دستهبندی نشده

چرا بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش است؟

بسته بندی دوستدار محیط زیست

اکثر فروشندگان به بسته‌بندی محصولات خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، در واقع آن را راهی برای موفقیت بیشتر می‌دانند. اما چرا بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش است؟ ممکن است برخی از تولیدکنندگان دوست داشته باشند محصولات خود را با بسته‌بندی مناسب به خریداران هدیه دهند، اما باید بدانید که نقش بسته‌بندی فراتر از این حرف‌ها است. در واقع بسته‌بندی به شکست یا موفقیت یک تولیدی کمک زیادی خواهد کرد. امروزه اکثر مردم به دلایل مختلف از جمله اهمیت دادن به سلامت، از محصولات بسته‌بندی شده استفاده می‌کنند.

 بسته‌بندی محصول را در برابر ضربه محافظت می‌کند و سبب حفظ کیفیت آن نیز می‌شود. برخی گمان می‌کنند بسته‌بندی فقط برای زمانی است که حمل و نقل از مکانی به مکان دیگر انجام می‌شود اما این تدیدگاه کاملا اشتباه است و برای جلوگیری از صدمات در قفسه‌های مغازه، برای زیبایی محصول، برای بازاریابی بهتر، برای فروش بیشتر و به دلایل مختلف دیگر، نیز نیاز به بسته‌بندی داریم. در ادامه بیشتر با تاثیر بسته بندی در فروش و اینکه چرا بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش است آشنا خواهیم شد. 

بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش

چرا بسته‌بندی اینقدر مهم است؟ 

برای اینکه اهمیت بسته‌بندی را بهتر متوجه شوید، به یک مثال توجه کنید. یک فروشگاه کوچک را تصور کنید که انواع لباس‌ها شامل مردانه، زنانه، بچگانه، دخترانه، پسرانه و… را به فروش می‌رساند. اکثر خریدهای این فروشگاه به صورت آنلاین است، این فروشگاه برای اینکه فروش بیشتر داشته باشد، برنامه بازاریابی خاص خود را دارد. همین فروشگاه در عین کار متوجه می‌شود که چندین فروشگاه دیگر مانند او وجود دارند و رقابت نیز زیاد است. در چنین شرایطی باید به دنبال راهی باشد تا فروشگاه او را از سایر فروشگاه‌های مشابه متمایز کند. بسته‌بندی یکی از راحل‌های مهم است. متاسفانه اکثر خرده فروشی‌ها محصولات خود را بسته‌بندی نمی‌کنند؛ طبیعتا نمی‌دانند که بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش است و از تاثیر بسته بندی در فروش محصولات غافل هستند.

زمانی که از میان چندین فروشگاه، یک فروشگاه محصولات خود را به شکلی زیبا بسته‌بندی کند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، ظاهر بسته‌بندی نیز بسیار مهم است؛ اگر یک بسته بندی ظاهر شیک و جذابی داشته باشد می‌توانید محصولات بیشتری بفروشید. 

بسته‌بندی یک فرصت عالی برای گسترش کسب‌وکار شما است. با وجود بسته‌بندی، مشتری از سالم بودن بسته مطمئن می‌شود. بسته‌بندی جذاب مشتریان را تحریک کرده و در نتیجه به خرید از فروشگاه منجر خواهد شد. با کمک گرفتن از دستگاه بسته بندی و چاپ لوگوی مخصوص برند برای همیشه در ذهن مشتریان ماندگار می‌شوید و این راهی است برای شروع فروش بیشتر و موفقیت‌های بعدی. 

بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش

بسته‌بندی چگونه می‌تواند فروش را افزایش دهد؟ 

در یک نظرسنجی از فروشگاه‌های مختلفی راجع به بسته‌بندی سوال پرسیده شده است. جالب است بدانید از هر ۱۰ نفر حدود ۷ نفر گفته‌اند که بسته‌بندی تاثیر زیادی در فروش دارد. از این رو شرکت‌ها برای پیشرفت بیشتر و بازاریابی و عملکرد بهتر باید بسته‌بندی را به شیوه صحیح انجام دهند. خریداران معمولا وقت زیادی را برای نگاه کردن به محصولات صرف نمی‌کنند؛ به همین دلیل باید بسته‌بندی را به گونه‌ای انجام دهید که در همان چند ثانیه اول نظر مشتری را سمت خود جلب نماید. در واقع وقتی که می‌گوییم بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش است، منظورمان یک چنین بسته‌بندی است و طبیعتا هر بسته‌بندی این قابلیت را نخواهد داشت.

علاوه بر افزایش فروش، بسته‌بندی به شناختن برند شما و معروف شدن آن هم کمک زیادی خواهد کرد. با درج لوگو می‌توانید اطلاعات مهم راجع به برند و محصول را بر روی بسته‌بندی پیاده کنید. با توجه به موارد گفته شده حتما به طراحی بسته‌بندی اهمیت دهید. بسته‌بندی علاوه بر شیک بودن باید محصول را در برابر صدمات و آسیب‌ها نیز حفظ نماید. 

وظایف و کارکردهای بسته‌بندی خوب چیست؟ 

دانستیم که تاثیر بسته بندی در فروش غیرقابل انکار است و یکی از مهمتری فاکتورهای افزاش فروش محسوب می‌شود. در واقع این کار به بهتر و بزرگ‌تر شدن نام برند تجاری شما کمک زیادی خواهد کرد. در این قسمت چند مورد از وظایف و کارکردهای خوب بسته‌بندی را ذکر می‌کنیم: 

  • ممکن است محصولی که شما تولید می‌کنید، مشابه آن نیز در یک فروشگاه وجود داشته باشد. زمانی که از بسته‌بندی خاص استفاده کنید، محصول متمایز از سایر محصولات خواهد بود. همچنین یک ابزار تبلیغاتی عالی برای کسب‌وکار محسوب می‌شود. 
  • شانس فروش هر نوع محصولی بخصوص مواد غذایی و انواع آجیل با بسته‌بندی چند برابر می‌شود. 
  • می‌توانید از طریق بسته‌بندی یک داستان خاص را ارائه دهید و به نوعی محصولات خود را از محصولات رقبا جدا کنید. در صورتی که کیفیت محصول شما بالا باشد در مدت زمان کوتاه مشهور شده و از رقبا جلو می‌زنید. 
  • در اکثر کشورها بسته‌بندی را به عنوان نماینده نام تجاری برند می‌شناسند؛ به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای دارد. 
  • یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی این است که از محصولات محافظت کند، همچنین بتواند از محصول داخلی خود اطلاعات مفیدی به خریدار برساند. 
  • نام تجاری شما به عنوان یک ابزار مهم برای موفق شدن حفظ خواهد شد. 
  • با درج قیمت بر روی بسته‌بندی محصولات مشتریان مجاب می‌شوند که قیمت تعیین شده ارزش بدست آوردن محصول را دارد. 

بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش

چند توصیه مهم برای بسته‌بندی مناسب 

  1. در طراحی بسته‌بندی خلاقیت به خرج دهید. 
  2. سعی کنید تا جایی که ممکن است از بسته‌بندی‌های جذاب و منحصر بفرد استفاده نمایید. 
  3. انتخاب رنگ قلم مناسب اهمیت زیادی دارد؛ متن باید در اندازه‌های مناسبی چاپ شود. 
  4. اطلاعات برچسب‌ها نباید نامفهوم باشند، بهتر است عبارات ساده و روان را برای آن‌ها بکار گیرید. 
  5. استفاده از تصاویر می‌تواند افراد زیادی را جذب محصولات برند شما نماید. 
  6. از بسته‌بندی غیرمرتبط با محصولات پرهیز کنید. 
  7. در کنار ساده بودن بسته‌بندی، شیک و جذاب بودن آن را از یاد نبرید. 
  8. طراحی بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشند که نتوان به محصول درون آن ناخنک زد. همچنین مشتری باید بتواند به راحتی آن را باز کند. 
  9. هر یک از انواع محصولات نیازمند بسته‌بندی‌های خاصی است. بنابراین بسته‌بندی محصولات باید با خود محصول مرتبط باشد تا بتواند در مدت زمان کم مشتریان را جذب کند. 
  10. دستور زبان باید ساده، قابل فهم و مناسب تمامی افراد باشد. 
  11. به ظاهر بسته‌بندی توجه زیادی داشته باشید. ظاهر اولین چیزی است که برای مشتریان مهم است، بنابراین در مورد ظاهر دقیق و سخت‌گیر باشید. 

بسته بندی مهمترین عامل موفقیت در فروش

جمع‌بندی 

بسته‌بندی مهم‌ترین عامل موفقیت در فروش است. به طور کلی یک بسته‌بندی مناسب نه تنها محصول را به دست مشتریان می‌رساند بلکه سبب اعتبار برند شما نزد مشتریان نیز افزایش خواهد یافت. در کل هیچ چیزی مانند بسته‌بندی بین مشتری و تولید کننده ارتباط قوی ایجاد نمی‌کند. مشتریان به طراحی زیبا، جذاب و کاربردی بسته‌بندی‌ها بیشتر وفادارند، اگر در طراحی چیزی سبب آزار و اذیت شما می‌شود بهتر است به مشتریان دیدگاه کنید و آن را تغییر دهید. در واقع اگر زمان زیادی برای بسته‌بندی بهتر صرف کنید احتمال وفادار شدن مشتریان به شما بسیار زیاد است.