دستهبندی نشده

بهترین نوع بسته بندی خشکبار

بهترین نوع بسته بندی خشکبار

محصولات غذایی خشکبار، در طی چند سال اخیر میزان تقاضای زیادی را در بازار بسته بندی و مصرف داشته‌اند؛ به همین دلیل امروزه از تجهیزات پیشرفته برای عرضه این نوع مواد غذایی استفاده می‌شود. در حالت کلی خشکبار به سه دسته میوه‌جات خشک شده، تخمه‌جات و مغزها تقسیم‌بندی می‌‌شود. در صنعت بسته بندی برای هر دسته بندی از این محصولات از متریال‌ها و طرح‌های مختلف استفاده می‌شود.

در بین ده‌ها طرح و مدل برای بسته بندی خشکبار، برخی از آن‌ها بیشترین میزان محبوبیت را دارند. برای نمونه پاکت‌های کاغذی به علت داشتن مرغوبیت خاص، همواره از جذابیت منحصربه‌فردی برخوردار هستند. با توجه به این توضیحات، در ادامه قصد داریم چند مورد بهترین نوع بسته بندی خشکبار را معرفی کنیم.

پاکت‌های کاغذی  

یکی از بهترین نوع بسته بندی‌ها برای مواد غذایی خشکبار، پاکت‌های کاغذی هستند. این نوع پاکت‌ها به علت داشتن برخی ویژگی‌های ساختاری خاص همچون مقاومت در برابر رطوبت و پارگی، بیشترین میزان استفاده و مصرف را در بسته بندی و محافظت از خشکبار دارند.

البته یکی دیگر از دلایل محبوبیت بیش از اندازه این متریال‌های بسته بندی، درب وکیوم و ایمن آن‌ها است. در حقیقت زمانی که درب پاکت کاغذی بسته می‌شود، مسیر ورود و عبور جریان هوا به داخل بسته بندی مسدود می‌شود. تا خوردن درب پاکت‌های کاغذی دقیقا نقطه قوت آن‌ها بوده و مانع از بیات شدن میوه‌جات و دیگر خشکبار‌ها می‌شوند.

پاکت‌های پلاستیکی

دومین نوع پرکاربرد پاکت‌های بسته بندی خشکبار، پاکت‌های پلاستیکی هستند. در واقع این دسته از متریال‌های بسته بندی به علت داشتن خصوصیات ساختاری همچون مقاومت بالا در برابر رطوبت و نفوذ هوا از خرابی و فاسد شدن مواد غذایی و حبوبات جلوگیری می‌کنند. البته یکی از دلایل عمده افزایش ماندگاری و طول عمر مفید محصولات خشکبار در این بسته بندی‌ها، استفاده از زیپ در دهانه‌ آن‌ها است.

به علت راحتی باز و بسته شدن پاکت‌های پلاستیکی و قابلیت استفاده از آن‌ها به دفعات متعدد، بسیاری از افراد این نوع بسته بندی‌ها را نسبت به سایر متریال‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند. در کل متریال‌های بسته بندی با شکل و فرم پاکتی، محبوبیت و جذابیت بیشتری دارند. از پاکت‌های بسته بندی می‌توان به صورت ایستاده روی سطوح مختلف قرار داد. مهم‌تر از همه، این نوع محصولات بسته بندی قابلیت چاپ‌پذیری بسیار بالایی دارند.

انواع پاکت‌های بسته بندی پلاستیکی

پاکت‌های پلاستیکی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. هر یک از انواع این متریال پلاستیکی از ماده اولیه‌ای به نام پلی پروپیلن ساخته می‌شوند. برخی از شرکت‌های معتبر تولید کننده، در ساخت پاکت‌های پلاستیکی از دو لایه استفاده می‌کنند که لایه زیرین از جنس CPP بوده و لایه رویی نیز از نوع OPP است.

ماده‌ای که برای لایه زیرین به کار می‌رود، معمولا ظاهری شفاف و نسبتا براقی داشته و عمدتا به شکل لمینت شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. لایه رویی OPP به عنوان یک محافظ عمل کرده و ایمنی متریال در برابر نفوذ عوامل محیطی مخرب را افزایش می‌دهد.

