دستهبندی نشده

چند مورد از بهترین ایده‌های خلاقانه بسته بندی عسل

چند مورد از بهترین ایده‌های خلاقانه بسته بندی عسل

بسته بندی عسل در بازار کنونی ایران، به یکی از پرتقاضاترین مشاغل صنعتی تبدیل شده است. این ماده خوراکی به علت داشتن خواص بسیار زیاد برای سلامتی بدن، طرفداران زیادی دارد. عسل در بسته بندی‌های کوچک و بزرگ متنوع به بازار عرضه می‌شود. اما مشکل بزرگی که در جامعه بسته بندی ما وجود دارد؛ عدم استفاده از خلاقیت در خلق طرح‌های خاص و زیبا برای بسته بندی چنین محصولات پرطرفدار و پرفروش است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب چند مورد از ایده‌های خلاقانه بسته بندی عسل را که پتانسیل ایجاد تحولات عظیم در صنعت بسته بندی دارند را معرفی کنیم.

اهمیت دیزاین و طراحی بسته بندی عسل

بسته بندی هر محصول، دقیقا نشان دهنده میزان قدرت و اعتبار برنده سازنده آن است! این توصیف دقیقا برای محصولات پرفروش و مهمی همچون عسل صدق می‌کند. اما اصل مهمی که وجود دارد، بعد از کیفیت متریال بسته بندی، دیزاین و طراحی آن بیشترین اهمیت را دارد.

کوچک‌ترین برندها با خلق ایده‌های نو و جذاب در بسته بندی محصولات خود توانسته‌اند بیشترین میزان فروش را در کل بازار نسبت به رقبای سرسخت خود تجربه کنند! به همین دلیل است که دیزاین و طراحی ظرف محصول اهمیت ویژه‌ای دارد.

قوانین بسته بندی محصولات خوراکی

پروسه بسته بندی عسل قوانین و شرایط خاص خود را دارد. در بسته بندی محصولات خوراکی طبیعی باید برخی قوانین و اصول بسته بندی به صورت دقیق رعایت شوند. برای نمونه درج ویژگی‌های بسته بندی اعم از محافظت از محصول در برابر اشعه و نور خورشید، نحوه باز و بسته کردن درب بسته بندی و… باید درج شوند.

انواع بسته بندی عسل

بسته بندی محصولات خوراکی همچون عسل در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد. بسته بندی عسل در قالب‌ها و ظروف با متریال متنوعی تولید می‌شود:

  • ظروف پلاستیکی
  • ظروف شیشه‌ای
  • ظروف چوبی
  • بسته بندی جعبه‌ای

هر یک از این فرمت‌های بسته بندی، باید بر اساس حجم و مقدار عسل مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال اگر قصد دارید محصولات عسل خوراکی خود را در مقادیر 25 میلی‌لیتری عرضه کنید، بهتر است از شروف پلاستیکی کوچک استفاده کنید.

بسته بندی‌هایی با طرح و شکل کندوی عسل!

یکی از بهترین ایده‌های بسته بندی خلاقانه عسل، استفاده از طرح‌هایی به شکل و شمایل کندوی عسل است. این نوع از طرح‌های بسته بندی عسل به علت داشتن طرح خاص و نوآورانه می‌توانند توجه بسیاری از مخاطبان را در یک نگاه به خود جلب کنند. حتی در ابعاد بزرگ‌تر این بسته بندی‌ها، می‌توان قاشق مخصوص برداشت عسل را نیز به بسته بندی آن اضافه کرد.

استفاده از چنین طرح‌های خلاقانه‌ای شاید کمی هزینه‌بر باشد، اما در عین حال می‌تواند سرنوشت بخش فروش و بازاریابی شما به عنوان یک شرکت بسته بندی را متحول کند!

 

ظروف 6 ضلعی

وقتی صحبت از ایده بسته بندی عسل می‌شود، شاید بسیاری از افراد طرح‌های بسته بندی خیلی عجیب را تصور کنند. در حالی که با طراحی بسته بندی‌هایی با شکل و شمایل ساده هم می‌توان به طرز باورنکردنی توجه خیلی از مخاطبان را جلب کرد! جعبه‌های شش ضلعی، برای بسته بندی عسل بهترین گزینه انتخابی هستند؛ چراکه در عین داشتن ظاهری ساده، بیشترین میزان جذابیت را دارند.

حتی حمل و جابه‌جایی این نوع از ظروف بسته بندی، در مقایسه با ظروف دایره‌‌ای، بسیار ساده‌تر و آسان‌تر است. البته ظروف 6 ضعلی عمدتا از جنس شیشه بوده و به همین دلیل هزینه بالاتری نسبت به سایر متریال‌های بسته بندی دارند.

بسته‌ بندی‌های قطره‌ای: ظروف خوشمزه عسل!

یکی از جدیدترین و خلاقانه‌ترین ایده‌های بسته بندی عسل، ظروف به شکل قطره‌ای هستند. این نوع از ظروف از عمدتا از جنس پلاستیک شفاف بوده و در اندازه‌های کوچک تا متوسط تولید می‌شوند. بسیاری از برندهای محبوب و خارجی از بسته‌ بندی‌هایی با طرح قطره‌ای، عمدتا برای توزیع عسل و سایر مواد خوراکی مایع استفاده می‌کنند.

بطری‌های شیشه‌ای عسل

یکی دیگر از بهترین ایده‌های بسته بندی عسل، بطری‌های شیشه‌ای هستند. این دسته از بسته بندی‌های شیشه‌ای، شباهت زیادی به بطری‌های نوشیدنی داشته و به همین دلیل بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. بطری‌های بسته بندی برای پر کردن مقادیر بالای عسل مناسب هستند.

تجهیزات مورد نیاز برای بسته بندی عسل

حالا که با چند مورد ایده بسته بندی عسل آشنا شدید، نوبت آن است که در مورد تجهیزات مورد نیاز برای این محصول را معرفی کنیم. بسته بندی عسل مراحل خاص خود را دارد. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین ماشین‌آلات مورد نیاز برای بسته بندی محصولات فرآوری شده را معرفی خواهیم کرد:

  • دستگاه دربند
  • دستگاه پرکن
  • دستگاه استراکتور (جدا کردن عسل طبیعی از موم)
  • دستگاه چاپ لیبل

سخن پایانی

در پایان، باید به این اصل مهم توجه کنیم که برای تجربه فروش گسترده و بی‌انتها از محصولات خوراکی در بازار ایران، نباید تنها به طراحی و زیبایی بسته بندی اکتفا کنید. کیفیت و متریال بسته بندی به تنهایی تاثیر گسترده‌ای در جلب توجه و اعتماد مخاطبین دارد. برای نمونه برای بسته بندی ثانویه این محصولات باید از متریال‌های باکیفیتی همچون نایلون استرچ یا شیرینگ استفاده کنید.