دستهبندی نشده

تولید آب معدنی در خانه؛ همه چیز درباره آب معدنی خانگی

تولید آب معدنی در خانه

تولید آب معدنی در خانه؛ راه رهایی از نوشیدن آب‌های مضر و البته یک روش برای درآمدزایی. حتما می‌دانید که یکی از موارد لازم برای حفظ سلامت بدن استفاده از آب معدنی به جای آب معمولی لوله کشی است. اما چرا باید از آب معدنی استفاده کرد؟ با افزایش صنعت و مواد مضر صنعتی و همچنین کاهش میزان آب شیرین در جهان، رنج سلامت آب لوله کشی کاهش پیدا کرده است؛ به طوری که در بعضی مناطق آب موجود به معنی واقعی کلمه غیر قابل آشامیدن است.  مردم هم در این وضعیت چاره را در استفاده از آب معدنی می‌بینند. اگر آب معدنی مصرف شده با تمام استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد، به هیچ وجه به سلامت شما آسیب نمی‌رساند.

آیا تا به حال به این دیدگاه کرده‌اید که آب معدنی چگونه ساخته می‌شود؟ یا می‌دانستید که آب معدنی را در خانه هم می‌توان ساخت؟ با وجود امکان تولید آب معدنی در خانه، دیگر نیاز نیست هزینه‌های زیادی را صرف تهیه‌ی آب معدنی کنید و البته می‌توانید به دیدگاه درآمدزایی از این راه هم باشید. در ادامه با روش تولید آب معدنی در خانه آشنا می‌شویم.

آب معدنی چگونه تولید می‌شود؟

تهیه آب معدنی طبیعی به این راحتی‌ها هم نیست. در تولید آب معدنی از چشمه‌های آب طبیعی استفاده می‌کنند. به این صورت که پس از جمع آوری آب از معدن آب طبیعی، آن را به وسیله روش فیلتراسیون از هرگونه ناخالصی پاک می‌کنند. پس از آن و با استفاده از روش‌های خاص، مواد معدنی مفید را در آب نگه داشته و آلودگی‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برند.

پس از ضد عفونی کردن آب و تنظیم مواد معدنی، کیفیت آن را سنجیده و بعد از اتمام این مراحل از دستگاه بسته بندی آب معدنی برای بسته بندی آب تولید شده استفاده می‌کنند. اما جالب اینجاست که شما می‌توانید بدون نیاز به طی این مراحل، آب معدنی مورد نیاز خود را تولید کنید!

تولید آب معدنی در خانه

برای اینکه بتوانیم یک آب معدنی سالم در منزل تولید کنیم، باید مراحل مختلفی را طی کنیم. همچنین در آخر نیاز به دستگاه بسته بندی آب خواهیم داشت. در زیر به مراحل تولید آب معدنی در خانه اشاره می‌کنیم.

تصفیه آب:

در ابتدا برای تولید آب معدنی نیاز به دستگاه تصفیه کن دارید. دستگاه‌های تصفیه کن به راحتی قابل خرید و نصب هستند. می‌توانید این دستگاه را به لوله آب خود وصل کنید یا در داخل مخزن آن چند لیتر آب بریزید و خروجی تصفیه شده از آن بگیرید. توجه داشته باشید که با وجود تصفیه شدن آب شهری، باز هم دارای موادی است که باید از آن‌ها پاکسازی شود. همچنین باید گفت که آب تصفیه شده با آب معدنی تفاوت دارد. آب معدنی دارای مواد معدنی مفید هم هست، در حالی که آب تصفیه شده شهری در بهترین حالت فقط از باکتری‌ها و ویروس‌ها پاکسازی شده است.

افزودن جوش شیرین به آب معدنی:

در مرحله دوم از تولید آب معدنی در خانه، لازم است جهت جلوگیری از بیماری‌هایی نظیر  سوء هاضمه، یبوست، نفخ، دل‌درد و حتی آرتریت، به داخل آب جوش شیرین اضافه کنید. جوش شیرین باید با اندازه‌‌گیری مقدار آن اضافه شود تا میزان آن بیش از حد نشود. قبل از اضافه کردن جوش شیرین مقدار آب را اندازه گیری کنید. سپس برابه ازای هر لیتر آب، حدود یک هشتم قاشق چای‌خوری جوش شیرین اضافه کنید.

افزودن نمک اپسوم به آب:

در ادامه پس از افزودن جوش شیرین، نمک اپسوم را هم باید به آب اضافه کنیم. در این صورت آب به حالت خالص خود یعنی دارای مواد معدنی مفید برخواهد گشت. همچنین نمک اپسوم، بدن شما را از حملات باکتریایی نجات می‌دهد. میزان نمک اسپوم همانند مقدار جوش شیرینی است که باید به آب اضافه کنید؛ یعنی برای هر لیتر آب، یک هشتم قاشق چای‌خوری نمک بریزید.

اضافه کردن پتاسیم به آب:

پتاسیم یک ماده ضروری و مفید است که بهتر است در آب معدنی وجود داشته باشد. برای این منظور به هنگام کردن بطری در تولید آب معدنی در خانه، مقداری بی‌کربنات پتاسیم به آن اضافه کنید. این ماده برای قلب مفید است و مانع افزایش و کاهش فشار خون می‌شود و از حملات قلبی جلوگیری می‌کند. برای هر لیتر آب حدود یک هشتم قاشق چای‌خوری بی‌کربنات پتاسیم اضافه کنید. در این مرحله آب معدنی شما آماده است. کافی است آن را مخلوط کرده و بسته بندی کنید. برای مخلوط کردن آبی که درست کردید، می‌توانید از یک همزن مناسب کمک بگیرید.

بسته بندی آب معدنی در خانه

بعد از طی مراحل لازم جهت تولید آب معدنی در خانه، نوبت به بسته بندی آن می‌رسد. بسته بندی آب معدنی به اندازه تولید آب معدنی اهمیت دارد. برای حفظ سلامت آب و شکل اولیه‌ آن، باید با دقت کافی عمل کنیم. آب معدنی را داخل بطری‌های استریل شده می‌ریزند. بدین منظور دستگاه‌ بسته بندی آب معدنی ساخته شده است. برخی از این دستگاه‌ها اتوماتیک و برخی دیگر نیمه اتوماتیک هستند. این دستگاه‌ها به راحتی آب معدنی را در داخل بطری‌ها می‌ریزند؛ بدون اینکه موادی به داخل آب اضافه یا کم شود. شما هم می‌توانید با استفاده از دستگاه بسته بندی،  تولید آب معدنی در خانه و بسته بندی آن را انجام دهید.

مزایای استفاده از آب معدنی

آب معدنی باعث افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه سلامت کامل آن می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که در بیشتر موارد بدن افرادی که آب معدنی مصرف می‌کنند بسیار سالم‌تر از افرادی است که از آب لوله کشی استفاده می‌کنند. با مصرف آب معدنی کارهای روزمره خود را به راحتی انجام می‌دهید و از بسیاری از بیماری‌ها در امان خواهید بود. یکی از مهمترین عوارض آب شهری سنگ کلیه است؛ همانظور که شاهد هستید، بیشتر کسانی که دچار سنگ کلیه شدند از عوارض آب تصفیه نشده رنج می‌برند.

با تهیه یک دستگاه بسته بندی آب معدنی و تولید آب معدنی در خانه به راحتی می‌توانید آب مورد نیاز خود را تولید و بسته بندی کنید و حتی آن را در ابعاد کوچک به فروش نیز برسانید.

یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی، بسته بندی آب معدنی در خانه است؛ کافی است یک دستگاه مناسب و استاندارد داشته باشید و فقط کار بسته بندی آب تولید شده توسط کارخانه تولید آّ معدنی را انجام دهید.

جمع بندی

امروزه به دلیل آلوده شدن آب شهری و غیر قابل استفاده بودن آنT بهتر است از آب معدنی استفاده کنیم. همه‌ی آب معدنی‌های تهیه شده از فروشگاه‌ها سالم و طبیعی نیستند. همچنین هزینه استفاده از آن‌ها بسیار بالاست. به همین دلیل بهتر است آب معدنی خود را خودمان در خانه تولید کنیم. خوشبختانه تهیه‌ آب معدنی در خانه با انجام چند مرحله ساده امکان پذیر است. پس از آن می‌توانید آب معدنی را بسته بندی کنید. برای تهیه دستگاه‌ بسته بندی آب معدنی هم نادی پک همراه شماست و به راحتی می‌توانید با کمترین قیمت این دستگاه را خریداری نمایید.