مقاله

استرچ صنعتی و استرچ غذایی

استرچ صنعتی و استرچ غذایی

بسته بندی استرچ یکی از رایج ترین ابزارها برای یکسان سازی محصولات برای حمل و نقل است. در واقع اقتصادی ترین و کاربردی ترین نوع بسته بندی است و به طور گسترده برای بسته بندی محصولات تازه و فوق تازه، در سوپرمارکت ها و خطوط بسته بندی صنعتی در سراسر جهان استفاده می شود.

فیلم کششی یا استرچ روپ یک فیلم بسیار کششی است که از پلی اتیلن خطی با چگالی کم تشکیل شده است. این توسط صنعت بسته بندی و لجستیک و همچنین سایر صنایع برای کاربردهای متعدد استفاده می شود. ما در این مقاله استرچ صنعتی و استرچ غذایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، برای درک بیشتر این دو نوع استرچ با ما همراه باشید.

فیلم استرچ چیست؟

استرچ روپ یا فیلم استرچ یک روکش پلاستیکی بسیار الاستیک است که برای حمل و نقل در اطراف محصولات مختلف (مانند پالت‌های جعبه) کشیده می‌شود. بازیابی الاستیک یا قابلیت کشش فیلم، محصولات را محکم می کند و اطمینان می دهد که آنها محکم بسته می شوند.

پوشش کششی محکم به خود می‌چسبد و در میلیون‌ها شرکت در سراسر جهان استفاده می‌شود. اغلب در واحد سازی محصولات مختلف اجرا می شود. با این حال، می توان از آن برای بسته بندی بسته های اشیاء کوچک نیز استفاده کرد.

این محصول که معمولاً با استفاده از دستگاه های نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و یا به صورت دستی استفاده می شود، با توجه به تولید و اطلاعات محافظت از محصول قرار داده شده بر روی پالت در اختیار کاربر قرار می گیرد.

گروه بندی فیلم استرچ

فیلم های استرچ در یک نوع، به استرچ صنعتی و استرچ غذایی طبقه بندي می‌شوند.

استرچ صنعتی

استرچ صنعتی که نام دیگر آن استرچ پالت بند است، در بین انواع فیلم‌های استرچ، مناسب ترین گزینه برای بسته‌بندی انواع کالاها و محصولات تولیدی کارخانجات و صنایع مختلف به شمار می‌رود. این محصول از پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE) ساخته می‌شود و به علت خاصیت کشسانی بسیار بالایی که دارد، مناسب‌ترین گزینه برای پیچیده‌شدن به دور وسایل است. همانطور که از نام آن پیداست، برای پالت بندی نهایی محصولات تولید شده در کارخانه از این استرچ استفاده می شود. در صورتی که تعداد پالت ها بیشتر باشد، می توانید از دستگاه استرچ پالت نیز استفاده کنید. در بسته بندی مبلمان، توپ‌های پارچه‌ای، کاغذ دیواری و پارکت، تجهیزات ساختمانی و… استفاده می‌شود.

ویژگی های استرچ صنعتی

□ مهم ترین ویژگی استرچ صنعتی، خاصیت کشسانی بسیار زیاد آن است.

□ مقاومت آن در برابر ضربه و آسیب

□ گسترده استفاده از این محصول بسیار متنوع است و مناسب همه کالاها است.

□ قیمت مقرون به صرفه و ارزانی دارد.

□ این نوع استرچ هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه های بسته‌بندی قابل استفاده است.

استرچ غذایی

استفاده از استرچ غذایی باعث افزایش ماندگاری مواد غذایی می‌شود.

استفاده از استرچ غذایی باعث افزایش ماندگاری مواد غذایی می‌شود.

از موارد مهم دیگر استفاده از فیلم استرچ، بسته بندی محصولات غذایی است. این بسته بندی به ماندگاری بیشتر محصولات و جلوگیری از تماس با موارد آسیب رسان کمک می کند. استرچ بهترین فیلم برای محصولات غذایی است، زیرا هوای داخل را به بیرون می‌فرستد و هوای بیرون را وارد نمی کند، بنابراین از کپک زدن و یا تعرق کردن جلوگیری می کند و باعث افزایش پایداری مواد غذایی می‌شود.

به علت رد نشدن هوا از پلاستیک استرچ این نوع از پلاستیک بسته بندی بسیار مناسب برای بسته بندی مواد غذایی مانند گوشت ، مرغ ، ماهی ، قارچ ، میوه ، سبزی و…. است.

ویژگی های استرچ غذایی

فیلم های کششی مواد غذایی دارای ویژگی هایی هستند که باعث می شود، افراد از آنها برای بسته بندی محصولات غذایی خود استفاده کنند. از جمله ویژگی های آنها می توان به مواردی از قبیل:

□ بی بو بودن آنها که کاملاً برای بسته بندی مواد غذایی مناسب است.

□ مقاومت بسیار بالا که باعث می شود با ضربه و موارد دیگر آسیب نبیند.

□ شفافیت بالا که یک خاصیت است و در بسته بندی مواد غذایی بسیار کارآمد خواهد بود.

□ در تنظیم اکسیژن و رطوبت، بسیار تاثیر گذار است و برای تازه نگه داشتن مواد غذایی بسیار مهم است.

□ هم به صورت دستی و هم با استفاده از یک دستگاه اتوماتیک، آنها را برای موقعیت های مختلف کارآمد می کند.

خواص منحصر به فرد فیلم استرچ صنعتی و استرچ غذایی

این نوع استرچ به صورت استاندارد حالت شفاف دارد ولی با اضافه کردن مستربچ های رنگی می توان آن را به صورت رنگی هم تولید کرد. برای طول عمر یا استفاده کردن این محصول در جاهای مختلف می توان افزودنی های مختلف را هم به آن اضافه کرد. مانند: ضد اشعه ماورای بنفش یا Anti UV که مقاومت استرچ را در برابر نور خورشید افزایش می‌دهد. Anti Static یا ضد الکتریسیته ساکن که در برابر چسبندگی هرگونه ذره اضافی معلق در هوا ایمن است و…

انواع فیلم استرچ

انواع مختلف از فیلم کششی موجود است و هر کدام هدف، کیفیت و فرآیند ساخت منحصر به فردی دارند. اما انواع آن به

صورت کلی عبارتند از:

فیلم کششی دستی

بسته بندی دستی محصولات

بسته بندی دستی محصولات

برای اجرای این روش به هزینه های بالا و تعداد زیادی نیروی کار احتیاج است‌. استرچ کشی دستی در کارخانه های پیشرفته کاربردی ندارد. آنچه از نام آن پیداست، فیلم کششی دستی (یا بسته بندی استرچ دست) به طور خاص طراحی شده است تا بتوان آن را با دست و بدون استفاده از هیچ دستگاهی انجام داد. بیشتر برای بسته بندی اقلام کوچکتر و کم حجم استفاده می شود.

فیلم کششی ماشینی

بسته بندی محصولات با استفاده از دستگاه اتوماتیک

بسته بندی محصولات با استفاده از دستگاه اتوماتیک

در این روش نیروی انسانی دخالتی در بسته بندی محصولات ندارد و اطراف محصول با ماشین آلات و ابزارهای بسته بندی به صورت اتوماتیک استرچ کشی و بسته بندی می شود‌. برای این نوع فیلم به تجهیزاتی به نام دستگاه استرچ روپ نیاز است. از مزایای آن می توان به بسته بندی سریع تر و کارآمدتر و کمترین خطای بسته بندی انسانی اشاره کرد.

 کاربرد های فیلم استرچ صنعتی و استرچ غذایی

استرچ، که با پوشش پلاستیکی تولید می شود، کاربردهای موجود در زمینه های مختلف و مصارف صنعتی و تجاری دارد. در اینجا برخی از این برنامه ارائه شده است:

  • جهت پالت سازی محصولات و کالاهای مختلف در صنایع و کارخانجات تولیدی به طور خاص
  • در بسته بندی سپر، قطعات و محصولات خودرو
  • به عنوان پوشش در صنعت تولید سرامیک و قطعات تزئینی
  • به عنوان یک پوشش مناسب در بخش های غذایی، آشامیدنی و دارویی
  • در تولید حلال های شیمیایی، رنگ، چسب
  • کاربرد در منزل و ادارات برای مبلمان منزل و اداری
  • کاربرد در لوازم آشپزخانه
  • در محصولات اسباب بازی کودکان مانند عروسک
  • در تولید لوله و شیلنگ
  • در کاغذ دیواری، لمینت و پارکت
  • در تولید اسکلت پلی استر و چوبی
  • در لوازم و قطعات الکترونیکی و…

مزایای استفاده از فیلم استرچ صنعتی و استرچ غذایی

  • برای بسته بندی تک تک محصولات مکانیزه یا دستی
  • حفاظت از محموله در حین حمل و نقل
  • ایمن سازی (پیچیدن) پالت ها و محموله ها
  • محافظت از بار در برابر لغزش روی پالت
  • محافظت در برابر باران، رطوبت و آلودگی
  • فوق العاده انعطاف پذیر
  • مقاوم در برابر سوراخ شدن و پارگی
  • تنظیم اکسیژن و میزان رطوبت مواد غذایی
  • قابل بازیافت
  • افزایش سرعت روند بسته‌ بندی محصولات
  • عدم افزایش وزن محصول پس از بسته بندی
  • کاهش هزینه های بسته بندی به دلیل قیمت ارزان
  • امکان مشاهده محصول بعد از بسته بندی به دلیل شفافیت

 

ما تولید فیلم های بسته بندی را بر اساس، تنظیم اندازه، رنگ، ضخامت و سایر پارامترها و به شدت بر اساس نیاز مشتری ارائه می دهیم و شما میتوانید برای بسته بندی محصولات با این فیلم های استرچ از دستگاه های بسته بندی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ما استفاده کنید، زیرا سرعت بسته بندی را افزایش می دهد و به نیروی کار و هزینه کمتری نیاز دارد.

جمع بندی

فیلم‌های کششی ، فیلم‌های انعطاف‌پذیر، چسبناک و قوی برای بسته‌بندی محموله‌ها هستند . محصولات ما از بارها در برابر آسیب های مکانیکی و شرایط آب و هوایی محافظت می کنند. ما دستگاه هایی را تولید می‌کنیم که برای بسته بندی محصولات با استفاده از انواع استرچ قابل استفاده است و می توانید محصولات غذایی و کالاهای مختلف خود را به سادگی و با سرعت زیاد بسته بندی کنید. فیلم های کششی، شفاف یا رنگی هستند که به شما امکان می دهد محتویات محموله را بپوشانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *