مقاله

مزایای استفاده از دستگاه شرینک پک در بسته بندی محصولات

استفاده از دستگاه شرینک پک در بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات، اولین چیزی است که مشتریان پس از تحویل کالا، مشاهده می‌کنند و به همين دلیل امری مهم و ضروری به شمار می‌رود. بسته بندی شرینک جایگزینی جذاب تر، سبک تر و مقرون به صرفه تر برای ظروف مقوایی یا پلاستیکی جهت بسته بندی و ارائه محصولات است. همچنین از دستکاری شدن آنها جلوگیری می کند، زیرا برای دسترسی به محصول، فیلم باید بریده یا پاره شود. فیلم‌ها در بخش‌های مختلف از ضخامت‌ها و اندازه‌ها برای پاسخگویی به نیازهای خدمات متنوع غذایی (سبزیجات، پاستا و پای، گوشت و غیره) و بخش‌های صنعتی در دسترس هستند.

با توجه به‌ اینکه مواد غذایی به طور مستقیم با سلامت انسان در ارتباط است، نحوه ی بسته بندی آنها، اهمیت بسیار زیادی دارد. دستگاه شرینک پک، یکی از اصلی ترین دستگاه هایی است که در خط تولید مواد غذایی، دارویی و شیمیایی  مورد استفاده قرار می گیرد.

با ما در نادی پک همراه باشید، تا شما را با دستگاه شرینک پک، نحوه ی عملکرد و مزایای آن بیشتر آشنا کنیم.

دستگاه شیرینگ پک چیست؟

shrink در زبان انگلیسی، به معنی کوچک کردن یا کشیدن است و اگر چه شرینک تلفظ صحیح آن است اما با این حال به طور معمول به آن، دستگاه شیرینگ گفته می شود. دستگاه شیرینگ، یکی از دستگاه های موجود در شرکت نادی پک است که جهت پک کردن و کنار هم قرار دادن چند محصول با استفاده از سلفون حرارتی و گرما مورد استفاده قرار میگیرد.

موارد استفاده از دستگاه شیرینگ

محصولاتی مانند کتاب، مجله، شیرینی، شکلات، محصولات آرایشی، قطعات خودرو، مواد غذایی، انواع نوشیدنی، بطری و.‌.. را می‌توان با این دستگاه بسته بندی کرد. برای مثال پک آب معدنی و نوشابه به این روش بسته بندی می‌شود. این دستگاه، به دلیل سرعت بالا، مقرون به صرفه بودن، کیفیت و امنیت زیاد محصولات بسته بندی شده، بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفداران خاص خود را دارد.

نحوه ی عملکرد دستگاه شیرینگ پک چگونه است؟

دستگاه شرینک پک، با میزان مشخصی از فیلم یا رول پلاستیکی شیرینگ، محصول مورد نظر را در برگرفته و پس از آن به کمک نوار نقاله، آن را به درون کوره انتقال می دهد. حرارت درون کوره سبب نرم و پخته شدن این روکش می شود و با توجه به حالت جمع شدگی که به خود می گیرد به خوبی محصول را احاطه می کند و شکل محصول را به خود میگیرد. پس از قرارگیری فیلم شیرینگ در مقابل حرارت، این بار در بخش انتهایی کوره فن خنک کننده ای وجود دارد که بسته حرارت دیده را خنک می‌کند. اکنون شرینگ به اتمام رسیده و محصولات درون پوشش شفاف پلاستیکی قرار داده می شوند.

 

دستگاه شرینک نیمه اتومات NPT10

دستگاه شرینک نیمه اتومات NPT10

مزایای استفاده از دستگاه شیرینگ پک در بسته بندی

دستگاه شیرینگ در بسته بندی محصولات، به دلیل مقرون به صرفه بودن و سرعت بالا بسیار مورد توجه بوده و استفاده می‌شود. سایر مزایای آن شامل:

محافظت و نگهداری

این نوع بسته بندی به خوبی این امکان را فراهم خواهد نمود تا محصولات در جای خود ایستاده و از نظم مطلوبی برخوردار باشند، باعث حفظ طراوت، تازگی و ماندگاری بیشتر محصولات میشود، بسته را در برابر آسیب های فیزیکی و خارجی، مانند گرد و غبار، خاک، عوامل بیماری زا و رطوبت محافظت می کند و همچنین بعضی از نایلونهای شیرینگ، توانایی محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش را نیز دارند.

برند سازی

استفاده از دستگاه شیرینگ پک در بسته بندی محصولات، این مزیت را دارد که شما با تصاویر، لوگو، کلمات و رنگ ها برند، محصولات و خدمات شرکت خود را تبلیغ کنید که این حرکت، باعث زیبایی بسته، افزایش آگاهی مردم، دیده شدن برند شما و در نتیجه افزایش فروش محصولات شما در بین رقبا می‌شود.

دوام

ابن نوع بسته بندی، بعد از گرم و بسته بندی شدن، چسبندگی آن محکم باقی می ماند، در محیط های گرم یا سرد، ضعیف و شکننده نیست، محکم و با دوام است و به سادگی پاره یا سوراخ نمی‌شود.

دیده شدن بیشتر محصول و افزایش فروش

در بسته بندی با نایلون های شیرینگ به خاطر شفاف بودن نایلون ها، کالاهای بسته بندی شده به خوبی قابل تشخیص است که از نظر مشاهده محصول توسط مصرف کننده یک مزیت عمده محسوب می گردد و در افزایش فروش نقش بسزایی دارد.

هزینه کمتر

یکی از مزیت های برتر استفاده از دستگاه شیرینگ و نایلون حرارتی، هزینه کمتر آن نسبت به سایر گزینه های بسته بندی، مانند مقوا است. در صورتی که در بسته بندی محصولات خود از کارتون مقوایی استفاده کنید، هزینه شما از مواد اولیه گرفته تا نیروی انسانی، بیشتر می‌شود. همچنین فیلم شیرینگ بسیار سبک‌تر از مقوا، شیشه، فلز و… است و به همین دلیل هزینه حمل و نقل آن کمتر است و فضای مورد استفاده کمتری را اشغال می‌کند.

سازگار با محیط زیست

فیلم شیرینگ از پلاستیکی ساخته شده است که سازگار با محیط زیست است، زیرا کمترین اثر کربن را در محیط زیست دارد و با عملکرد فوق العاده ترکیب شده است. این از 30٪ مواد بازیافتی برای انطباق با PPT ساخته شده است و به عملیات کمک می کند تا بدون به خطر انداختن عملکرد، مقرون به صرفه بمانند.

 

نمونه هایی از بسته بندی محصولات توسط دستگاه شیرینگ پک

نمونه هایی از بسته بندی محصولات توسط دستگاه شیرینگ پک

انواع دستگاه شیرینگ پک

تنوع دستگاه شرینک پک، روز به روز در حال گسترش است و در حال حاضر با مراجعه به مراکز فروشی مانند شرکت نادی پک و بازار می توان مدل های مختلف آن مانند، دستگاه بسته بندی کتاب، دستگاه بسته بندی انواع محصولات غذایی، دستگاه بسته بندی لوازم آرایشی و… را مشاهده کرد. دستگاه شیرینگ پک در صنعت و موقعیت‌های مختلف کاربرد بسیار مهمی دارند و می توان با توجه به ابعاد، اندازه، وزن و نوع محصول، مناسب ترین دستگاه را انتخاب کنید.

این نوع دستگاه در نادی پک در مدل های مختلف، نیمه اتوماتیک وتمام اتوماتیک، مانند: دستگاه شیرینگ نیمه اتومات، دستگاه شیرینگ کابینی، دستگاه شیرینگ پلی اتیلن، دستگاه شیرینگ تمام اتوماتیک، دستگاه تونل شیرینگ تمام اتوماتیک، دستگاه دوخت شرینک تمام اتوماتیک و… وجود دارد.

سخن پایانی

با انتخاب تجهیزات مناسب مانند دستگاه شرینک پک، می توانید تا حد زیاد هزینه بسته بندی خود را در حوزه های مختلف کاهش دهید. ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب نوع دستگاه و برطرف کردن سوالات و ابهامات شما در مورد انواع مختلف دستگاه کمک کنیم و مشاوره لازم را در اختیار شما قرار دهیم. دستگاه های مجموعه نادی پک، از به روز ترین، با کیفیت ترین، مطابق با استانداردهای روز دنیا و توسط طراحان و متخصصان با تجربه و حرفه ای تولید و عرضه می‌شود.

برای استعلام قیمت، مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره ۰۹۹۰۹۵۰۶۹۳۵ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *