مقاله

دستگاه بسته بندی سبزیجات

دستگاه بسته بندی سبزی تازه و خشک

سبزیجات بسته بندی شده ماندگاری بیشتر و طعم بهتری دارند و از سبزیجات یخ زده برای شما بهتر هستند. سبزیجات منجمد در طی فرآیند انجماد مواد مغذی خود را از دست می دهند، در طی فرآیند انجماد، کریستال های یخ تشکیل می شوند و هر چه کریستال ها بزرگتر باشند، مواد مغذی بیشتر از بین میروند. بهترین گزینه برای بسته بندی سبزیجات تازه و خشک، استفاده از دستگاه های مناسب بسته بندی سبزیجات است.

یک بسته بندی می تواند از محصولات در برابر شرایط محیطی محافظت کند. سبزیجات در برابر، آسیب های مکانیکی، بیماری، فرآیندهای میکروبی، نور و غیر حساس هستند. با استفاده از نوع بسته بندی مناسب، محصول با سرعت کمتری خراب می شود و ماندگاری آن افزایش می یابد.

 

در صورتی که از تولید کنندگان سبزیجات هستید، یا اینکه برای بسته بندی سبزیجات خود، به دنبال دستگاه مناسب برای بسته بندی هستید، پیشنهاد میکنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

دستگاه بسته بندی سبزیجات تازه و خشک چیست؟

دستگاه بسته‌بندی سبزی تازه و خشک، یک دستگاه صنعتی است که برای بسته‌بندی سبزیجات تازه و خشک به کار می‌رود. این دستگاه با استفاده از فیلم‌های پلیمریک، سبزیجات را بسته‌بندی و محصول را از هوای خارجی در برابر آسیب‌هایی مانند تغییر رنگ، خشک شدن یا سوختن محافظت می‌کند.

دستگاه بسته‌بندی سبزی تازه و خشک، دارای سه بخش اصلی است: بخش تغذیه، بخش بسته‌بندی و بخش کنترل. در بخش تغذیه، سبزیجات به دستگاه تزریق می‌شوند و در بخش بسته‌بندی، با استفاده از فیلم‌های پلیمریک بسته‌بندی می‌شوند. بخش کنترل نیز برای کنترل فرآیند بسته‌بندی و اطمینان از کیفیت محصول به کار می‌رود.

انواع دستگاه بسته بندی سبزیجات

همان گونه که سبزیجات در مرحله کاشت، داشت و برداشت از شرایط حساس و مهمی برخوردارند، بسته بندی و نگهداری آن‌ها نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود، به همين منظور ما چند نوع دستگاه مختلف را برای بسته بندی آنها معرفی می‌کنیم.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم تمام‌اتوماتیک نادی‌پک

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم تمام‌اتوماتیک نادی‌پک

1- دستگاه سیل وکیوم

دستگاه سیل وکیوم یک دستگاه بسته بندی است که با استفاده از فشار وکیوم و حرارت ، هوای داخل بسته را از بین می برد و باعث ایجاد یک محیط بسته و پایدار برای محصول می شود. این دستگاه در بسته بندی سبزیجات تازه  و خشک مورد استفاده قرار می گیرد. جنس پلاستیک ظروف یک بار مصرف باید PP، PET، PE و انواع مشابه آن باشد.

شکل ظرف‌های یک‌بار مصرف می‌تواند مربع، مستطیل، دایره، مثلث و حتی ذوزنقه باشد.

 

در بسته بندی سبزیجات تازه ، دستگاه سیل وکیوم باعث حفظ تازگی و افزایش عمر مفید محصول می شود. با حذف هوا از داخل بسته ، اکسیژن که یکی از عواملی است که باعث فساد سریع سبزیجات می شود ، حذف می شود. به این ترتیب ، می توان محصولات تازه را برای مدت طولانی تر از زمانی که در شرایط عادی نگهداری می شدند ، نگهداری کرد.

 

در بسته بندی سبزیجات خشک ، دستگاه سیل وکیوم باعث حفظ طعم ، بو و بافت محصول می شود. با حذف هوا از داخل بسته ، اکسیژن که عاملی است که باعث اکسیداسیون و تغییر رنگ و طعم سبزیجات خشک می شود ، حذف می شود. به این ترتیب ، می توان محصولات خشک را برای مدت طولانی تر از زمانی که در شرایط عادی نگهداری می شدند ، نگهداری کرد.

دستگاه‌های سیل وکیوم نادی‌پک در سه مدل سیل وکیوم روتاری نیمه‌اتومات، دستگاه تری سیلر تمام‌اتومات و سیل‌وکیوم رومیزی با آخرین فناوری‌های روز تولید می‌شوند. دستگاه‌های سیل‌ وکیوم نادی‌پک با کارکرد دقیقی که دارند، بسته‌بندی بی‌نقصی ارائه می‌کنند.

دستگاه سیل وکیوم رومیزی نادی پک

دستگاه سیل وکیوم رومیزی نادی پک

2- دستگاه بسته بندی سبزیجات سلفونی

بسته‌بندی سبزیجات تازه و خشک با استفاده از فیلم استرچ کش یکی از روش‌های بسته‌بندی سبزیجات است که در این روش از یک فیلم پلاستیکی الاستیک استفاده می‌شود که با کشیدن آن به دور محصول، آن را محکم و بدون هوا بسته می‌کند.

این روش بسته‌بندی برای بسته‌بندی سبزیجات تازه و خشک کارآمد است. با استفاده از فیلم استرچ کش، سبزیجات می‌توانند در دمای مناسب و بدون هوا بسته‌بندی شوند و از فساد و خراب شدن جلوگیری شود. همچنین، این روش بسته‌بندی باعث حفظ رطوبت و طراوت سبزیجات می‌شود.

 

بسته‌بندی سبزیجات تازه و خشک با فیلم استرچ کش به عنوان یک روش بسته‌بندی سریع و ساده، در صنایع بزرگ مانند صنایع کشاورزی و خرده‌فروشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این روش بسته‌بندی به عنوان یک روش بسته‌بندی اقتصادی و قابل بازیافت نیز شناخته شده است. این روش هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه استرچ کش قابل استفاده است.

3- دستگاه دوخت برای بسته بندی سبزیجات تازه و خشک

یکی دیگر از دستگاه های که برای بسته بندی سبزیجات تازه و خشک مورد استفاده قرار میگیرد دستگاه دوخت است و به این صورت عمل می‌کند که دهانه بسته بندی بین دو المنت قرار می‌گیرد و بسته بندی به وسیله حرارت لحظه ای دوخته میشود، البته باید در این روش از حرارت کم و سرعت بالای دستگاه مطمئن باشید تا به محصول بسته بندی شده آسیبی وارد نشود.

دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک شرینک‌پک نادی‌پک شامل دو دستگاه با قابلیت اتصال به یکدیگر است:

– دستگاه دوخت فیلم شرینک

– تونل حرارتی برای حرارت دادن به محصول دوخته شده توسط دستگاه

هر دو قسمت این دستگاه به صورت تمام‌اتوماتیک عمل می‌کند. کارخانه‌داران یا صاحبان کارگاه و کسب‌و‌کار، می‌توانند هر قسمت را به شکل جداگانه یا به همراه یکدیگر تهیه کنند.

دستگاه دوخت شیرینگ تمام اتوماتیک نادی پک

دستگاه دوخت شیرینگ تمام اتوماتیک نادی پک

4- دستگاه بسته‌بندی وکیوم سبزیجات تازه و خشک

این دستگاه با استفاده از فیلم‌های پلیمریک و فناوری وکیوم، سبزیجات تازه و خشک را بسته‌بندی می‌کند. با استفاده از این دستگاه، محصولات به صورت کاملاً محکم و بدون هوا درون بسته‌بندی شده و از هرگونه آسیب خارجی حفاظت می‌شوند.

دستگاه سیل وکیوم تمام‌اتوماتیک، با قابلیت وکیوم و تزریق گاز (MAP) با قالب خطی برای بسته‌بندی محصولات غذایی عملکردی بسیار مناسب دارد. چرا که از سیستم وکیوم استفاده می‌کند و از طریق ایجاد خلاء، بهترین محیط را برای نگهداری از محصول شما فراهم می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی سبزیجات تازه و خشک

استفاده از دستگاه بسته بندی سبزیجات تازه و خشک دارای مزایای زیادی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

  • حفظ تازگی: با استفاده از دستگاه بسته بندی سبزیجات تازه و خشک، سبزیجات می‌توانند برای مدت طولانی‌تری تازه باقی بمانند. بسته بندی مناسب با دستگاه بسته بندی، از ایجاد فضای خالی و نفوذ هوا به داخل بسته بندی جلوگیری می‌کند که این باعث حفظ تازگی سبزیجات می‌شود.

 

  • حمل و نقل آسان و ایمن: با استفاده از این دستگاه، سبزیجات در قالب بسته‌های مناسب بسته بندی شده و به راحتی قابل حمل و نقل هستند. همچنین، بسته‌بندی با دستگاه بسته بندی باعث حمل و نقل آسان و ایمن محصولات می‌شود.

 

  • افزایش عمر مفید محصولات: با استفاده از دستگاه بسته بندی سبزیجات، عمر مفید محصولات بیشتر می‌شود. این باعث می‌شود که میزان ضایعات کاهش یابد و از تلفات اقتصادی جلوگیری شود.

 

  • افزایش ارزش افزوده: بسته بندی مناسب با دستگاه بسته بندی، ارزش افزوده محصولات را بالا می‌برد. با بسته‌بندی سبزیجات به شکلی زیبا و جذاب، مشتریان بیشتری جذب می‌شوند و به فروش بیشتری دست می‌یابید.

 

  • قابلیت بازیافت: بسته بندی با دستگاه بسته بندی قابلیت بازیافت دارد و از لحاظ محیط زیستی می‌تواند مفید باشد. بسته‌بندی با دستگاه بسته بندی اغلب با فیلم‌های پلاستیکی الاستیک انجام می‌شود که قابلیت بازیافت دارند.

 

در کل، استفاده از دستگاه بسته بندی سبزیجات تازه و خشک، باعث حفظ تازگی و کیفیت سبزیجات، افزایش عمر مفید محصولات، افزایش ارزش افزوده و کاهش تلفات اقتصادی می‌شود و برای تولید کنندگان سبزیجات بسیار مفید است.

نمونه ای از بسته بندي سبزیجات با استفاده از دستگاه سیل وکیوم


نمونه ای از بسته بندي سبزیجات با استفاده از دستگاه سیل وکیوم

نکات مهم هنگام انتخاب دستگاه بسته بندی سبزیجات

در انتخاب دستگاه بسته‌بندی سبزی تازه و خشک، باید به موارد زیر توجه کرد:

 

  1. ظرفیت دستگاه: باید مطمئن شوید که ظرفیت دستگاه، با نیاز شما همخوانی دارد و توانایی بسته‌بندی تمامی سبزیجات مورد نیاز شما را دارد.

 

  1. نوع فیلم‌های پلیمریک: باید مطمئن شوید که دستگاه بسته‌بندی سبزی تازه و خشک، با نوع فیلم‌های پلیمریک مورد نیاز شما سازگار است.

 

  1. کیفیت بسته‌بندی: باید مطمئن شوید که دستگاه بسته‌بندی، بسته‌بندی با کیفیت و استاندارد را انجام می‌دهد تا محصولات شما در طول زمان انبارداری کیفیت و طعم خود را حفظ کنند.

 

  1. هزینه: باید مطمئن شوید که هزینه دستگاه، با نیازهای شما همخوانی دارد و قیمت آن با توجه به میزان بازدهی و سودآوری کسب و کار شما است.

 

  1. تضمیناتی پشتیبانی و خدمات پس از فروش: باید مطمئن شوید که دستگاهی که خریداری می‌کنید، از شرکت ارائه‌دهنده با تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب پشتیبانی می‌شود. همچنین، باید مطمئن شوید که قطعات یدکی دستگاه به راحتی در دسترس هستند و سرویس دهی به دستگاه به راحتی امکان پذیر است.

 

  1. سازگاری با نیازهای بهداشتی: باید مطمئن شوید که دستگاه بسته‌بندی سبزی تازه و خشک، با نیازهای بهداشتی و مربوط به استانداردهای محیطی، ایمنی و بهداشتی مورد نظر شما سازگار است.

 

با توجه به موارد بالا، می‌توانید بهترین دستگاه بسته‌بندی سبزی تازه و خشک را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

کلام پایانی

بسته بندی برای حفظ تازگی سبزیجات و طعم و ارزش غذایی آنها ضروری است. بسته بندی فرایند پوسیدگی را کند می کند و با نگهداری محصولات در محیط های عاری از رطوبت، تازگی آنها را حفظ می کند. آنها اطمینان حاصل می کنند که محصولات در طول حمل و نقل، ذخیره سازی و فروش در یک محیط بهداشتی باقی می مانند.

با خرید دستگاه بسته بندی سبزیجات می‌توانید در کار خود سرمایه گذاری و رونق ایجاد کنید؛ چرا که از این دستگاه می‌توان برای بسته بندی سایر خشکبار، محصولات دارویی و … نیز استفاده کرد. شما می‌توانید برای خرید دستگاه و دریافت مشاوره و راهنمایی‌های لازم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

11 دیدگاه در مورد “ دستگاه بسته بندی سبزیجات

  1. شکور گفت:

    سلام دستگاه بسته بندی سبزیجات کدام مناسب تر هست؟ که باعث نشه فشار بیاد به سبزیجات و له کنه؟ لطفا راهنمایی کنید

  2. سلیمی گفت:

    راهنمای نصب و راه اندازی دستگاه بسته بندی سبزیجات چجوریه؟ کارشناس میفرستین برای راه اندازی دستگاه؟

  3. شکور گفت:

    سلام برای بسته بندی سبزی با دستگاه بسته بندی سبزیجات از چه پلاستیکی استفاده بشه

  4. رضا شکور گفت:

    دستگاه بسته بندی سبزیجات حداکثر تا چه سایزی رو میتونه بسته بندی کنه؟

  5. علی بابایی گفت:

    سلام وقت بخیر. دستگاه بسته بندی سبزیجات برای سلفون پیچی کاهو دارید؟ کدام نوع دستگاه برای این کار مناسب هست؟

  6. حامد حلاج گفت:

    سلام دستگاه بسته بندی سبزیجات برای محصولات دیگه هم میشه استفاده بشه یا فقط سبزیجاته؟

  7. مصطفی حاجی پور گفت:

    سلام و عرض ادب. از دستگاه شیرینگ به عنوان دستگاه بسته بندی سبزیجات میشه استفاده کرد؟

  8. لیلی گفت:

    من تو خونه سبزیجات خرد شده میفروشم به مغازه ها، دستگاه بسته بندی سبزیجات رو میشه توی خونه هم ازش استفاده کرد؟ یا کارگاه میخواد؟

  9. ثمنی گفت:

    دستگاه بسته بندی سبزیجات نایلون مخصوص میخواد؟ از کجا میشه تهیه کرد؟

  10. لیلا گفت:

    سلام وقت بخیر
    دستگاه بسته بندی سبزیجات خانگی هم دارین؟ فیمتش چنده اگه موجود هست؟

  11. کمالی گفت:

    سلام قیمت دستگاه بسته بندی سبزیجات رو میخواستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *