دستهبندی نشده

نکاتی که هنگام خرید تجهیزات صنعتی باید در نظر بگیرید!

نکاتی که هنگام خرید تجهیزات صنعتی باید در نظر بگیرید!

برای راه‌اندازی خطوط تولید و همچنین کسب‌و‌کارهای تولیدی باید تمهیدات و تجهیزات صنعتی مورد نیاز تهیه شوند. در واقع ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای استارت پروژه‌های کاری صنعتی مختلف هستند. به همین ترتیب، در فرایند خرید تجهیزات صنعتی باید بیشترین دقت را داشته باشید؛ چراکه این تجهیزات تعیین کننده بازدهی کسب‌و‌کار شما هستند. در ادامه این مطلب از نادی پک برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید به هنگام خرید تجهیزات صنعتی باید به آن‌ها توجه کنید را معرفی خواهیم کرد.

لیست فاکتورهای مهم در خرید تجهیزات صنعتی

قطعا، در پروسه خرید هر نوع وسیله‌ای به خصوص لوازم گران‌قیمت باید به برخی نکات و فاکتورها توجه کرد. به خصوص اگر لوازم مورد نیاز از نوع تجهیزات صنعتی هستند، برای جلوگیری از ضررهای مالی هنگفت و جبران‌ناپذیر باید موارد زیر را همیشه در نظر داشته باشید:

  • بودجه و سرمایه‌ اولیه
  • خروجی تولیدی
  • فضا و محیط کاری
  • قیمت
  • نیازسنجی
  • استخدام نیروی انسانی
  • گارانتی تجهیزات

1- بررسی بودجه و سرمایه اولیه

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید تجهیزات صنعتی باید آن را مورد بررسی قرار دهید، بودجه و سرمایه اولیه است. در صورتی که در خرید این تجهیزات سرمایه کمی داشته باشید، بدون شک نمی‌توانید بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات را تهیه کنید.

اما حتی با داشتن بودجه کم می‌توان تجهیزات صنعتی دست دوم و استوک را خریداری کرد. البته اگر کسب‌و‌کاری را به تازگی در عرصه صنعت آغاز کرده‌اید، پیشنهاد ما به شما خرید تجهیزات صنعتی دست دوم به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. لازم به ذکر است که در پروسه خرید تجهیزات صنتی دست دوم حتما باید به برخی نکات فنی از جمله میزان سالم بودن دستگاه و هزینه‌های تعمیر آن توجه کنید.

2- خروجی تولیدی را در نظر داشته باشید

از جمله مواردی که متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها به آن بی‌توجه هستند، بحث میزان خروجی تولیدی است. منظور از خروجی تولیدی، ظرفیت خط تولید شما در عرضه و ارائه محصولات است. به هنگام خرید ماشین‌آلات صنعتی حتما باید به خروجی تولیدی کسب‌و‌کار خود توجه کنید تا بتوانید تجهیزاتی متناسب با توان تولیدی خود را تهیه کنید.

با مقایسه ظرفیت تولیدی و تجهیزات صنعتی می‌توانید به یک نسبیت دقیقی از نوع تجهیزات مورد نیاز خواهید رسید. همچنین می‌توانید بر اساس نوع محصولاتی که در خط تولید شما حضور پیدا می‌کنند، تجهیزات صنعتی مناسب را خریداری کنید. با انجام این کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توان میزان بازدهی کسب‌و‌کار را هم افزایش داد!

3- فضا و محیط کاری

تجهیزات صنعتی در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند، به همین ترتیب شما قبل از تهیه این تجهیزات باید فضایی را برای قرارگیری و نصب آن‌ها تعیین کرده و بر اساس این فضا تجهیزات را خریداری کنید. در صورتی که بدون توجه به وجود فضای کافی در محیط کاری خود، اقدام به خرید تجهیزات صنعتی کنید، به احتمال زیاد پروسه تولید محصولات در خط تولید شما با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

4- قیمت و هزینه تجهیزات

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در عملیات خرید تجهیزات صنعتی، بررسی قیمت دستگاه‌ها در شرکت‌های تولیدی مختلف است. قبل از خرید ماشین‌آلات صنعتی بهتر است از چندین شرکت معتبر تامین کننده پرس و جو کرده و استعلام قیمت کنید. در نهایت از شرکتی که بهترین تجهیزات را با قیمتی مناسب عرضه می‌کند ماشین‌آلات مورد نیاز خود را تهیه کنید. شرکت‌های معتبری همچون نادی پک تمامی تجهیزات مورد نیاز در عرصه بسته بندی را با بهترین کیفیت و ارزنده‌ترین قیمت به بازار عرضه می‌کنند.

5- نیازسنجی: پیش‌زمینه خرید تجهیزات صنعتی

برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم را در زمینه خرید ماشین‌آلات صنعتی و بسته بندی داشته باشید، باید پیش از هر چیزی تمامی دلایلی که به این تجهیزات نیاز دارید را با دقت بررسی کنید. در حقیقت شما باید بدانید که هدف اصلی شما از خرید این تجهیزات چیست تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین ماشین‌آلات را خریداری کنید.

برای نمونه اگر در زمینه تولید محصولات شیمیایی، غذایی، دارویی و پلاستیکی فعالیت دارید باید تجهیزاتی از قبیل دستگاه‌های بسته بندی متناسب با این محصولات را تهیه کنید.

6- استخدام نیروی انسانی متخصص

قبل از خرید و تهیه تجهیزات صنعتی، حتما باید تعداد نیروی انسانی که قرار است با این تجهیزات کار کنند را مشخص کنید. کمبود نیروی انسانی حتی با وجود بهترین تجهیزات صنعتی باعث می‌شود تا راندمان و بازدهی خط تولید شما به میزان چشمگیری کاهش یابد. البته از طرفی برای تعیین نیروی انسان باید با تجهیزات صنعتی و نوع آن‌ها آشنایی کافی را داشته باشید. برای نمونه اگر قصد دارید دستگاه‌های بسته بندی و صنعتی نیمه اتوماتیک را خریداری کنید، بنابراین باید نیروی انسانی بیشتری را استخدام کنید. اما در مقابل، برای تجهیزات صنعتی تمام اتوماتیک به نیروی انسانی کمتری نیاز خواهید داشت.

به بیانی دقیق‌تر، هر دستگاه صنعتی اتوماتیک تنها به یک اپراتور نیاز دارد، در حالی که دستگاه‌های نیمه اتوماتیک به چندین نفر برای کنترل بخش‌های مختلف نیاز دارند.

7- بررسی گارانتی تجهیزات

بدون شک تجهیزات صنعتی مانند سایر لوازم ممکن است در طولانی مدت با برخی مشکلات فنی مواجه شوند، به همین دلیل شرکتی که خدمات گارانتی این تجهیزات را تحت پوشش قرار می‌دهد باید تایید شده و معتبر باشد. تخصیص دادن گارانتی معتبر و تضمینی برای تجهیزات صنعتی باعث می‌شود تا هزینه‌های مربوط به تعمیر آن‌ها به میزان زیادی کاهش یابد. به همین ترتیب بهتر است قبل از خرید تجهیزات صنعتی از هر شرکت تامین کننده‌ای گارانتی آن‌ها را بررسی کنید.

سخن پایانی

آیا تا به حال تجربه خرید تجهیزات صنعتی را داشته‌اید؟ آیا قبل از خرید ماشین‌آلات صنعتی نکات گفته شده در مطالب فوق را به خوبی رعایت می‌کنید؟ بدون شک عملیات خرید و راه‌اندازی تجهیزات صنعتی یکی از بحث‌های چالش‌برانگیز برای صاحبان کسب‌و‌کارها است. برای اینکه بتوانید تجهیزات صنعتی را متناسب با نیازهای کسب‌و‌کار خود با قیمتی مناسب تهیه کنید، ابتدا باید به نکاتی از قبیل فضا و محیط کاری، نوع دستگاه‌ها، نوع محصولات تولیدی، بازدهی خط تولید و… توجه داشته و سپس این تجهیزات را از یک شرکت معتبر تهیه کنید.