پاکت کرافت: از جمله بهترین نوع بسته بندی خشکبار

پاکت‌های بسته بندی وجود دارند که به مقاومت و استحکام بالای خود معروف هستند. از این نوع پاکت‌ها بیشتر برای بسته بندی محصولاتی حساس همچون مغزها، میوه‌جات خشک شده و انواع حبوبات استفاده می‌کنند. در فرایند بسته بندی محصولات با پاکت‌های کرافت، هوای موجود در داخل بسته بندی به صورت کامل تخلیه می‌شود؛ چراکه اکسیژن یکی از دلایل اصلی فاسد شدن خشکبار است.

از نظر ظاهری، این پاکت‌ها در مقایسه با سایر متریال‌های بسته بندی زیبایی و جذابیت بصری بیشتری داشته و در بخش رویی آن‌ها یک پنجره مخصوص به جهت نمایش محتویات بسته بندی قرار داده می‌شود. پاکت‌هاتی کرافت با عنوان پاکت پنجره‌دار معروف هستند. از دیگر ویژگی‌های ساختاری این پاکت‌ها می‌توان به تجدیدپذیر بودن آن‌ها اشاره کرد.

پاکت‌هایی از جنس گلاسه

یکی دیگر از انواع بهترین نوع بسته بندی خشکبار، پاکت‌هایی با جنس گلاسه هستند. این دسته از پاکت‌هامدت زمان محصولات را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهند؛ به خصوص موادی که بدون نگهدارنده باید بسته بندی شوند. به عبارتی، با بهره‌گیری از پاکت‌های گلاسه دیگر نیازی به تزریق یا افزودن مواد نگهدارنده شیمیایی به محصولات خشکبار نیست. از نظر ظاهری این پاکت‌ها شفاف‌تر بوده و جلای بیشتری دارند. همین امر باعث می‌شود تا پتانسیل بالایی در بسته بندی تزیینی محصولات داشته باشند.

این دسته از پاکت‌ها در مدل‌های مختلف زیپ دار تولید می‌شوند. استفاده از زیپ برای باز و بسته کردن این بسته بندی‌ها، علاوه بر افزایش ایمنی آن‌ها، باعث می‌شوند تا برای استفاده در دفعات بعد دیگری نیازی به متریال ثانویه بسته بندی نیازنداشته باشید.

ویژگی‌های پاکت بسته بندی گلاسه

یکی از قابلیت‌های ویژه و کاربردی پاکت گلاسه، امکان چاپ انواع طرح در رنگ‌های مختلف روی آن است. بر خلاف سایر متریال‌های بسته بندی پاکتی، روی این دسته از پاکت‌ها می‌توان با بهترین کیفیت و کمترین هزینه انواع لوگو، تصویر و نوشته را چاپ کرد. علاوه بر این، شما می‌توانید در ابعاد و تعداد دلخواه این نوع پاکت بسته بندی را سفارش دهید. این دسته از پاکت‌ها کاربرد بسیار گسترده‌ای در انواع دستگاه بسته بندی خشکبار دارند.

مزایای کلی بسته بندی خشکبار با پاکت‌ها

حالا که با چند نوع از بهترین بسته بندی خشکبار آشنا شدید، نوبت آن است که برخی مزایای منحصربه‌فرد این دسته از متریال‌ها را معرفی کنیم. پاکت‌های بسته بندی با هر نوع متریالی در اصل مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات خشکبار هستند. یکی از دلایل عمده پرکاربرد بودن این پاکت‌ها در صنعت بسته بندی، استفاده سریع و آسان است. داشتن ظاهری شیک و ساختاری کاملا بهداشتی از دیگر عوامل موثر در فروش بسیار چشمگیر پاکت‌های بسته بندی در بازارهای داخلی و حتی بازارهای خارجی است!

سخن پایانی

در این مطلب از نادی پک، برخی از بهترین نوع بسته بندی خشکبار را معرفی کردیم. پاکت‌های بسته بندی، بیشترین استفاده را در بخش توزیع و صادرات محصولات خشکبار دارند. فرایند تولید این متریال‌ها توسط دستگاه بسته بندی خشکبار بسیار راحت‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از سایر متریال‌ها و فیلم‌های بسته بندی است.