با شکل دادن ورق های نازک پلاستیک به اشکال خاص با استفاده از فشار خلاء کار می کند.

از دستگاه بسته‌ بندی اسکین‌ پک یا وکیوم فرمینگ برای بسته‌ بندی فرمی محصولات، بدون نیاز به قالب‌ استفاده می‌شود. در فرایند بسته‌ بندی اسکین‌ پک محصول بر روی مقوا یا کارتن قرار گرفته و سپس غشای پلاستیکی توسط دستگاه روی آن قرار می‌گیرد، پس از گرم شدن غشای پلاستیکی و پایین آمدن آن بر روی محصول و تخلیه هوای مابین غشای محصول، نایلون یا غشا بر روی کارتن یا مقوا که فرم محصول را نیز گرفته، می چسبد. از مزیت‌های این دستگاه عدم نیاز به قالب برای انواع محصولات می باشد به طوری که علاوه بر ارائه‌ی بسته‌بندی زیبا ، هزینه های مربوط به بسته بندی را نیز کاهش می دهد.

ویژگی های دستگاه اسکین پک

1- دستگاه‌های اسکین‌ پک نادی‌ پک در دو اندازه ۳۵*۵۰ و ۵۰*۷۰ ارائه می‌شوند. علاوه بر ابعاد و اندازه، دو دستگاه تفاوت‌های دیگری نیز دارند. توان مصرفی، ابعاد فریم دوخت و حجم وکیوم دستگاه ۵۰*۷۰ بیشتر است.

 

2- دستگاه‌های بسته‌بندی اسکین‌پک به دو صورت دستی و اتومات کار می‌کنند و بسته به نیاز مشتریان و صاحبان کسب‌وکارهای بسته‌بندی، قابل تنظیم هستند. حرارت و زمان بسته‌بندی نیز در پنل مدیریت دستگاه قابل تنظیم است و جابجایی آن با پایه‌های چرخ‌دار ساده است.

 

3- وظیفه اصلی بسته بندی با دستگاه اسکین پک افزایش ماندگاری محصول است. همچنین ویژگی‌هایی را اضافه می‌کند که ارزش اضافی مانند احتباس مایع خود را برای جلوگیری از نشت فراهم می‌کند. این امر رشد میکروبی را به تاخیر می اندازد و امکان نمایش عمودی بسته را اضافه می‌کند.

 

4- دستگاه اسکین پک، از قدرت خلاء بالایی استفاده می‌کند تا فیلم بسته مخصوص را مجبور کند تا محصول را کاملاً بپوشاند و محکم کند.

5- بسته بندی با دستگاه اسکین پک از ورود آلودگی و گرد و خاک به داخل بسته جلوگیری می کند.

 

نمونه هایی از بسته بندی محصولات مختلف با استفاده از دستگاه اسکین پک

نمونه هایی از بسته بندی محصولات مختلف با استفاده از دستگاه اسکین پک

مزایای استفاده از دستگاه اسکین پک

بسته بندی با دستگاه اسکین پک علاوه بر ایجاد پوسته دوم بدون هوا برای طیف گسترده ای از محصولات، مزایای بیشتری برای بهبود تقریباً هر محصولی ارائه می دهد و ویژگی های جذاب تری را برای مصرف کنندگان به آن می بخشد.

شکل دهی خلاء نسبت به هر فرآیند قالب گیری دیگر مقرون به صرفه تر است. این کم هزینه است و بهره وری نسبت به هر فرآیند قالب گیری با قیمت بالا دارد. ابزارهای شکل دهی خلاء نیز به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه هستند. سایر مزایای آن:

  • عملکرد ساده و بسته بندی محصولات متفاوت، بدون تغییر شکل قالب آن ها
  • زیبایی شناسی پیشرفته برای نمایش نقش اصلی
  • پشتیبانی سفت و سخت به عنوان یک سینی
  • نمایشگر بسته عمودی (جلوگیری از حرکت داخلی محصول)
  • عمر مفید طولانی
  • نگهداری مایع و گاز (برای جلوگیری از فساد)
  • گزینه های پشتیبانی انعطاف پذیر
  • گزینه درب اضافی برای پشتیبانی از برچسب زدن
  • امکانات تبلیغاتی (دستور پخت، قاشق و غیره) بین دو فیلم
  • مواد بسته بندی سفارشی برای بسته های باز آسان

کاربرد های دستگاه اسکین پک

از دستگاه اسکین‌ پک برای بسته‌ بندی محصولاتی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. مانند:

 

– قطعات صنعتی مورد استفاده در صنعت خودرو، تعمیرات ساختمان و ابزار حوزه الکترونیک

 

– ابزارآلات یدکی مانند واشر، قفل و کلید، قیچی، آچار و پیچ‌گوشتی و…

 

– انواع چسب

 

– اسباب‌بازی

 

– مواد غذایی

 

– لوازم آرایشی مانند انواع قلم‌مو، چسب‌های مژه و…

 

– لوازم بهداشتی

 

– لوازم نوزاد و کودک مانند سیسمونی و…

 

– لوازم آشپزخانه

 

نکته مهم در کاربرد دستگاه بسته‌ بندی اسکین‌ پک، تک بودن محصولات است. این دستگاه برای بسته‌ بندی محصولاتی که به صورت چندتایی ارائه می‌شوند، قابل استفاده نیست.

 

بسته بندی محصولات با دستگاه اسکین‌ پک و امکان قرار گیری ساده تر در لیست خرید فروشگاه های بزرگ زنجیره ای به دلیل شکیل تر شدن کالا

بسته بندی محصولات با دستگاه اسکین‌ پک و امکان قرار گیری ساده تر در لیست خرید فروشگاه های بزرگ زنجیره ای به دلیل شکیل تر شدن کالا

نتیجه گیری

Skin pack یک سیستم بسته بندی است که در آن محصول با استفاده از یک ورقه پلاستیکی به یک تکه مقوا جوش داده می شود. فیلم گرم می شود تا شکل دادن به آن آسان شود و سپس در اطراف جسم قالب گیری می شود و با استفاده از چسب های خاص به پشت مقوا می چسبد.

ما تمام مواد مورد استفاده در بسته بندی با دستگاه اسکین پک خود را، از مقوا گرفته تا پلاستیک، تا چسب های فعال شده با گرما، آزمایش کرده و کامل کرده ایم.

قبل از چسباندن فیلم پلاستیکی، پشت مقوا را می توان با آرم و گرافیک انتخاب شده توسط مشتری سفارشی کرد. ما همچنین می توانیم ضخامت فیلم پلاستیکی را افزایش دهیم تا راه حل بسته بندی قوی تر را تضمین کنیم.

در صورتی که به دستگاه اسکین پک نیاز دارید یا اینکه در مورد نوع دستگاه مناسب برای بسته بندی محصولات خود به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، کارشناسان ما در نادی پک می‌توانند به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *