مقاله

چگونه وسایلمان را برای اسباب‌ کشی بسته بندی کنیم؟

بسته بندی وسایل در اسباب کشی

جابجایی استرس زا و طاقت فرسا است و بخشی از استرس مربوط به جمع کردن کل خانه است. در ابتدا ممکن است غیرممکن به نظر برسد. اما با راهنمایی‌ها و پیشنهادات مفید، بسته‌بندی آسان است. بسته بندی کل یک خانه در یک واحد ذخیره سازی نیاز به برنامه ریزی دقیق، سازماندهی و صبر دارد.

اما نگران نباشید، ما چند نکته مفید را برای کمک به کاهش استرس این روند جمع آوری کرده ایم.

با ما همراه باشید تا نکات مفید و ابزار و تجهیزات لازم برای یک جابه جایی امن و مطمئن را با هم بیاموزیم.

نکات مهم هنگام اسباب کشی

در واقع تهیه کارتن بسته بندی اسباب کشی و نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی، باعث می‌شود به سادگی و بدون خسارت اثاث کشی کنید.

مطمئنا اولویت شما هم آسیب ندیدن وسایل هنگام جابه‌جایی، و بسته بندی اصولی اشیاء شکستنی و گرانبهاست. چند نکته مفید:

1. از چیزهایی که باید خلاص شوید، شروع کنید

اولین قدم برای بسته بندی وسایل خود این است که مطمئن شوید چیزی را که واقعا نیاز دارید، بسته‌بندی کنید. یک جعبه و چند کیسه بردارید و شروع به جمع آوری هر چیزی کنید که دیدگاه می کنید در خانه جدید به آن نیاز ندارید. به این فرصت نگاه کنید تا خانه خود را از وسایل ناخواسته پاک کنید تا در خانه جدیدتان تازه شروع کنید.

 2. جعبه ها را برچسب بزنید

وقتی قصد دارید وسایل خود را بسته بندی کنید، به جعبه هایی نیاز دارید، تعداد زیادی از آنها را داشته باشید. شما می توانید جعبه های ذخیره سازی را از ما تهیه کنید. کارآمدترین راه برای مرتب سازی آن جعبه ها این است که هنگام بسته شدن آن ها برچسب بزنید، یا با نوشتن در کنار آن ها با خودکار یا چسباندن یک برچسب.

 

مواردی مانند محتویات جعبه و اتاقی که جعبه در خانه جدیدتان باز می شود را در آن قرار دهید. اگر دیدگاه می‌کنید نمی‌توانید همه آن‌ها را روی آن بنویسید، به جای آن کادرها را یک عدد اختصاص دهید و فهرستی را از آنچه در هر کادر در برابر هر عدد وجود دارد تهیه کنید.

3. اقلام را دسته بندی کنید

انداختن هر چیزی در هر جعبه ای ممکن است در زمان بسته صرفه جویی کند، اما برای مرتب کردن زمان باز کردن بسته بندی یک کابوس است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وسایل را کنار هم نگه دارید. جعبه ای برای کتاب ها، جعبه ای برای لباس ها، جعبه ای برای ظروف آشپزخانه… شما این ایده را دریافت کنید. بهتر است بدانید که جعبه ها را در کجا در انبار قرار دهید و کجا آنها را در خانه جدید خود باز کنید تا ساده تر بسته بندی کنید.

4. استفاده از جعبه اصلی برای وسایل الکترونیکی

اگر تلویزیون یا کنسول های بازی را جابه جا می کنید، بهتر است اگر هنوز جعبه آنها را دارید، آنها را در جعبه اصلی خود حمل کنید. آن جعبه ها اندازه مناسبی برای آنها خواهند داشت. اگر آن جعبه ها را ندارید، سعی کنید جعبه ای را پیدا کنید که به خوبی با دستگاه مناسب باشد و هر فضایی را با روکش حبابدار یا پتو بپوشانید.

5. اقلام غیر ضروری را زودتر بسته بندی کنید

برخی از وسایل را می توان هفته قبل از اینکه نیاز به نگهداری آنها داشته باشد، بسته بندی کرد. چیزهایی مانند قطعات آثار هنری و فرش را می‌توانم هرچه زودتر بسته‌بندی کنیم و بسته بندی زود هنگام آنها به معنای کار کمتری برای شما در روزهای شلوغ منتهی به روز ذخیره سازی است.

6. اقلام سنگین را در پایین جعبه قرار دهید و موارد سبک را در بالا قرار دهید

یکی از مواردی که نادیده گرفته می شود، بسته بندی صحیح جعبه ها است. وسایل سنگین همیشه باید در پایین جعبه بسته بندی شوند و اقلام سبک تر در بالا قرار گیرند. این به جلوگیری از سنگین شدن بیش از حد جعبه و واژگونی آن کمک می کند. علاوه بر این، از وسایل شما در برابر آسیب دیدن وسایل سنگین کمک می کند.

در مورد بسته بندی کامیون هم همینطور. جعبه های سبک تر را روی جعبه های سنگین تر قرار دهید.

 

7. برای قطعات شکستنی از نایلون حباب دار استفاده کنید

چه لیوان چینی مادربزرگتان باشد و چه لیوان مورد علاقه فرزندتان، باید مطمئن شوید که همه چیز یک تکه به خانه جدیدتان می رسد. روکش حبابدار ماده ایده آلی برای محافظت از وسایل شکننده در حین حرکت است. سطح بالشتکی آن با ضربه زدن کمک می کند و پذیرش آن باعث می شود حتی ظریف ترین اشیاء را به راحتی بپیچید.

جعبه های سبک باید روی جعبه های سنگین قرار بگیرند

جعبه های سبک باید روی جعبه های سنگین قرار بگیرند

وسایل و تجهیزات لازم برای بسته‌بندی وسایل در اسباب کشی

برای بسته‌بندی وسایل در اسباب کشی، برخی از وسایل و تجهیزات ضروری عبارتند از:

 

  1.  جعبه‌های کارتنی: برای بسته‌بندی وسایل، از جعبه‌های کارتنی با ضخامت و کیفیت بالا استفاده کنید. اندازه و شکل جعبه‌ها باید به اندازه و وزن وسایل شما مناسب باشد.

 

  1. نایلون حبابدار: برای جلوگیری از خرد شدن و آسیب دیدن وسایل، می‌توانید از موادی مانند فوم، نایلون حبابدار و غیره استفاده کنید. این مواد به شکل محکم و مطمئنی وسایل را در داخل جعبه نگه می‌دارند.

 

  1.  روبان چسبی: برای بسته‌بندی و چسباندن جعبه‌های کارتنی، از روبان چسبی استفاده کنید. این روبان‌ها باید با کیفیت بالا و مقاومت مناسبی برای جلوگیری از باز شدن جعبه‌ها باشند.

 

  1.  چسب دو طرفه: برای بسته‌بندی و چسباندن وسایل به دیواره جعبه، می‌توانید از چسب دو طرفه استفاده کنید. این چسب‌ها باید با کیفیت بالا و مقاومت مناسبی برای نگه داشتن وسایل در داخل جعبه باشند.

 

  1. برچسب‌های چاپ شده: برای شناسایی آسان‌تر جعبه‌ها، بهتر است آن‌ها را برچسب‌گذاری کنید. در برچسب‌ها، نام و محتویات جعبه را بنویسید.

 

  1.  ابزار برش و جدا سازی: برای برش و جدا کردن جعبه‌ها و روبان‌ها، بهتر است از ابزار مخصوص مانند چاقوی برش و جداسازی  استفاده کنید.

 

با استفاده از این وسایل و تجهیزات، می‌توانید وسایل خود را به طور ایمن و مطمئن به مقصد مورد نظر برسانید. همچنین، بهتر است قبل از شروع به بسته‌بندی وسایل، یک لیست از وسایلی که باید بسته‌بندی کنید، تهیه کنید تا هیچ وسیله‌ای را از دست ندهید.

نمونه هایی از بسته بندی وسایل در اسباب کشی

در زیر نمونه ای از بسته بندی و چگونگی آن را برای شما شرح داده ایم:

بسته بندی یخچال برای اسباب کشی

بسته بندی یخچال برای اسباب کشی

بسته بندی یخچال

  • قبل از شروع بسته بندی، یخچال را خالی کنید و تمام مواد غذایی را خارج کنید.
  • یخچال را با یک حوله مرطوب تمیز کنید و از رطوبت آن خالی کنید.
  • اگر بخش‌هایی از یخچال، مانند قفسه‌ها، درب‌ها، سبد میوه و سبزیجات، قابل جدا شدن هستند، آن‌ها را جدا کنید و به صورت جداگانه بسته بندی کنید.
  • اگر بخش‌های قابل جدا شدن در یخچال ندارید، آن‌ها را با استفاده از برچسب‌های رنگی برای هر بخش، جدا کنید.
  • یخچال را با یک لایه از پوشش یخچال یا پلاستیک بسته بندی کنید.
  • یخچال را در جعبه بسته بندی کنید و از طریق استفاده از فوم یا نایلون حبابدار، برای جلوگیری از لرزش و آسیب در طول حمل و نقل، محکم کنید.
بسته‌بندی مبلمان در اثاث کشی

بسته‌بندی مبلمان در اثاث کشی

بسته بندی مبل

اگر مبلمان‌تان روکش دارند، مبل‌ها را با آن بپوشانید. در غیر اینصورت، طبق اصول بسته بندی وسایل برای اسباب کشی باید برای جلوگیری از هرگونه صدمه به رنگ یا چوب مبلمان و برخورد به دیوار، آنها را با نایلون‌های پلاستیکی حباب دار مخصوص اسباب کشی بسته بندی کنید

بسته بندی فرش

۱- یک پارچه را به صورتی قرار دهید که ریشه‌ها در بین پارچه قرار گیرند، سپس فرش را لوله کنید. این کار باعث می‌شود ریشه‌های فرش‌ها کثیف نشود. برای محکم کاری می‌توانید یک پارچه را به دور فرش لوله کنید.

 

۲- اگر فرش دست بافت است دقت کنید که فرش بید زده و لک نباشد. و از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشید.

 

۳- برای لوله کردن، فرش را از جهت عرض به طوری که روی آن طرف داخل باشد لول کنید.

 

۴- پس از بسته بندی، فرش را در نایلون بپیچید.  و بین هر فرش لایه‌ای نایلون و یا گونی قرار دهید.

 

۵- طناب پیچی هر فرش باید به صورت اریب انجام دهید

نتیجه گیری

برای کمک به آسان‌تر شدن روند جابجایی، ما فهرستی از نکات بسته‌بندی هم با استفاده از دستگاه بسته بندی و هم با استفاده از روش های ساده تر را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند همه چیز را سریع و کارآمد جمع کنید. در استفاده از بسته بندی مناسب برای استفاده از جعبه های شفاف خود، این نکات ساده برای موفقیت حرکت شما کمک می کند. بنابراین، چه برای اولین بار خانه‌تان را جابه‌جا می‌کنید یا یک حرفه‌ای باتجربه هستید، قبل از شروع به بسته‌بندی وسایلتان، حتما راهنمای بسته‌بندی ما را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *