مقاله

مزایای دستگاه اسکین پک چیست؟

دستگاه اسکین پک

ما می دانیم که همه در تولید پلاستیک متخصص نیستند و حتی ممکن است شما در این صنعت کاملاً تازه کار باشید و قبلاً شغلی نداشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید کمی بیشتر در مورد فرآیند دستگاه اسکین پک و نحوه عملکرد آن بدانید، با ما در نادی پک همراه باشید تا به سوالات خود پاسخ دهید.

 

دستگاه اسکین پک نادی پک

دستگاه اسکین پک نادی پک

اسکین پک به چه معناست؟

دستگاه اسکین پک، از جمله دستگاه های بسته بندی است که این فرآیند شامل حرارت دادن یک ورق پلاستیکی است تا زمانی که نرم شود و سپس آن را روی یک قالب کشیده میشود، یک خلاء برای مکیدن ورق به داخل قالب اعمال می شود و ورق از قالب خارج می شود. در واقع به فرآیند شکل دادن به شکل خاصی از طریق ایجاد خلاء بین ورق گرم شده و قالب اشاره دارد. این فرآیند بر روی ماشین های ترموفرمینگ صنعتی انجام می شود. ورق های پلیمر ترموپلاستیک به عنوان روکش استفاده می شود. تقریباً تمام ترموپلاستیک ها را می توان به صورت ورق و خلاء عرضه کرد. موادی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند در زیر فهرست شده اند.

مواد معمولی مورد استفاده

اکریلونیتریل بوتادین استایرن ABS

پلی استر کوپلیمر PETG

پلی استایرن PS

پلی کربنات PC

پلی پروپیلن PP

پلی اتیلن (ورق و ورق فوم) PE

پلی وینیل کلراید PVC

اکریلیک PMMA و غیره.

 

وکیوم فرمینگ نام خود را از این فرمت گرفته است که از خلاء برای شکل دادن ورق پلاستیک به دلخواه استفاده شود. در صنایع و بخش های مختلف محبوب است؛ زیرا می توان به سرعت و مقرون به صرفه تولید شود.

تاریخچه استفاده از دستگاه اسکین پک

دستگاه فرآیند شکل‌دهی خلاء برای اولین بار در دهه 1940 ثبت اختراع شد، اگرچه بسیاری از شرکت‌های بزرگ، سال‌ها قبل از آن در حال توسعه فناوری ترموفرمینگ بودند. با وجود بیش از 80 سال قدمت، در حال حاضر هیچ فرآیند جایگزین واقعی وجود ندارد که بتواند با هزینه کم، سهولت ساخت ابزار، کارایی و سرعت کلی تولید برای قطعات پلاستیکی کم تا متوسط ​​مطابقت داشته باشد. قالب‌گیری تزریقی از بسیاری جهات برای شکل‌دهی خلاء مناسب است، اما ابزارسازی پیچیده‌تر و گران‌تر است. یکی از مزایای اصلی شکل‌دهی خلاء سرعت تولید ابزار و هزینه در مقایسه با قالب‌گیری تزریقی برای مقادیر تولید کمتر است.

کاربرد های دستگاه اسکین پک

دستگاه اسکین پک، یک نسخه ساده ترموفرمینگ است که در آن یک ورق پلاستیک تا دمای بهینه گرم می شود، که سپس امکان کشش روی یک قالب تک سطحی را فراهم می کند. هوای دستگاه مکیده می‌شود و به پلاستیک اجازه می دهد تا روی قالب محکم شود و شکل دلخواه را تشکیل دهد.

از این فرآیند می توان برای تبدیل انواع پلاستیک به اشیاء دائمی مانند محصولات غذایی، مصالح ساختمانی و کاربردهای پیشرفته برای استفاده در تجهیزات پزشکی، خودرو و کاربردهای هوانوردی استفاده کرد. دامنه کاربردهای مناسب برای فرآیند شکل دهی خلاء تقریباً نامحدود است.

بسیاری از انواع مختلف پلاستیک را می توان در طیف گسترده ای از رنگ ها، پوشش ها و بافت ها در فرآیند استفاده کرد. هر طرح یا شکلی برای شکل دهی در خلاء مناسب نیست، اما مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین روش برای پردازش طیف متنوعی از کاربردهای پلاستیکی است.

فرآیند گام به گام وکیوم فرمینگ به شرح زیر است:

1- ابزار یا قالب وکیوم فرمینگ به شکل صحیح برای خروجی مورد نظر طراحی و ساخته می شود. ابزار در دستگاه وکیوم فرمینگ بارگذاری می شود و تا دمای مناسب گرم می شود.

2- مواد خام پلاستیکی (به شکل ورق) در دستگاه بارگیری و در جای خود گیره می شود.

3- المنت های تعبیه‌شده در دستگاه، مواد را تا دمای بهینه برای شکل‌دهی و اطمینان از ضخامت دیواره ثابت گرم می‌کنند (پلاستیک‌های مختلف بسته به ساخت، مشخصات، نوع، ضخامت و غیره به دماهای متفاوتی نیاز دارند).

4- مواد نرم شده به صورت لحظه ای تحت کشش و هوا توسط دستگاه تراز خودکار پشتیبانی می شود.

5- ابزار (اکنون به دمای مناسب گرم شده است) با سرعت بالا می رود تا با پلاستیک معلق برخورد کند.

6- سپس یک خلاء هوا برای مکیدن پلاستیک روی ابزار اعمال می شود و شکل مورد نظر را تشکیل می دهد.

7- سپس پلاستیک به سرعت توسط هوا خنک می شود تا شکل خود را تنظیم کند. رها کردن در دمای خیلی گرم می تواند منجر به شکل گیری اشتباه قطعات شود که در نهایت ممکن است برای هدف مناسب نباشند و رد شوند.

8- در مرحله پایانی، می توان آن را جدا کرد و به فینیشر فرستاد تا با دست، غلطک برش، پانچ یا CNC اصلاح شود.

بسته بندی محصولات توسط دستگاه اسکین پک

بسته بندی محصولات توسط دستگاه اسکین پک

مزایای استفاده از دستگاه اسکین پک چیست؟

شکل دهی خلاء توسط دستگاه اسکین پک، مزایای پردازشی متعددی را نسبت به سایر فرآیندهای شکل دهی ارائه می دهد.

  • زمان نمونه سازی می تواند کوتاه تر از سایر روش های شکل دهی پلاستیک باشد.
  • در بسته بندی وکیوم، محصول داخل بسته بندی شفاف قرار می گیرد و مشتری می تواند هنگام خرید، محصول را ببیند و بررسی کند. این یک مزیت مهم است زیرا مشتری می تواند پس از بررسی با خیال راحت خرید کند.
  • هر پلاستیک اضافی که پس از تکمیل فرآیند شکل‌دهی خلاء باقی می‌ماند، می‌تواند در صفحات اضافی بازیافت شود تا در پروژه‌های آینده استفاده شود.
  • اشکال قالب بسیار قابل تنظیم هستند و به شما امکان می دهند طیف گسترده ای از اشکال را برای محصولات خود ایجاد کنید.
  • فرآیند سریع و هزینه کم به شما این امکان را می دهد که نمونه های اولیه سریع برای محصولات خود را به شیوه ای کارآمد ایجاد کنید.

 

سایر مزایای استفاده از دستگاه اسکین پک

دقت، درستی

محصولاتی که در خلاء شکل می‌گیرند، دارای طراحی دقیق تری در مقایسه با محصولاتی هستند که از قالب‌گیری چندین قسمت با هم تولید می شوند. این امر به ویژه برای قطعات مورد نیاز برای پشتیبانی یا قرار گرفتن در یک جسم دیگر مهم است. شکل دهی خلاء خطا را در طول فرآیند تولید به حداقل می رساند و احتمال فراخوان موجودی و هزینه های مربوطه را کاهش می دهد.

مقرون به صرفه

یکی از مزایای شکل‌دهی با دستگاه اسکین پک، «ابزار نسبتا کم هزینه» آن است. از آنجایی که از فشار کم استفاده می کند، به مقدار کمتری از ابزارهای کمتر پیچیده نیاز دارد، ابزارها را می‌توان از تعدادی مواد ارزان‌تر از جمله چوب، ام‌دی‌اف، رزین، فایبر، شیشه یا فلز ساخت. مزیت دوم این است که قطعات بزرگ را می توان از یک ورق پلاستیک تولید کرد که هزینه های کمیت را کاهش می دهد. علاوه بر این، مواد دور ریخته شده از محصولات نهایی را می توان به ورقه های پلاستیکی جدید بازیافت کرد. هزینه های کم راه اندازی، شکل گیری خلاء را برای خطوط تولید یا مشاغل کوچک جذاب می کند.

انعطاف پذیری طراحی

با استفاده از قالب‌ها، شکل‌دهی خلاء محصولات را قادر می‌سازد تا زیبایی‌شناسی طراحی یک شرکت یا طراح را درک کنند. این در یک اقتصاد بازار که تحت سلطه لوگوها و برندهای شرکت است، مهم است. شکل دهی خلاء نیز الزامات طراحی عملی را برآورده می کند. این یک فرآیند محبوب تولید در صنعت بسته بندی است که برای تولید هر چیزی در بسته بندی های غذای راحت استفاده می شود.

زمان کارآمد

از آنجایی که زمان بسیار مهم است، شکل دهی خلاء اغلب یک انتخاب اقتصادی برای تولید است. با فرآیند تولید ساده آن، زمان کمتری بین طراحی و نتیجه محصول صرف می شود. این نه تنها زمان را برای تمرکز بر جزئیات پیچیده تر آزاد می کند، بلکه محصولات نیز بسیار سریعتر به بازار معرفی می شوند. علاوه بر این، نسخه‌های پیچیده شکل‌دهی خلاء، تولید خودکار را تسهیل می‌کنند، بنابراین مقدار بیشتری از محصولات را در زمان کمتری تولید می‌کنند.

شکل دهی خلاء برای محیط های عاری از آلودگی

استفاده از دستگاه اسکین پک، به‌ ویژه برای صنایع پزشکی و صنایع غذایی مناسب است، جایی که محصولات اغلب نیاز به رعایت استانداردهای بالای صنعتی برای عدم آلودگی دارند. از آنجایی که فلوئورو پلاستیک ها به طور طبیعی مواد نچسب هستند، آنها را برای حفظ محیط های بحرانی عاری از آلودگی ایده آل می کند، که اغلب برای محصولاتی مانند تجهیزات پزشکی و ظروف غذا ضروری است.

 

بسته بندی تجهیزات پزشکی با دستگاه اسکین پک

بسته بندی تجهیزات پزشکی با دستگاه اسکین پک

سخن پایانی

دستگاه های اسکین پک،از نظر اندازه، هزینه، پیچیدگی‌ها و قابلیت‌ها بسیار متفاوت هستند، به این معنی که طراحان، مشخص‌کننده‌ها و تولیدکنندگان تجاری با هر سطح مهارت می‌توانند، دستگاه مناسب را پیدا کنند. دستگاه های اسکین پک از مدل های کوچک رومیزی که قیمت کمتری دارند تا ماشین های صنعتی که قیمت بیشتری دارند، متغیر هستند.

دستگاه های اسکین پک، نادی پک در دو مدل ۵۰*۳۵ و ۷۰*۵۰ تولید میشوند. در هر دو حالت دستی و اتوماتیک، می‌توان از این دو نوع دستگاه، برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده کرد.  برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه اسکین پک، با کارشناسان ما در نادی پک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *