دستهبندی نشده

بهترین روش بسته بندی خرما

بهترین روش بسته بندی خرما

اگر به دنبال بهترین روش بسته بندی خرما هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. برای بسته بندی خرما، علاوه بر توجه به کیفیت و نوع متریال، باید به بحث خلاقیت در طراحی نیز توجه کرد. بسته بندی برای محصولات حساس و صادراتی چون خرما مناسب است که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و جذاب، استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد. در بسته بندی خرما از متریال‌ها و روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، اما در بین آن‌ها چند روش وجود دارد که هم صرفه اقتصادی بالایی دارند و هم از نظر زیبایی، درخشندگی و زیبایی جذابی به محصول می‌دهند. در ادامه بهترین روش‌های بسته بندی خرما را معرفی می‌کنیم.

مهم‌ترین ویژگی‌های بسته بندی خرما

بهترین روش برای بسته بندی خرما در حال حاضر جعبه‌های مکعبی هستند. در حالت کلی بسته بندی خرما باید ویژگی‌هایی همچون سطح بهداشت بالا و تمامی استانداردهای بین‌المللی مورد نیاز را داشته باشد. در حقیقت بحث بهداشت در بسته بندی مواد غذایی همچون خرما اهمیت ویژه‌ای داشته و از مهم‌ترین ویژگی‌های ظرف نگهداری و بسته بندی این نوع محصولات به شمار می‌رود.

مقاومت مطلوب جعبه بسته بندی خرما در برابر رطوبت یکی دیگر از مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی‌های این محصول است! به عبارتی استفاده از مقواهایی بدون روکش ضد رطوبت منجر به فاسد شدن خرماها شده و به همین دلیل باید از متریال‌هایی با خاصیت ضد آب نیز استفاده شود.

بسته بندی فله‌ای خرما

بهترین روش بسته بندی خرما در ایران چه برای صادرات و چه برای توزیع در بازار داخلی، بسته بندی فله‌ای است. با توجه به افزایش میزان تقاضا در بازار داخلی و حتی بازارهای خارجی، بسته بندی‌های فله‌ای در حال حاضر بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار برای بسته بندی خرما هستند. این نوع بسته بندی برای توزیع‌های انبوه به کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بسته بندی تکی خرما

بسته بندی تکی، بهترین روش بسته بندی خرما در ایران است. این نوع از بسته بندی‌ها عمدتا در مواقعی به کار برده می‌شوند که تولید کننده قصد عرضه خرماها به شکل مغزدار (مغز گردویی، پسته و…) دارد. بسته بندی‌های تکی خرما عمدتا به شکل لوکس و زیبا ارائه می‌شوند. این دسته از ظروف از جنس کارتن و پلاستیک بوده و از سطح بهداشت بالایی برخوردار هستند.

بسته بندی‌های سنتی مخصوص خرما

یکی از متداول‌ترین اشکال بسته بندی خرما، ظروف سنتی با طرح و نقش‌های نشان دهنده فرهنگ ایران است! در واقع این نوع از بسته بندی‌ها به تنهایی باعث افزایش فروش خرما در بازار داخلی و حتی بازارهای خارجی شده‌اند. جعبه‌هایی با طرح و نقش‌های سنتی و قدیمی که برای بسته بندی خرما استفاده می‌شوند، نزد ایرانیان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. البته علاوه بر خرما، در بسته بندی سایر محصولات به خصوص صوغات محلی ایرانی از این جعبه‌ها استفاده می‌شود.

ظروف شفاف: ایده‌ای خلاقانه برای بسته بندی خرما

همان طور که می‌دانید، اغلب از بسته بندی‌های جعبه‌ای و مقوایی برای محاظفت از انواع خرما مانند رطب مضافتی استفاده می‌شود. اما ظروفف شفاف، جزو بسته بندی‌های بسیار خاص برای خرما بوده و عمدتا برای مراسمات و تشریفات خاص به کار برده می‌شود! البته به علت مورد توجه قرار گرفتن بسته بندی‌های شیشه‌ای و شفاف، امروزه در توزیع انواع خرما به صورت تکی و حتی فله‌ای از این نوع ظروف استفاده می‌شود.

جعبه‌های پلاستیکی

بر خلاف جعبه‌های مقوایی، جعبه‌های پلاستیکی مقاومت و استحکام چندانی ندارند. اما در همین مدت زمان بسیار کم، متریال‌های پلاستیکی بسته بندی توانسته‌اند به یکی از متداول‌ترین روش‌های بسته بندی خرما تبدیل شوند!

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، نوع باکیفیت بسته بندی‌های پلاستیکی از نوع یکبار مصرف نبوده و قابلیت استفاده به دفعات متعدد را دارند. از جمله مزایای بسته بندی‌های پلاستیکی خرما می‌توان به موارد زیر پرداخت:

  • هزینه بسیار کم تولید
  • ماندگاری بالا

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های بسته بندی پلاستیکی، ماندگاری بسیار بالای آن به علت داشتن خاصیت ضد آب است! بر خلاف جعبه‌های مقوایی و کاغذی، این نوع از بسته بندی‌ها می‌توانند به مدت زیادی از خرما و سایر محصولات دارای رطوبت به خوبی محافظت کنند. در حقیقت بهترین روش بسته بندی خرما، ظروف پلاستیکی هستند. در حقیقت بهترین روش بسته بندی خرما، ظروف پلاستیکی هستند.

تجهیزات بسته بندی خرما

نوع تجهیزات و ماشین‌آلات بسته بندی تاثیر مستقیمی در کیفیت نهایی بسته بندی خرما دارد. به همین ترتیب باید قبل از خرید این تجهیزات حتما به مناسب بودن امکانات و ویژگی آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین دستگاه‌های بسته بندی خرما را معرفی خواهیم کرد:

  • دستگاه بسته بندی خرما دستی
  • دستگاه شیرینگ (دوخت حرارتی)
  • دستگاه دوخت و برش هم‌زمان ظروف بسته بندی خرما
  • دستگاه سیل وکیوم
  • دستگاه سیل القایی

بهترین روش بسته بندی خرما و همچنین بهترین دستگاه برای آن، روش شیرینگ است. در این روش نایلون مخصوص شیرینگ دورتادور جعبه و ظرف محتوی خرما پیچانده شده و سپس تحت تاثیر گرما و حرارت چفت می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله، چند مورد بهترین روش بسته بندی خرما و همچنین تجهیزات مورد نیاز را معرفی کردیم. در حالت کلی، پروسه بسته بندی خرما امروزه تاثیر عمده‌ای در بخش بازاریابی و فروش آن در بازار داخلی و بخش صادرات دارد؛ به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های توزیع خرما همواره به دنبال بهترین متریال و متد برای بسته بندی محصول خود هستند. لازم به ذکر است که برای دست یافتن به بهترین بسته بندی، باید از دستگاه بسته بندی خرما و خشکبار استفاده شود. نادی پک بهترین و مناسب‌ترین دستگاه‌های بسته بندی خرما را با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در نادی پک در تماس باشید.