دستهبندی نشده

لیست بسته بندی‌های معروف جهان + تاثیر بسته بندی در فروش و برندینگ

لیست بسته بندی‌های معروف جهان + تاثیر بسته بندی در فروش و برندینگ

در دنیای امروزی که رقابت در عرصه تجارت بسیار شدید است، بسیاری از کسب‌و‌کارها از استراتژی‌های مختلف به منظور تقویت برند خود نسبت به رقبا استفاده می‌کنند. یکی از بهترین استراتژی‌ها برای تقویت برند بسته بندی حرفه‌‌ای و خلاقانه است. اگر به بسته بندی‌های معروف جهان دقت کنید، متوجه قدرت بسته بندی حرفه‌ای و خلاقانه در رشد و پیشرفت یک برند می‌شوید.

حتی در زمینه بسته بندی کسب‌و‌کارهای مختلف در حال رقابت با یکدیگر هستند. اما همواره برخی از بسته بندی‌ها وجود دارند که کماکان بیشترین جذابیت و بازدهی در جذب مشتری را داشته‌ و تا به امروز در لیست برترین بسته بندی‌های دنیا قرار گرفته‌اند. در ادامه چند مورد از بسته بندی‌های معروف دنیا را معرفی می‌کنیم.

بسته بندی: هنر ظریف حرف زدن با مخاطب!

شاید شنیدن این جمله برای شما هم عجیب باشد، اما در بحث روانشناسی فروش چگونگی برقراری ارتباط با مشتری بیشترین تاثیر را در جذب او به سمت هدف اصلی برند دارد. بسته بندی هر محصول اولین چیزی است که مخاطب به عنوان یکی از المان‌های محصول مشاهده می‌کند.

در واقع اولین ارتباطی که مخاطب با محصول برقرار می‌کند بسته بندی آن است! هر چقدر یک بسته بندی خلاقانه‌تر، زیباتر و در عین حال باکیفیت‌تر و متناسب‌تر با ویژگی‌های محصول باشد به همان اندازه بیشتر توجه مخاطب را به خود جلب خواهد کرد. فرایند بسته بندی کردن یک محصول در واقع یک هنر است، هنری که عنصر اصلی آن خلاقیت و داشتن شناخت کامل از مخاطبان است.

معروف‌ترین بسته‌ بندی‌های دنیا

زمانی که صحبت از برندهای مطرح مثل اپل، سامسونگ، نایک و سایر برندهای مطرح دنیا می‌شود طبیعتا اولین چیزی که ذهن شما خطور می‌کند بسته بندی‌ها خاص و شیک و محصولات باکیفیت این برندها است. حتی بسته بندی خاص این برندها است که باعث تمایز و برتری آن‌ها نسبت به سایر برندهای معمولی شده است.

جعبه آبی تیفانی و کو (Tiffany and Co)

بی‌شک یکی از زیباترین بسته بندی‌های معروف جهان جعبه آبی تیفانی است. حتی می‌توان گفت این جعبه خاص برند تیفانی به اندازه الماس‌های آن معروف و مشهور است. اگر با دقت بیشتری به این جعبه نگاه کنید متوجه تایپوگرافی و تزئینات خاص می‌شوید. رنگی که در این جعبه استفاده شده آبی تیفانی نام دارد و جزو خاص‌ترین رنگ‌ها بوده و دارای کد مخصوص پنتون است.

طراحی این بسته بندی ظریف در واقع به سبک زندگی لوکس آن دوران اشاره داشته است. بسته بندی آبی که با نهایت سبک زندگی خاص و لوکس ترکیب شده. جالب است بدانید در سال 1886 میلادی این برند حلقه نامزدی خود را به بازار معرفی کرد و از این جعبه آبی خاص برای عرضه این محصول استفاده کرد. این بسته بندی نمادی از عشق و شادی و زندگی لوکس و مدرن بود!

البته برند تیفانی همیشه سعی کرده روند لوکس و تزئینی خود را در بسته بندی حفظ کند. حتی در طی چندین سال اخیر هم بسته بندی‌های تیفانی جزو لوکس‌ترین بسته بندی‌ها جهان به شمار می‌روند.

جعبه شانل: از معروف‌ترین بسته بندی‌های جهان

برند شانل از جمله برندهایی است که به طراحی بسته بندی‌های خود خیلی اهمیت می‌دهد. همین امر باعث شده تا بسیاری از طرح‌های بسته بندی او در لیست بسته بندی‌های معروف جهان قرار گیرد.

یکی از برجسته‌ترین بسته بندی‌های این برند، جعبه شانل (Chanel) نام دارد. جعبه‌ای سیاه و سفید که در عین نداشتن هر گونه ترکیب رنگ اضافی زیبایی چشم‌نوازی دارد. برند کوکو شانل با استفاده از این طرح بسته بندی توانست در دنیای مد انقلاب بزرگی را به وجود بیاورد.

در ساخت این بسته بندی علاوه بر نما و ظاهر آن به محتویات آن و تعداد اقلامی که قرار بود در داخل آنقرار بگیرند توجه زیادی شده است. جالب است بدانید محبوبیت این جعبه بسته بندی به قدری زیاد است که حتی بازاری تحت عنوان خرید و فروش دست دوم هم برای آن ایجاد شده است.

جعبه‌های شیک و زیبا ماکارون لادوری

برند ماکارون لادوری یکی از بهترین و مشهورترین شیرینی‌ فروشی‌ها در دنیا است. بسته بندی‌هایی که این برند برای محصولات خود طراحی کرده تا به امروز عنوان زیباترین و شیک‌ترین بسته بندی را به خود اختصاص داده‌اند. استفاده از ترکیبات رنگی شاد با بافت خاص حس خوشمزه بودن محتویات جعبه را در کاربر ایجاد می‌کند. زادگاه برند ماکارون لادوری کشور فرانسه شهر پاریس است، این برند سعی کرده با طراحی جعبه‌های مخصوص فرهنگ شهر زیبای پاریس را به تصویر بکشد. در واقع این برند با ذکاوت و باهوشی خود توانست تنها با طراحی جعبه‌های کلاسیک و سنتی فروش محصولات خود را چندین برابر افزایش دهد.

نایک: زیباترین بسته بندی‌ها در کنار باکیفیت‌ترین محصولات!

نایک برندی محبوب و دوست‌داشتنی در حوزه تولید کفش و لوازم ورزشی است. رمز و راز موفقیت این برند در مرحله اول توجه به کیفیت محصولات و در مرحله دوم توجه به طراحی بسته بندی‌های محصولات خود بوده و است. از 4 دهه پیش تا به امروز بسته بندی‌های این برند جزو بسته بندی‌های معروف جهان است.

با توجه به بسته بندی کفش‌ برندهای مختلف تنها یک جعبه مکعبی با دو خط بولد شده از برند را مشاهده می‌کنیم، اما نایک جدیدا از بسته بندی‌های بسیار شیک و خاص برای قرارگیری کفش‌های ورزشی و اسپورت استفاده کرده است. می‌توان گفت جعبه‌های اخیر کفش برند نایک جزو بهترین و به‌روزترین بسته بندی‌هیا کفش به حساب می‌آید.

برند گوچی (Gucci) بزرگ‌ترین تولید کننده پوشاک در جهان

برند ایتالیایی محبوب گوچی از سال 1921 میلادی فعالیت خود را در عرصه تولید پوشاک آغاز کرده است. یکی از استراتژی‌های قوی و حرفه‌ای این برند در عرصه فروش محصولات خود طراحی بسته بندی‌های انحصاری و خاص برای محصولات خود است.

بسته بندی‌هایی که حتی چندین دوره به صورت متوالی تغییرات بزرگی را در صنعت مد به وجود آوردند: به گونه‌ای که شرکت‌های بسیاری از طراحی بسته بندی‌های این برند الگوبرداری می‌کردند. واضح‌تر بگیم، بخش عظیمی از سودهای میلیون یورویی برند گوچی مربوط به بسته بندی‌های زیبا و لوکس آن است.

بسته بندی‌های همیشه جذاب مک دونالد (Mc Donalds)

بی‌شک شما هم اسم برند محبوب و خوشمزه مک دونالد را بارها شنیده‌اید. این برند یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌‌ای در آمریکا است که در حال حاضر بیشتر از 110 شعبه در سراسر دنیا افتتاح کرده است.

برند مک دونالد با هدف جلب توجه مشتریان خود و افزایش میزان وفاداری آن‌ها همیشه کیفیت غذاهای خود را افزایش می‌داد و در کنار آن از بسته بندی‌های جذاب و مد روز استفاده می‌کرد. ترکیبات رنگی به کارت رفته در بسته بندی‌های جدید مک دونالد و تصاویری که روی آن‌ها درج شده همگی حس لذیذ بودن غذای داخل بسته بندی را به مشتری منتقل می‌کنند!

جعبه هپی میل یا همان غذای شاد این برند جزو بسته بندی‌های معروف جهان است. شاید باور این حرف برای شما سخت باشد اما این جعبه مک دوانلد بیش از 3 دهه قدمت دارد.

کیف خرید جذاب برند هارودز (Harrods)

استفاده از کیف‌های لوکس و زیبای برند هارودز در کشور لندن به نوعی مد تبدیل شده است. امروزه علت اصلی خرید مردم از فروشگاه‌های این برند بیشتر به دست آوردن کیف‌های سبز رنگ خاص و لوکس آن است. اگر به ظاهر و طراحی این کیف دستی توجه کنید متوجه وجود هماهنگی خاص بین آن و هویت سازمانی برند و ویژگی‌های فروشگاه‌های این برند خواهید شد. حتی می‌توان از این کیف دستی‌های جذاب هارودز به عنوان اکسسوری مدرن برای تکمیل استایل‌های فردی معرفی کرد.

ویژگی‌ها و اصول مهم بسته بندی‌های معروف جهان

با توجه به تمامی این بسته بندی‌های معروف دنیا می‌توان به نقاط مشترکی پی برد؛ استفاده از متریال‌های باکیفیت، متناسب بودن ظاهر بسته بندی با سلیقه مخاطبان هدف و محکم و بادوام بودن آن‌‌ها است. البته در پشت پرده طراحی و تولید این بسته بندی‌ها ناگفته‌هایی است که باید از آن‌ها خبردار شوید. تمامی این برندها از بهترین و پیشرفته‌ترین انواع دستگاه‌ بسته بندی در کنار کارشناسان و طراحان متخصص بهره می‌برند.

در ایران نیز امروزه برندهای مختلفی هستند که با تولید بسته بندی‌های جذاب برای محصولات خود با کمک این دستگاه‌های خاص توانسته‌اند به جایگاه‌های برتری دست یابند. از طرفی شرکت‌های تولیدی تجهیزات و دستگاه‌های بسته بندی مانند نادی پک در ایران وجود دارند از استانداردهای روز دنیا و آخرین تکنولوژی‌ها در ساخت دستگاه‌های بسته بندی استفاده می‌کنند.

کلام آخر

در این مطلب چند مورد از بسته بندی‌های معروف جهان را معرفی کردیم. اما هدف اصلی از معرفی این برندها و بسته بندی آن‌ها، نشان دادن قدرت بسته بندی جذاب و حرفه‌ای در پروسه فروش و تاثیرگذاری روی مخاطب بود. بسته بندی به خودی خود یک استراتژی بازاریابی کاملا تخصصی است که باید در فرایند طراحی آن اصول و قواعد خاصی رعایت شود. اما جدای از بحث تخصص و مهارت و هنر در این پروسه، نوع تجهیزات ( دستگاه بسته بندی ) به کار گرفته شده هم در نتیجه نهایی تاثیر بسزایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *