دستهبندی نشده

انواع بسته بندی عسل

انواع بسته بندی عسل

عسل شاید تنها ماده خوراکی است که انرژی بسیاری به فرد می‌بخشد و در عین حال هیچ وقت فاسد نمی‌شود. اما با این وجود لازم است که مانند تمام مواد غذایی دیگر، عسل هم در بسته بندی مناسب ارائه شود. انواع بسته بندی عسل علاوه بر جلوگیری از ورود مواد مضر، آلودگی، رطویت و گرد و خاک به درون آن، تاثیر بسیار زیادی در میزان جذب مشتری و افزایش فروش دارد.

امروزه انواع بسته بندی عسل اهمیت زیادی دارد و اکثر مردم به شکل اصلی بسته بندی توجه ویژه‌ای دارند. ایده‌های مختلفی برای بسته بندی عسل وجود دارد. متداول‌ترین بسته بندی‌های عسل ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای هستند، با این حال از بسته بندی‌های دیگری نیز استفاده می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد. برخی نیز از محفظه‌های فلزی برای نگهداری عسل استفاده می‌کنند. هرچند این کار (به دلیل اسیدی بودن محیط نگهداری درون ظرف) توصیه نمی‌شود، اما در بخشی از مراحل عرضه عسل شاهد آن هستیم.

طراحی بسته بندی عسل

از نظر بهداشتی، عرضه عسل به بازارهای داخلی و خارجی باید با شیوه‌های صحیح بسته بندی انجام شود. علاوه بر آن، طراحی جذاب عسل‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر جذب مشتریان داشته باشد. برای اینکه بتوانید عرضه محصولات خود را ارتقا دهید و آن را به بازارهای مختلف عرضه نمایید،لازم است که نکات مهمی را در بسته بندی رعایت کنید. این نکات در زیر آورده شده است.

استفاده از مواد بسته بندیمناسب برای عسل

برای بسته بندی عسل باید به مواد بسته بندی و بهداشتی بودن آن‌ها توجه داشته باشید. کیفیت بسته بندی بسیار مهم است، همچنین باید تمامی استانداردهای بین المللی و داخلی را رعایت کنید. ظروف بسته بندی باید به گونه‌ای باشند که از نفوذ موراد آلاینده به درون ظرف جلوگیری شود. ظرف بسته بندی باید به عنوان یک محافظ عمل نماید و از عسل در برابر آلودگی‌های خارجی محافظت کند.

توجه به رشد برندینگ

اگر می‌خواهید محصولات شما در بازارهای مختلف مشتریان زیادی داشته باشند، باید یک برند قوی و با سابقه عالی ایجاد کنید. بسته بندی‌ها باید به گونه‌ای باشند که با برند سازگاری داشته باشند، برای مثال باید در انتخاب رنگ، لوگو، فونت و… توجه زیادی داشته باشید؛ چرا که بر اعتبار و تقویت برند شما بسیار تاثیرگذار هستند.

سایز و فونت متن روی انواع بسته بندی عسل

در صورت صادرات عسل به کشورهای دیگر باید متن روی بسته بندی نیز به زبان آن کشورها باشد. این نکته بسیار مهم است و باید طبق بازار هدف پیش روید تا بتوانید محصولات خود را بفروش برسانید. در بازارهای داخلی هم درج اطلاعات محصول، تاریخ تولید، منطقه جمع‌آوری عسل و…. موجب جلب اعتماد مشتری می‌شود. فونت مناسب و رنگ جذاب هم نقش زیادی در جلب توجه محصولات شما خواهد داشت.

شکل بسته بندی عسل

بسته بندی‌ها باید شکل خاص و کاربرپسندی داشته باشند. جذابیت بصری بسته بندی سبب می‌شود تا مشتری آن را انتخاب کند و ارزش محصول نیز بالا رود. در چنین شرایطی باید به دیدگاه طراحی و ایده خاصی باشید. برای مثال می‌توانید از شیشه‌های شفاف، جعبه‌های مختلف و… برای بسته بندی مناسب استفاده کنید.

درج برچسب‌ها و اطلاعات محصول

اطلاعات کاملی از محصول باید بر روی برچسب‌ها قرار گیرد تا مشتریان با خواندن آن‌ها به اهمیت عسل پی ببرند. نام برند، تاریخ تولید عسل، تاریخ انقضا و توضیحاتی درباره محصول باید بر روی برچسب قرار گیرند، وجود استانداردهای نیز بر روی برچسب ضروری است.

انواع بسته بندی عسل

انواع بسته بندی عسل در شکل‌های مختلف وجود دارد که متداول‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • بسته بندی شیشه‌ای عسل
  • بسته بندی مقوایی عسل
  • بسته بندی پلاستیک
  • بسته بندی چوبی
  • بسته بندی فلزی

بسته بندی شیشه‌ای عسل

بسته بندی شیشه‌ای یکی از بهترین و رایج‌ترین بسته بندی‌ در سراسر جهان است که طرفداران زیادی نیز دارد. برای حفاظت بهتر از بسته بندی شیشه‌ای استفاده می‌شود، عسل‌های عرضه شده در داخل کشور اکثر در محفظه‌های شیشه‌ای هستند. همچنین برای عسل‌های صادراتی نیز از این بسته بندی استفاده می‌شود.

جعبه مقوایی

یکی از انواع بسته بندی‌های جعبه مقوایی است که بسیار اهمیت دارد، جنس مقوا برای بسته بندی عسل فرق دارد و کاملا بهداشتی است. امروزه در اکثر مناطق از بسته بندی مقوایی استفاده می‌شود، زیرا طرح‌های زیبایی دارند و سبب جذب مشتریان نیز می‌شوند. مشتریان با کمک جعبه می‌توانند اطلاعات را مطالعه کنند و در صورت تمایل آن را خریداری نمایند.

بسته بندی پلاستیکی

قوطی‌های پلاستیکی نیز یکی دیگر از انواع بسته بندی عسل است که کاربرد فراوانی در این زمینه دارد. وزن پلاستیک‌هایی که برای بسته بندی این محصول در نظر گرفته می‌شوند حدود ۱ الی ۲ کیلوگرم هستند. بخاطر داشته باشید که این نوع بسته بندی فقط برای شیره عسل کاربرد دارد.

بسته بندی چوبی

یکی دیگر از انواع بسته بندی عسل، بسته بندی چوبی است که زیبایی و جذابیت خاصی دارد. این نوع بسته بندی امنیت عسل را تامین می‌کند، علاوه بر اینها سبب جذب مشتری نیز می‌شود. معمولا برای عسل‌های صادراتی بیشتر از بسته بندی چوبی به دلیل امنیت، جذابیت وکارایی آن استفاده می‌شود.

بسته بندی فلزی

استفاده از بسته بندی‌های شیشه‌ای نسبت به سایر بسته بندی‌ها بیشتر است. البته از بسته بندی‌های دیگر مانند پلاستیکی نیز استفاده می‌شود، اما بسته بندی فلزی به دلیل اسیدی بودن برای عسل مناسب نیست و استفاده از آن ممنوع است.

مزایای انواع بسته بندی عسل

عسل محصول بسیار ارزشمندی است که دارای خواص بی‌نظیری می‌باشد. این محصول باید در جای مناسب و بسته بندی‌های عالی نگهداری شود. قبلا با انواع بسته بندی عسل آشنا شدیم، به همین دلیل در این قسمت قصد داریم برخی از مهم‌ترین مزیت‌های بسته بندی این محصول را نیز شرح دهیم:

  • با بسته بندی عسل نه تنها از ارزش آن کم نمی‌شود بلکه یک محصول بهداشتی، به دور از آلودگی با ارزش بالا محسوب می‌شود و خیال خریدار از سالم بودن عسل راحت است.
  • زمانی که عسل بسته بندی شود نگهداری از آن بسیار آسان است، علاوه بر اینها بسته بندی‌ها سبب آسان شدن حمل و نقل عسل نیز شده‌اند.
  • مردم بیشتر عسل‌های بسته بندی شده را خریداری می‌کنند، زیرا اکثر عسل‌ها به کمک دستگاه بسته بندی فرایند بسته بندی را طی می‌کنند؛ بنابراین اطمینان مشتری نیز بالا خواهد رفت.
  • با بسته بندی عسل‌ها از آلودگی‌ها، نور خورشید، رطوبت و… در مان خواهند بود.
  • بسته بندی به مشتری اطمینان می‌دهد که محصول شما مطابق استانداردها تولید شده و با خیال راحت آن را خریداری می‌کند.

نتیجه گیری

عسل محصول بسیاری عالی است که علاوه بر مصارف خانگی از آن در طب سنتی برای درمان اکثر بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود. این محصول برای اینکه خواص خود را حفظ کند نیاز به مراقبت دارد و یکی از راه‌های حفاظت از عسل بسته بندی است. بسته بندی علاوه بر حفظ خواص و طعم عسل سبب می‌شود تا درآمد شما نیز بیشتر شود و بتوانید سودهای کلانی از فروش بدست آورید. انواع مختلفی از بسته بندی‌ها در بازار وجود دارد که با تهیه یکی از آن‌ها می‌توانید به راحتی عسل خود را تبلیغ کرده و به فروش برسانید.