اخبار

معرفی روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو

بسته بندی قطعات خودرو

یکی از عناصر بسیار موثر در بازاریابی محصولات کیفیت و نوع بسته بندی آن‌ها است. در حقیقت مخاطبین در نگاه اول به کیفیت و زیبایی ظاهری بسته بندی محصول دقت می‌کنند، به همین جهت باید از بهترین متریال‌ها با طرح و رنگ‌هایی زیبا و چشم‌نواز برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنید.

در بین لوازم و اقلام مختلف بسته بندی قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه بسیاری از این محصولات حساسیت زیادی داشته و باید در جعبه‌ها و محفظه‌های خاصی نگهداری شوند.

شاید با خود تصور کنید که در مورد بسته بندی قطعات خودرو زیبایی ظاهری اهمیت چندانی ندارد. در حالی که برعکس زیبایی ظاهری بسته بندی بیشترین تاثیر را در میزان فروش این نوع محصولات دارد. به همین دلیل زمانی که از بسته بندی قطعات خودرو حرف می‌زنیم بعد از کیفیت متریال زیبایی ظاهری بسته بندی نیز بیشتر اهمیت خود را نشان می‌دهد.

استفاده از روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو باعث می‌شود تا فرایند بازاریابی و فروش این محصولات به میزان باور نکردنی بهبود یابد، چراکه استفاده از این نوع روش‌ها موجب خلق طرح و آثاری زیبا می‌شود. در ادامه این مطلب برخی از بهترین و کارآمدترین روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو را به همراه جزئیات معرفی می‌کنیم تا شما هم بتوانید فرایند بسته بندی محصولات و لوازم یدکی تولیدی خود را بهبود بخشید.

روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو
روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو

اهمیت بسته بندی قطعات خودرو

قبل از پرداختن به موضوع اصلی روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو ابتدا در مورد اهمیت بسته بندی در قطعات و لوازم یدکی خودرو صحبت می‌کنیم. در حقیقت قطعات و لوازم یدکی خودرو مانند بسیاری از لوازم و کالاها در تمامی مراحل توزیع، نگهداری و فروش به بسته بندی نیاز دارند. البته هدف از بسته بندی قطعات خودرو تنها مراقبت از آن‌ها نیست، بلکه بهبود فرایند بازاریابی و فروش این محصولات در بازار داخلی و جهانی است.

محصولات و قطعات خودرو به دلیل داشتن ساختار خاص و آسیب‌پذیر باید در بسته بندی‌هایی با بیشترین میزان مقاومت و استحکام و در عین حال زیبا و چشم‌نواز نگهداری شوند تا فرایند جذب مشتری نیز به شکلی گسترده برای آن‌ها انجام شود.

البته باید به این نکته بسیار مهم هم اشاره کنیم که کیفیت و زیبایی بسته بندی قطعات خودرو در چگونگی معرفی برند محصول و شرکت تولیدکننده آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار برای زیباتر و مقاوم‌تر کردن ساختار بسته بندی قطعات خودرو

شاید به هنگام خرید لوازم و قطعات برای خودرو خود بعد از باز کردن بسته بندی دور پیچ شدن محصول به وسیله پلاستیک حباب‌دار را دیده باشید. هدف از به کار بردن این نوع پلاستیک‌ها جلوگیری از نفوذ رطوبت و انتقال اثر ضربه به محصول و خراش و ساییدگی آن است.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار یکی از روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو به شما می‌رود. زیرا در این روش شما علاوه بر مقاوم‌سازی بسته بندی محصولات خود هزینه‌های بسیار کمتری را صرف بسته بندی آن‌ها می‌کنید.

استفاده از فیلم استرچ در بسته بندی قطعات خودرو

با توجه به گسترش کاربرد پلاستیک در صنعت بسته بندی از فراورده‌های مختلف و مدرن این متریال در بسته بندی قطعات خودرو از جمله فیلم استرچ استفاده می‌شود. فیلم استرچ به دلیل داشتن خاصیت کشسانی و استحکام بالا علاوه بر شکل‌پذیری آسان لوازم یدکی خودرو در اندازه‌های مختلف مانع از بروز آسیب به ساختار آن‌ها می‌شود.

در حقیقت یکی از روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو که علاوه بر داشتن هزینه‌های کم موجب بهبود فرایند بازاریابی این محصولات می‌شود استفاده از فیلم استرچ به عنوان بسته بندی اولیه است.

ویژگی‌های فیلم استرچ بسته بندی قطعات خودرو

این فیلم بسته بندی به قدری محکم و فشرده است که می‌تواند به عنوان بسته بندی اولیه قطعات خودرو استفاده شود. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هر چقدر تعداد لایه‌های فیلم استرچ بیشتر باشد به همان اندازه بسته بندی مقاوم‌تر و مستحکم‌تر خواهد بود. افزون بر این موارد فیلم استرچ نیز از قطعات خودرو گران‌قیمت و حساس در برابر عوامل محیطی مخرب همچون اشعه فرابنفش نور خورشید و رطوبت محافظت می‌کند.

البته در بسیاری از موارد به علت صادرات قطعات خودرو از جعبه‌های کارتنی نیز به عنوان بسته بندی اولیه و از فیلم‌های بسته بندی مقاومی چون فیلم استرچ به عنوان بسته بندی ثانویه استفاده می‌کنند که این روش نیز یکی دیگر از روش‌‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو به شمار می‌رود.

کاربرد فیلم استرچ در بسته بندی قطعات خودرو
کاربرد فیلم استرچ در بسته بندی قطعات خودرو

استفاده از جعبه‌های مقوایی باکیفیت در کنار فیلم‌های بسته بندی مخصوص

جعبه‌های مقوایی به تنهایی در بسته بندی قطعات خودرو هیچ گونه جنبه حفاظتی ندارند، از این نوع متریال‌های بسته بندی باید در کنار فیلم‌های بسته بندی مقاومی مانند فیلم استرچ استفاده شود. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که در اکثر موارد برای حفاظت از اطلاعات درج شده در برابر مواردی چون ساییدگی از فیلم بسته بندی استرچ و فیلم شیرینگ حرارتی دورتادور و کل سطح جعبه مقوایی استفاده می‌شود.

بسته بندی به روش شرینک یکی از روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو

یکی دیگر از روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو استفاده از بسته بندی به روش شیرینگ یا همان شرینک است. روش شیرینگ پک یکی از پرکاربردترین، ایمن‌ترین و بهداشتی‌ترین روش‌های بسته بندی است که در زمینه بسته بندی قطعات صنعتی کاربرد گسترده‌ای دارد.

استفاده از روش شیرینگ پک از نفوذ و ورود ذرات گرد و غبار به داخل بسته بندی جلوگیری کرده و از ورود مایعات و رطوبت نیز جلوگیری می‌کند. البته این روش برای مواقعی که در شرکت تولید کننده قصد دارد چندین محصول و لوازم یدکی خودرو کنار هم قرار گیرند بسیار کارآمد بوده و هزینه‌‌های بسیار کمتری را در بر می‌گیرد.

ویژگی‌های ساختاری فیلم شیرینگ

فیلم شیرینگی که در فرایند شرینک پک استفاده می‌شود بالاترین کیفیت را در بین متریال‌های بسته بندی پلاستیکی داشته و به همین دلیل اغلب در بسته بندی قطعات خودرو استفاده می‌شود. از ویژگی‌های فیلم شیرینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت شکل‌پذیری بسیار بالا
  • وزن و ضخامت کمتر
  • قابلیت رنگ‌پذیری و چاپ انواع لیبل
  • چسبندگی عالی و مانع از عبور و مرور هوا و ذرات ریز
  • محافظت کامل از لوازم یدکی در برابر خراشیدگی و ساییش و حتی ضربه

فیلم شیرینگ در حقیقت به دلیل داشتن قابلیت شکل‌پذیری بالا باعث می‌شود تا انواع شکل‌ها و طرح‌های خلاقانه مورد نظر روی بسته بندی لوازم یدکی خودرو پیاده سازی شده و در نهایت یک بسته بندی با بیشترین مقاومت و زیبایی ظاهری آماده شود.

فیلم‌های بسته بندی همچون فیلم شرینک و استرچ به دلیل داشتن وزن کم بر خلاف سایر متریال‌های بسته بندی مانع از افزایش وزن کلی قطعات خودرو بعد از بسته بندی شده و در نهایت موجب حمل و نقل آسان و کم‌هزینه‌ این محصولات می‌شوند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت فیلم بسته بندی در میزان کارایی آن تاثیر زیادی دارد. شرکت نادی پلاستیک یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده انواع فیلم بسته بندی است. این شرکت در تولید فیلم‌های بسته بندی از تکنولوژی‌های روز دنیا و بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند.

استفاده از فیلم شیرینگ در بسته بندی قطعات خودرو
استفاده از فیلم شیرینگ در بسته بندی قطعات خودرو

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در بسته بندی قطعات خودرو

کیسه‌های پلاستیکی بعد از فیلم‌های استرچ و شیرینگ بیشترین کاربرد را در صنعت بسته بندی به خصوص بسته بندی محصولات حساس مانند قطعات خودرو دارند. در حقیقت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی به دلیل داشتن مزیت‌هایی چون شفافیت بالا، مقاومت از محصول در برابر ساییدگی و همچنین زیبایی ظاهری زیاد یکی از روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو به شمار می‌رود.

مزایای استفاده از روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو

استفاده از روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو مزیت‌های بسیاری را برای شرکت‌های تولید کننده این نوع لوازم دارد. برای نمونه با به کار بردن این روش‌ها بسیاری از مشکلات مربوط به هزینه و زمان بسته بندی برطرف شده و شرکت‌های تولید کننده این لوازم می‌توانند با صرف هزینه‌های کمتری بسته بندی‌های زیباتر و باکیفیت‌تری را برای محصولات خود خریداری کنند. از دیگر مزایای استفاده از روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود فرایند بازاریابی و افزایش فروش
  • کمک به برندسازی محصولات (افزایش اعتبار برند)
  • جلب اعتماد مشتری و تبدیل مخاطبین به مشتریان بالقوه و وفادار
  • تضمین سلامت قطعات در داخل بسته بندی

سخن نهایی

در این مقاله در مورد روش‌های خلاقانه بسته بندی قطعات خودرو توضیحات کاملی را ارائه دادیم تا شما نیز بتوانید مانند بسیاری از شرکت‌های تولید کننده قطعات خودرو موفق در زمینه بازاریابی محصولات خود عملکرد بهتری داشته باشید.

اما نکته مهمی که در این میان باید به آن توجه کنید استفاده از متریال‌های باکیفیت بسته بندی است، شرکت نادی پلاستیک انواع فیلم بسته بندی مخصوص قطعات خودرو را با بالاترین کیفیت و قیمتی رقابتی به بازار عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *