مقاله

بهترین دستگاه بسته بندی تخم مرغ

دستگاه بسته بندی تخم مرغ

تخم مرغ جزء مفیدترین و محبوبترین خوراکی‌ها است که سرشار از پروتئین است. به علت وجود منافذ باز زیاد روی سطح تخم مرغ در نظر گرفتن بسته بندی مناسب برای آنها اهمیت زیادی دارد. ورود اکسیژن به داخل بافت و خروج دی ‌اکسید کربن تخم مرغ را در معرض فساد و آلودگی قرار می‌دهد. به همین دلیل است که گفته می شود خرید دستگاه بسته بندی تخم مرغ حتی برای فروشگاه‌های کوچک نیز بسیار حائز اهمیت است.

نگهداری تخم مرغ در داخل یخچال، موجب افزایش ماندگاری آن می‌شود. تخم مرغ‌های بسته بندی ‌شده کاملاً تمیز و بهداشتی هستند، در حالی‌ که تخم مرغ‌های فله‌ای مستقیم از مرغداری خریده می‌شوند و کنترل بهداشتی زیادی بر روی آنها قبل از توزیع صورت نمی‌گیرد. در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی تخم مرغ و نحوه بسته بندی تخم مرغ با آن

همان طور که می‌دانید تخم مرغ بسیار شکننده است و اگر به درستی بسته بندی نشده باشد و بسته بندی آن به‌ خوبی از آن محافظت نکند، مشکلات زیادی در مسیر حمل و نقل برای ارسال به فروشگاه‎‌ها و مراکز پخش لبنیات و … به وجود خواهد آمد. دستگاه بسته بندی تخم مرغ معمولا مانند شیرینگ عمل می‌کند و یک لایه فیلم را روی تخم مرغ به صورت محکم می‌کشد. سپس بسته بندی تخم مرغ در شانه‌هایی از جنس کارتن، فیبر و یا پلاستیک قرار می‌گیرد. پلاستیک معمولا بیشترین حفاظت را از تخم مرغ می‌کند و بهترین گزینه برای بسته بندی تخم مرغ است.

البته این انواع بسته بندی‌ها تاثیری بر مسائل بهداشتی ندارند و در واقع همه آنها از این جهت خوب هستند. تفاوت انواع بسته تخم مرغ بیشتر به علت جلب توجه و جلب رضایت مشتریان است. تخم مرغ­های بسته بندی شده، به کمک دستگاه‌های اتوماتیک از لحاظ آلودگی، شکستگی و وجود خون بررسی و بعد روانه بازار می‌شوند. بهترین دستگاه بسته بندی تخم مرغ از نوع شیرینگ پک است.

انواع بسته بندی تخم مرغ

ایران به عنوان دهمین تولید کننده تخم مرغ در جهان شناخته می‌شود. انجام بسته بندی مناسب برای تخم مرغ و انتقال آن به بازار در مرغداری‌ها انجام می‌گیرد. بنابراین اگر مرغداران از دستگاه بسته بندی تخم مرغ مناسب استفاده نکنند، ممکن است سود زیادی از کسب و کار خود را از دست دهند. هنگام خرید بسته تخم مرغ بسته بندی با ظاهری خاص و زیبا، این تصور در مصرف کننده به وجود می‌آید که تخم مرغ‌های داخل بسته بندی نیز دارای کیفیت عالی هستند. بهتر است برای اطمینان بیشتر مشتریان نام برند، تاریخ تولید و تاریخ انقضا را بر روی انواع بسته بندی تخم مرغ درج نمایید.

از گذشته تا امروز از روش‌ها و مواد اولیه مختلفی برای بسته بندی تخم مرغ و همین طور راحتی در انتقال و جا به جایی بهینه تخم مرغ‌ها به کار گرفته شده است. در گذشته تخم مرغ‌ها را در سبد های حصیری و یا به جعبه‌های چوبی پر از کاه یا ماسه قرار می‌دادند. اما با رشد و پیشرفت صنعت و روی کار آمدن دستگاه‌های مختلف بسته بندی تخم مرغ امروزه شانه‌های نگهدارنده برای تخم مرغ توانسته برای حفظ و نگهداری بهتر و راحت تر تخم مرغ، سلامت و کیفیت آنها را حفظ کند.

کارتون، فیبر، مقوا، پلاستیک، پلی استر و … موادی هستند که برای بسته بندی تخم مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد دارای قابلیت بازیافت بوده و به محیط زیست نیز هیچ آسیبی نمی‌رسانند. در این میان برخی از مصرف کنندگان به دنبال مواد غذایی با کیفیت بسته بندی بالایی هستند و طبیعتا در خرید بسته بندی تخم مرغ مسائل مهمی و جزئی را هم در نظر می‌گیرند. از طرف دیگر برخی اهمیت به محیط زیست را در کنار ویژگی‌های تغذیه‌ای مهم می‌دانند. تولید کنندگان مواد غذایی باید در نظر داشته باشند که مشتریان قبل از هر چیز با ظاهر و بسته بندی ماده غذایی رودبه رو می‌شوند. بنابراین بسته بندی‌هایی با کیفیت بالا می‌توانند در کنار آرامش خاطر برای مشتریان، میزان فروش و سود دهی را نیز افزایش دهند.

اهمیت بسته بندی مناسب برای تخم مرغ

به طور کلی بسته بندی در کنار زیبایی، باید از سلامت کالای داخل خود از بعد از تولید تا مرحله مصرف به خوبی محافظت نماید. به عبارت دیگر بسته بندی‌ها تضمین کننده رسیدن کالا به دست مصرف کنندگان در سلامت کامل هستند. امروزه با افزایش جمعیت و همچنین افزایش تقاضا برای مصرف تخم مرغ، به علت قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با سایر منابع پروتئینی اهمیت بسته بندی تخم مرغ نیز بیش از پیش دیده می‌شود.

ارزش غذایی بسیار عالی تخم مرغ برای تامین نیازهای ویتامینی بدن باعث شده بسیاری از افراد تخم مرغ را در رژیم غذایی خود جای دهند. با این حال حساسیت و شکنندگی بالای این ماده غذایی باعث شده که برای بسته بندی آن از دستگاه های بسته بندی با تکنولوژی روز دنیا استفاده شود. بنابراین بسته‌ بندی مناسب و همچنین شناسنامه دار کردن تخم مرغ‌ها یکی از سیاست‌های بهداشتی است که برای اطمینان خاطر مصرف کنندگان فراهم شده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از بسته بندی مناسب برای مواد غذایی احترام به مصرف کنندگان است. زیرا تولیدکنندگانی که از یک بسته بندی مطلوب برای مواد غذایی مانند تخم مرغ استفاده می کنند، در واقع احترام خود به مصرف کننده را نشان می‌دهند. این امر در بلندمدت باعث بازدهی بسیار عالی و رونق اقتصادی واحد تولیدی خواهد شد.

نکات مهم در خرید بسته بندی تخم مرغ

 همان طور که می‌دانید تخم مرغ‌ها یک ماده غذایی بسیار آسیب پذیر هستند که ممکن است در اثر هر گونه فشار یا ضربه خارجی شکسته شده و غیر قابل مصرف شوند. از طرف دیگر ارسال آن به مناطق دور و نزدیک بدون بسته بندی مناسب ممکن است باعث خسارت‌های اقتصادی جبران‌ ناپذیری شود. در گذشته تخم مرغ به صورت فله ای به مناطق مختلف ارسال می‌شد. اما امروزه استفاده از دستگاه بسته بندی تخم مرغ مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان قرار گرفته است. از طرف دیگر خریداران مواد غذایی به کیفیت بسته بندی آن اهمیت ویژه ای می‌دهند. بنابراین بسته بندی می‌تواند به فروش بیشتر محصولات کمک کند. در ادامه به معرفی برخی ویژگی­های بسته بندی تخم مرغ می­پردازیم:

  • بسته بندی تخم مرغ باید درجه حرارت و رطوبت را کنترل کند و مدت زمان نگهداری را بالا ببرد.
  • بسته بندی تخم مرغ باید طوری باشد که اکسیژن بتواند وارد آن شود.
  • مواد اولیه بسته بندی کاملا تمیز باشد.
  • یک بسته بندی مناسب باید دارای استحکام کافی باشد. هنگام حمل و نقل تخم مرغ استحکام بسته بندی بسیار مهم است.
  • شفافیت بسته بندی تخم مرغ نکته مهمی است. مشتری باید تواند سالم بودن تخم مرغ‌ها را به ‌راحتی تشخیص دهد.
  • هزینه بسته بندی باید قیمت تمام شده محصول را خیلی تغییر ندهد.
  • قابلیت بازیافت بسته بندی تخم مرغ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
  • اگر بسته بندی مناسب باشد، طعم و رنگ تخم مرغ نباید تغییری بکند.

مزایای استفاده از بسته بندی مناسب برای تخم مرغ

به طور کلی می‌توان گفت بسته بندی مواد غذایی تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده کالا نخواهد داشت. این در حالی است که مزایای بسیار زیادی را برای تولید کننده آن به همراه دارد. یکی از پرفروش ترین دستگاه هایی که برای بسته بندی تخم مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیرینگ نیمه اتومات SR140 است که می‌توانید آن را از سایت نادی پک خریداری کنید. در ادامه با مزایای استفاده از بسته بندی مناسب برای تخم مرغ‌ها آشنا می‌شویم:

  • اهداف بلند مدت تجاری

طراحی مناسب برای بسته بندی باید با استفاده از یک تیم طراحی متخصص انجام شود. از طرف دیگر استفاده از دستگاه‌های بسته بندی می‌تواند کیفیت بسته بندی را به طور چشمگیری افزایش دهد. بسته بندی‌ها یکی از مهم‌ترین معیارها برای خریداران هستند. بنابراین تولید کنندگان افزایش سطح کیفی بسته بندی را در کنار کیفیت محصولات خود باید در نظر داشته باشند.

  • راهی برای معرفی واحد تولیدی

بسیاری از شما شاهد تخم مرغ وکیوم شده در بسته‌های زیبا در فروشگاه‌ها بوده‌اید. بسته بندی تخم مرغ‌های شناسنامه دار با استفاده از برند تولید کننده، تاریخ تولید و تاریخ انقضا می‌تواند یک راه عالی برای معرفی تولید کننده مورد نظر باشد. بنابراین مشتریان برند مورد نظر خود را شناسایی کرده و به دنبال خرید از آن خواهند بود.

بهترین دستگاه بسته بندی شیرینگ پک نیمه اتومات

یکی از پرکاربردترین روش‌های بسته بندی استفاده از دستگاه بسته بندی تخم مرغ از نوع شیرینگ پک است. این نوع دستگاه از یک نایلون شفاف جهت بسته بندی استفاده می‌کنند. نایلون بر روی تخم مرغ کشیده می‌شود و سپس در داخل کارتن یا پلاستیک قرار می‌گیرد. در نوعی از بسته بندی شرینک پک، پس از قرار گرفتن فیلم شیرینگ در اطراف محصول، این لایه پلاستیکی تحت حرارت قرار می‌گیرد تا به مقدار کافی کشش یافته و محصول را پک نماید. این نوع از دستگاه‌های بسته بندی، سریع، با کیفیت، ارزان و با قابلیت حمل ‌و‌ نقل آسان را در اختیار صاحبان صنایع مختلف قرار می‌دهند. دستگاه‌های بسته بندی شیرینگ پک در اکثر صنایع قابل ‌استفاده هستند و دارای تنوع زیادی به لحاظ اندازه و کاربری هستند. دقت کنید که برای بسته بندی تخم مرغ از فیلم استرچ استفاده نمی‌شود، چراکه تخم مرغ توان تحمل فشار وارده در این نوع بسته بندی را ندارد. 

یکی از مزایای دستگاه بسته بندی تخم مرغ شیرینگ پک مدل SR140 اشغال فضای بسیار کم است. همچنین می‌توان به عدم نفوذ رطوبت و آسانی در جا به ‌جایی تخم مرغ اشاره نمود. معمولا نایلون‌های مورد استفاده در دستگاه‌های شرینگ پک به ‌صورت فیلم شیرینگ و یا تیوپی هستند. از ویژگی‌های مهم فیلم شیرینگ می‌توان به استقامت، سبکی و قیمت مقرون به صرفه آن اشاره نمود که این فیلم‌ها معمولا از پی وی سی، پلی‌ اتیلن، پلی ‌الفین و پلی پروپیلن ساخته می‌شوند. رول پلی ‌اتیلن از جمله مواد مصرفی در دستگاه شرینک پک است که به دلیل ضخامت و مقاومت بالا برای بسته بندی‌های با وزن بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معمولا در بسته بندی تخم ‌مرغ از سلفون‌های شفاف که میکرون پایینی دارند استفاده می‌شود. به کارگیری این نوع سلفون‌‌ها باعث افزایش ظرافت در بسته بندی می‌شوند. شفافیت این نوع بسته بندی‌ها باعث می‌شود تا مشتری به ‌راحتی داخل بسته بندی را ببیند. تشخیص وجود بسته بندی شیرینگ گاهی اوقات به علت شفافیت بالا سخت می‌شود.

خرید دستگاه بسته بندی تخم مرغ

شرینک نیمه ‌اتومات SR140 نادی ‌پک، دستگاه دوخت شرینک‌ پک بوده و برای بسته ‌بندی محصولات در واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها با حجم تولید نسبتا بالا کارایی دارد. از این دستگاه می‌توان برای بسته ‌بندی محصولاتی مانند تخم مرغ، روغن موتور، بیسکویت و… استفاده کرد. یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌ دستگاه­های مجموعه نادی پک، دستگاه‌ بسته بندی تخم مرغ مدل SR140 است. این دستگاه به علت کیفیت بسیار بالا، مشخصات فنی مناسب و قیمت رقابتی مورد توجه مشتریان در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است.

دستگاه‌های بسته بندی شیرینگ که در بسته بندی تخم مرغ استفاده می‌شوند به لحاظ عملکرد به شیرینگ پک دستی، شیرینگ پک نیمه اتوماتیک، شیرینگ پک اتوماتیک و شیرینگ پک تمام اتوماتیک تقسیم ‌بندی می‌شوند. در صنایع غذایی با توجه‌ به ظرفیت و حجم تولید، از دستگاه‌های شیرینگ پک نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک استفاده می‌شود. در صنایع بزرگی که حجم تولید بالا است از دستگاه شیرینگ اورلپ استفاده می‌شود که تمام اتوماتیک بوده و سرعت بالایی در شیرینگ، دوخت و برش دارد. این نوع از دستگاه‌ها دوگانه ‌سوز هستند و دارای قابلیت استفاده همزمان از برق و گاز را دارند که تأثیر بسیار زیادی در کاهش میزان مصرف انرژی داشته و بسیار مقرون به‌ صرفه هستند.

یکی از دلایل خرید دستگاه‌های شیرینگ پک، استفاده بهینه از زمان است که خریدار باید متناسب با نوع تولید خود اقدام به خرید دستگاهی با اندازه و توان دوخت متناسب نماید. در این صورت است که خرید آن مقرون ‌به ‌صرفه خواهد بود. دستگاه شرینک پک با توجه ‌به تنوع در مدل، دارای قیمت گوناگونی است. انرژی مصرفی در این نوع از دستگاه‌ها براساس سفارش خریدار و منطقه‌ای که می‌خواهد مورد استفاده قرار گیرد متغیر است، به طور مثال در مناطقی که دسترسی به گاز موجود نیست و یا دچار افت فشار گاز است استفاده از نوع برقی این دستگاه مناسب‌تر است.

برای بسته بندی تخم مرغ از دستگاه شیرینگ پک مدل SR140-NPT10 نیز می‌توانید استفاده کنید. دستگاه بسته بندی تخم مرغ شرینک نیمه ‌اتومات SR140-NPT10 نادی ‌پک، دستگاه دوخت و تونل حرارتی شرینک ‌پک بوده و برای بسته‌ بندی محصولات در واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها با حجم تولید نسبتا بالا کارایی دارد. از این دستگاه می‌توان برای بسته ‌بندی محصولاتی مانند روغن موتور، بیسکوییت، تخم مرغ و… بهره گرفت.

در ادامه می‌توانید یک ویدئو از نحوه استفاده و به کارگیری دستگاه بسته بندی تخم مرغ SR140 را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *