دستهبندی نشده

معرفی و بررسی کامل دستگاه بسته بندی پیلوپک

معرفی و بررسی کامل دستگاه بسته بندی پیلوپک

دستگاه بسته بندی پیلوپک یکی دیگر از بهترین و پرکاربردترین انواع دستگاه بسته بندی است. فرایند بسته بندی کاملا بهداشتی محصولات غذایی عمدتا توسط دستگاه‌های پیلوپک انجام می‌شود. عملیات بسته بندی محصولات غذایی در این دستگاه‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود تا محتویات بسته بندی در بهترین شرایط نگهداری شده و طراوت و تازگی خود را حفظ کنند.

مکانیزم عملکردی دستگاه‌های بسته بندی پیلوپک نسبت به سایر دستگاه‌های بسته بندی مواد غذایی بسیار متفاوت است. اگر شما هم قصد دارید محصولات غذایی خود را در مدت زمان کمتر با سطح بهداشتی بالاتری بسته بندی کنید، دستگاه بسته بندی پیلوپک می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. البته استفاده از دستگاه‌های پیلوپک مزیت‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب از نادی پک به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

دستگاه بسته بندی پیلوپک چیست؟

دستگاه پیلوپک در صنعت بسته بندی با اسامی دستگاه بسته بندی بالشی و افقی نیز شناخته می‌شود. این نوع دستگاه‌های بسته بندی مدرن برای بسته بندی تکی محصولات بسیار مناسب هستند. مکانیزم عملکردی این نوع ماشین‌، در پروسه بسته بندی محصولات کاملا متفاوت با سایر دستگاه‌های بسته بندی است. دستگاه پیلوپک ابتدا محصول را داخل لحاف یا نایلون بسته بندی قرار داده و سپس با استفاده از فک دو سر و چرخش آن‌ها فرایند متریال را روی محصول پرس می‌‌کند.

در واقع بر خلاف دستگاه شیرینگ پک که عمدتا از آن در بسته بندی چندتایی محصولات استفاده می‌شود، این نوع دستگاه نیز اغلب در بسته بندی‌های تکی کاربرد دارد.

نحوه عملکرد دستگاه بسته بندی پیلوپک

انواع دستگاه‌های پیلوپک در یک مدل تمام اتوماتیک تولید می‌شوند. به علت حضور قطعات الکترونیکی مختلف و به کارگیری تکنولوژی‌های مدرن در این دستگاه، تمامی فرایندهای بسته بندی در آن به صورت خودکار انجام شده و نیازی به اپراتور یا ناظر نیست. در این دستگاه ابتدا محصول روی نوار نقاله قرار گرفته و سپس نایلون مورد نظر دورتادور آن قرار داده می‌شود.

بعد از انجام این اقدامات اولیه، محصول آماده ارسال به بخش تونل دستگاه شده و در این بخش فرایند بسته بندی از نوع پرسی آغاز می‌شود. فرایند پرس شدن نایلون دورتادور محصول توسط دو عدد فک دوخت و برش صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که فرایند برش و دوخت به صورت هم‌زمان در دستگا‌ه‌های پیلوپک انجام می‌شود، به همین دلیل تمامی محصولات در مدت زمان کمتری بسته بندی می‌شوند. بعد از اتمام عملیات بسته بندی، محصول توسط نوار نقاله از دستگاه خارج می‌شود. یکی از ویژگی‌های متمایز دستگاه بسته بندی پیلوپک این است که فک دوخت این دستگاه قابلیت تنظیم برای دوخت انواع محصولات با ابعاد مختلف را دارد.

موارد کاربرد دستگاه پیلوپک

دستگاه‌های بسته بندی پیلوپک برای بسته بندی طیف گسترده‌ای از محصولات اعم از نان، شیرینی، شکلات و… مناسب هستند. البته این نوع دستگاه‌ها تقریبا در بسته بندی تمامی محصولات کاربرد دارند، اما اغلب در بسته بندی محصولات غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه سایر موارد کاربرد دستگاه بسته بندی پیلوپک را معرفی خواهیم کرد.

  • بسته بندی تجهیزات پزشکی
  • لوازم تحریر
  • دستکش
  • صابون
  • لوازم یدکی خودرو

ویژگی‌ها و امکانات دستگاه بسته بندی پیلوپک

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دستگاه پیلوپک کارایی و بازدهی بسیار بالای آن است. این دستگاه در کنار داشتن امکانات برجسته، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. علاوه بر این موارد، میزان مصرف برق دستگاه بسته بندی پیلوپک به نسبت بازدهی بالای آن بسیار کم است. امکانات تعبیه شده در این دستگاه در کمتری ماشین‌آلات و تجهیزات بسته بندی دیده می‌شود. یکی از قابلیت‌های پیشرفته دستگاه پیلوپک، سیستم PLC و HMI است. با استفاده از این دو سیستم می‌توان فرایند کنترل و تنظیم عملکرد دستگاه و همچنین تعیین ابعاد بسته‌ها را مشخص کرد.

البته میزان برق مصرفی دستگاه‌های پیلوپک دقیق بر اساس سفارش و نیاز مشتری در دو نوع سه فاز یا تک فاز تعیین می‌شوند.

 

کدام امکانات و قابلیت‌ها را می‌توان به دستگاه پیلوپک اضافه کرد؟

یکی از اصلی‌ترین دغدغه مدیران شرکت‌های بسته بندی و تولید محصولات به هنگام خرید دستگاه بسته بندی پیلوپک این است که چه امکاناتی را می‌توان به این دستگاه اضافه کرد؟ در واقع دستگاه پیلوپک و انواع آن از جمله دستگاه‌هایی هستند که قابلیت شخصی سازی زیادی دارند. شما می‌توانید به هنگام سفارشت ساخت دستگاه‌های پیلوپک در شرکت‌های معتبری همچون نادی پک از شرکت درخواست اضافه کردن قابلیت‌های زیر را ارسال کنید:

  • افزودن قابلیت No Product No Pack (انجام نشدن بسته بندی در صورت نبود محصول روی ریل دستگاه)
  • نصب فیدر (سیستم تغذیه اتومات)
  • نصب اینورتر (برای تنظیم سرعت دستگاه)
  • تاریخ زن حرارتی
  • چشم الکترونیکی فتوسل

مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه پیلوپک

  • انجام فرایندهای مختلف بسته بندی بدون دخالت نیروی انسانی
  • داشتن صدای بسیار کم
  • سرعت و توان بسته بندی بالا
  • بسته بندی محصولات به صورت بهداشتی
  • حفظ تازگی و کیفیت اولیه مواد غذایی

انواع دستگاه بسته بندی پیلوپک

دستگاه‌های بسته بندی پیلوپک در دو نوع حاوی فتوسل و بدون فتوسل به بازار عرضه می‌شوند. نوع بدون فتوسل این دستگاه برای بسته بندی ساده و بدون چاپ محصولات مناسب است. این نوع دستگاه بسته بندی پیلوپک در بسته بندی‌های فوق سریع بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که نوع فتوسل‌دار این دستگاه برای بسته بندی محصولات نیاز به چاپ استفاده می‌شود.

در شرکت‌های معتبری همچون نادی پک هر دو نوع دستگاه پیلوپک با استفاده از متریال مقاوم و ضد زنگ استیل ساخته می‌شوند. همچنین این دستگاه‌ها قابلیت نصب تجهیزاتی همچون جت پرینتر و تاریخ زن را دارند!

در دستگاه پیلوپک از چه نوع لفاف و رول‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

بر خلاف سایر دستگاه‌‌های بسته بندی، در دستگاه‌های افقی می‌توان از انواع رول یا نایلون استفاده کرد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را نام می‌بریم:

  • سلفون ترس
  • متالایز
  • لمینت
  • کاغذ پلی اتیلن
  • سلفون صدفی

به علت نبود هر گونه محدودیت در انتخاب رول یا لفاف، شما می‌توانید محصولات خود را با متریال بسته بندی مورد نظر بسته بندی کنید.

سخن پایانی

در این مطلب دستگاه بسته بندی پیلوپک را به همراه برخی نکات مهم معرفی کردیم. این دستگاه برای بسته بندی هر نوع محصول به صورت تکی یا یک عددی مناسب بوده و به علت مصرف انرژی کمی که دارد می‌تواند در فضاهای مختلف کاری همچون فروشگاه‌ها، کارخانجات و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. به هنگام خرید دستگاه پیلوپک حتما به مواردی همچون کیفیت ساخت (جنس بدنه استیل)، نوع قطعات به کار رفته، وجود یا عدم وجود فتوسل در دستگاه و مواردی از این قبیل توجه کنید.