دستهبندی نشده

انواع نایلون بسته بندی

نایلون بسته بندی

نیازها و مصارف انسان امروزی نسبت به گذشته گسترش زیادی یافته است. در عین حال، نیاز به رعایت برخی نکات، مانند نکات بهداشتی و جذابیت عرضه محصول، همزمان با گسترش مصارف، لزوم بیشتری پیدا کرده است. به این منظور اکثر فروشگاه‌هایی که در زمینه مواد غذایی، محصولات خشکبار، انواع نان و… فعالیت می‌کنند برای بسته بندی بهداشتی و صحیح، از انواع نایلون بسته بندی استفاده می‌کنند. این نایلون‌ها کاربرد فراوانی دارند و بدون وجود آن‌ها کار اکثر فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان سخت خواهد شد. برخی از این نایلون‌ها به صورت رول و برخی دیگر نیز به شکل پاکت هستند. البته انواع نایلون بسته بندی به‌صورت شفاف و رنگی در دسترس هستند که در فروشگاه‌ها آن‌ها را مشاهده کرده‌اید.

نکات مهم در مورد نایلون های بسته بندی

طراحی و رعایت بهداشت در مورد انواع نایلون بسته بندی بسیار مهم است و باید به گونه‌ای باشند که نیاز مصرف کننده را برطرف نماید. علاوه بر اینها، دوخت نایلون بسته بندی نیز مهم است؛ چرا که به استحکام بالای آن و مقاوم بودن نایلون در برابر ضربه کمک خواهد کرد، همچنین کشش نایلون نیز بالاتر می‌رود. انواع مختلفی از نایلون‌های بسته بندی وجود دارد که یکی از آن‌ها نایلون شیرینگ است و کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. در ادامه این مطلب بیشتر با انواع نایلون بسته بندی و ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی انواع نایلون بسته بندی

در حال حاضر در کشور ما چندین نوع نایلون بسته بندی تولید می‌شود که مهمترین و پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از:

  • نایلون بسته بندی شیرینگ
  • نایلون استرچ مواد غذایی
  • نایلون بسته بندی علوفه
  • نایلون بسته بندی حباب‌دار

در ادامه انواع نایلون بسته بندی را بررسی می‌کنیم.

نایلون بسته بندی شیرینگ

یکی از انواع نایلون‌ها که بسیار پرکاربرد هستند و امروزه در صنایع مختلف از جمله صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار گرفته‌اند پلاستیک‌های شیرینگ هستند. از نایلون‌های شیرینگ برای بسته بندی محصولاتی مانند نوشابه بسیار استفاده می‌شود، برخی از این نایلون‌ها تک لایه و برخی دیگر نیز چند لایه هستند. به حرارت نیز حساسیت نشان می‌دهند و در مدت زمان کم سفت می‌شوند، همچنین بر روی نایلون شیرینگ امکان چاپ نیز وجود دارد.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

رعایت بهداشت برای مواد غذایی اهمیت زیادی دارد؛ از این رو استفاده از نایلون بسیار ضروری است. در اکثر خانه‌ها از نایلون مواد غذایی استفاده می‌شود که ما آن را با نام سلفون می‌شناسیم. یکی از ویژگی‌های نایلون مواد غذایی که سبب تمایز آن از دیگر نایلون‌ها می‌شود ضخامت کمتر آن است. مواد غذایی مهمی در این نایلون‌ها قرار می‌گیرند، اما این غذاها باید توسط بهداشت جهانی از نظر سلامت نیز تایید شوند. با خرید این محصول از مواد غذایی در برابر عواملی مانند نور خورشید، رطوبت، گرد و غبار و… محافظت خواهید کرد.

نایلون بسته بندی علوفه

برای علوفه‌ها نیز نایلون بسته بندی وجود دارد که به تازه بودن آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر آن، این نایلون بسته بندی بسیار مقرون به صرفه است، در شرایط محیطی سخت مقاومت عالی داشته و حمل و نقل آن‌ نیز بسیار آسان است. از لحاظ کششی بسیار عالی هستند و از علوفه‌ها در برابر نور خورشید گرد و غبار و… محافظت می‌کنند.

نایلون بسته بندی حباب‌دار

همه ما از سرگرم شدن با نایلون‌های حباب‌دار لذت می‌بریم و تاکنون به دلیل ظاهر فوق‌العاده و کیفیت بالا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نایلون حباب‌دار یکی از انواع نایلون بسته بندی است که بیشتر برای محصولات شکستی کاربرد دارد و بیشتر برای این نوع محصولات مورد استفاده قرار گرفته است.

ویژگی‌های انواع نایلون بسته بندی

نایلون‌های بسته بندی انواع مختلفی دارد و هر یک از آن‌ها با توجه به نوع خود ویژگی‌های خاص و منحصر بفردی دارند که کاربرد نایلون را برای صنایع مختلف تعیین خواهند کرد. اگر ما ویژگی‌های هر یک از نایلون‌ها را بدانیم در استفاده از آن‌ها نیز دقت خواهیم کرد و نایلون را بهتر می‌توانیم انتخاب کنیم. در حالت کلی انواع نایلون بسته بندی بر اساس ویژگی‌های زیر ارزیابی می‌شوند.

  • داشتن قابلیت شست‌وشو
  • انعطاف پذیری بالا
  • میزان نرمی و الاستیسیته نایلون
  • میزان مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی
  • مقاومت بالا در برابر روغن‌ها
  • مقاومت در برابر حرارت و گرما
  • شفافیت انواع نایلون بسته بندی
  • فرایند دوخت پذیری یا چاپ پذیری آسانی
  • سارگازی با انواع دستگاه بسته بندی

خرید و قیمت انواع نایلون بسته بندی

برای خرید انواع نایلون بسته بندی می‌توانید به فروشگاه‌های حضوری و آنلاین مراجعه کنید و با کیفیت مناسب این محصولات را خریداری نمایید. از بهترین و پرکاربردترین نایلون‌ها که در اکثر صنایع از آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به فیلم استرچ و فیلم پلی الفین اشاره کرد. در هنگام خرید این محصولات لازم است تا نکات مهمی را رعایت کنید. برای مثال ابتدا نوع مصرف را مشخص کنید و با توجه به آن نایلون مناسبی انتخاب نمایید. علاوه بر اینها، از سالم بودن نایلون‌ها نیز اطمینان حاصل کنید.

معمولا قیمت نایلون‌ها مناسب است، البته این مورد بستگی به نوع برند نیز دارد. عوامل موثر دیگری از جمله جنس نایلون و نوع آن نیز در قیمت نهایی نقش موثری دارد. عوامل دیگری مانند عرضه و تقاضا نیز سبب افزایش یا کاهش قیمت این محصولات می‌شوند؛ برای مثال اگر در کشوری عرضه بیشتر از تقاضا باشد با کاهش قیمت مواجه خواهیم شد، در صورتی که اگر میزان تقاضا از عرضه بیشتر باشد قیمت نایلون‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. نرخ ارز، نرخ دلار و تورم نیز بر قیمت نهایی این محصولات تاثیرگذار خواهد بود.

نتیجه گیری

استفاده از نایلون‌ها در جهان نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته و این موضوع سبب شده تا کارخانه‌ها انواع مختلفی از نایلون‌ها را برای بسته بندی صنعتی، کشاورزی و مصارف دیگر تولید کنند. استفاده از نایلون‌ها در صنایع مختلف مزایای زیادی دارد برای مثال از ورود هر گونه گرد و غبار به داخل محصول جلوگیری می‌شود، همچنین به دلیل حساسیت برخی محصولات به رطوبت یک محصول عالی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت محسوب می‌شود. به دلیل قیمت پایین، نایلون‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و امروزه در اکثر صنایع از آن‌ها استفاده می‌شود. برخی از انواع نایلون‌ها نیز ضخامت مناسبی دارند و برای اشیای شکستنی بسیار مناسب هستند.