دستهبندی نشده

بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس

بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس

همانطور که می‌دانید نخستین هدف از بسته بندی محصولات، نگهداری و محافظت از محصولات مختلف است‌. بسته بندی ها انواع متفاوتی دارند، اما تا به حال به این موضوع دیدگاه کرده‌اید که بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس کدام است؟ بسیاری از مردم در هنگام خرید پیش از آنکه کیفیت محصول خریداری شده را مورد توجه قرار دهند، شکل ظاهری آن را مد نظر قرار می دهند؛ بنابراین بسته بندی محصولات در میزان فروش آنها و جلب توجه مخاطبان، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. اگر از برندهای مشهور محصولی را خریداری کرده باشید، متوجه این موضوع خواهید شد که علاوه‌بر ظاهر، جنس بسته بندی آنها نیز متفاوت است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس بپردازیم. 

بسته بندی لوکس چیست؟

بسته بندی لوکس، نوع خاصی از بسته بندی است که در واقع نقش آن فراتر از محافظت فیزیکی از محصول است. در این نوع از بسته بندی عموما از رنگ‌های خاص مانند سفید، مشکی، سبز تیره یا رنگ‌های روشن خاص دیگر استفاده می‌شود. بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس باید به گونه‌ای طراحی شود که در یک نگاه بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب و برای خرید ترغیب کند. بسته بندی به عنوان بخشی از برند محصول به شمار می‌رود.

انواع بسته بندی لوکس محصولات

اگر به دنبال یک بسته بندی لوکس برای محصولات خود هستید، باید زمان کافی را برای انتخاب یک ساختار مناسب صرف کنید. چرا که ساختار بسته بندی در ایجاد احساس رضایت بخش از خرید محصول، نقش دارد. اگر بودجه کافی در اختیار دارید، هارد باکس یا جعبه مستحکم بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید برای بسته بندی محصولات خود انتخاب کنید. این نوع از بسته بندی ساختارهای متنوعی دارد که از حمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسته بندی مغناطیسی لولایی

در این بسته بندی از یک نوع مقوا با استحکام بالا استفاده شده است. محصولات با بسته بندی مغناطیسی لولایی بسیار لوکس به شمار می‌روند. 

بسته بندی دوتکه‌ای

این نوع از بسته بندی که با یک درب به یکدیگر متصل یا به عبارتی چفت می‌شوند، ساختار نسبتا ساده‌ای دارند. اگر به دنبال یک بسته بندی ساده، استاندارد و مقرون به صرفه ما بسته بندی دو تکه‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهیم. 

بسته بندی لوکس مدل کشویی

بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس

بسته بندی کشویی به دلیل ظاهر جذاب از سایر مدل های بستن بندی متمایز است. این بستهبندی در بعضی از صنایع غذایی و همچنین بستهبندی لوازم کاویی و لوکس بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

بستهبندی تاشو

بسته بندی تاشو شباهت بسیاری به جعبه های مغناطیسی دارد با این تفاوت که اجزای آن به صورت صاف بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. حمل و نقل مقرون به صرفه و راحت از ویژگی های این بسته بندی است. 

تاثیر رنگ در بسته بندی محصولات لوکس 

توجه به روانشناسی رنگ‌ها در تولید بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس از اهمیت خاصی برخوردار است. چرا که هر یک از رنگ‌ها احساس متفاوتی را به مخاطبان القا می‌کننده که در خرید محصول توسط آنها نقش دارد. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های شاد برای محصولاتی مناسب است که مخاطب آنها کودکان هستند.  در ادامه تاثیر رنگ‌ها در بسته بندی محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رنگ‌های سرد در بسته بندی

بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس

 این رنگ‌ها شامل رنگ زرد، سبز و آبی می‌باشند که احساس تازگی و پاکیزگی را در فرد ایجاد می‌کنند. این دسته از رنگ‌ها برای بسته بندی محصولاتی مانند سبزیجات، آبمیوه، بستنی و آب معدنی کاربرد دارند.

رنگ‌های طلایی و نقره‌ای

 از این رنگ‌ها برای بسته‌ بندی محصولات گرانقیمت مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا که در القای ارزشمند بودن کالا برای خریداران نقش دارد. البته رنگ مشکی بیش از این دو رنگ ارزش و اشرافی بودن کالاها را نمایان می‌کند.

رنگ های گرم بسته بندی

رنگ‌های گرم مانند رنگ زرد، قرمز و صورتی با افزایش هیجان در مخاطبان، توجه آنها را بر روی محصولات معطوف می‌کند.

بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس

 انواع دستگاه بسته بندی محصولات 

بسته بندی محصولات، امروزه توانسته نقش بسیار مهمی در فروش محصولات دارای کیفیت یکسان ایفا کند‌. بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس به فروشندگان کمک می‌کند تا بدون واسطه محصولات خود را با قیمتی مناسب به فروش برسانند. بسته بندی هر محصول اطلاعات کلی از آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. 

این در حالی است که کالاهای لوکس عموما ظاهر ساده‌ای دارند و بر روی آن‌ها اطلاعاتی درج نشده است. در بسته بندی محصولات به این موضوع توجه کنید که یک بسته بندی مناسب می‌تواند تصویر ذهنی مثبت یا منفی را در ذهن مخاطبان شما ایجاد کند. دستگاه‌های بسته بندی در انواع مختلفی در بازار موجود می‌باشند. این دستگاه ها را می‌توان در دو گروه زیر جای داد:

  1. دستگاه‌ دستی و نیمه اتوماتیک

این دستگاه‌ها که با عنوان دستگاه‌های کارگاهی نیز شناخته می‌شوند، برای تولیدات کارگاهی و خانگی در سطح کم کاربرد دارند. قیمت دستگاه‌های بسته بندی دستی، متوسط است. 

  1. دستگاه اتوماتیک

این دستگاه‌ها برای تولیدات انبوه مناسب هستند و به طور معمول توسط کارخانه‌های صنعتی خریداری می‌شوند. دستگاه بسته بندی اتوماتیک ممکن است ویژگیهای مختلفی داشته باشد که بسته به سفارش مشتری و همچنین کارخانه تولیدکننده این ویژگیها متغیر هستند.

سخن پایانی

اگر به دنبال راهی برای افزایش فروش محصولات تولیدی خود هستید، تغییر در بسته بندی آنها با به عبارتی یافتن بهترین نوع بسته بندی، می‌تواند به شما کمک کند. در این راستا به دستگاه‌های بسته بندی اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک نیاز خواهید داشت. زیرا بدون استفاده از امکانات مجهز نمی‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید. در این مقاله توضیحات کلی در رابطه با بهترین بسته بندی برای محصولات لوکس را شرح دادیم.

سوالات متداول

  1. بهترین نوع بسته بندی برای محصولات لوکس کدام است؟

بسته بندی با جعبه های مقوایی و بسته بندی های کاغذی نسبت به بسته بندی های پلاستیکی برای محصولات لوکس، مناسب تر هستند. 

  1. در بسته بندی محصولات لوکس کدام یک از رنگ‌ها در القای ارزشمند بودن نقش دارند؟

رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی نسبت به سایر رنگ‌ها در ارزشمند نشان دادن بسته بندی محصولات عملکرد تاثیرگذارتری دارند.

  1. هزینه تولید بسته بندی محصولات لوکس چقدر است؟

این هزینه بسته به فاکتورهای مختلفی مانند رنگ انتخابی و سایز محصولات تفاوت دارد.