مقاله

نکات مهم در هنگام استفاده از دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک

دستگاه بسته‌بندی شیرینگ، به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم در صنعت بسته‌بندی محصولات غذایی، برای حفظ عمرمفید محصولات و جلوگیری از فساد آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین در صرفه ‌جویی در هزینه‌های بسته‌بندی، افزایش بهداشت محصولات، افزایش سرعت، کارایی و ارزش تجاری محصولات و… نقش مهمی دارد. عملکرد این دستگاه‌ها بسته به نوع دستگاه و نوع محصولاتی که بسته‌بندی می‌شوند، متفاوت است.

دستگاه بسته‌بندی شیرینگ به دلیل مزایای فوق و موارد دیگر، به‌طور گسترده در صنایع غذایی و بسته‌بندی محصولات مانند گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، پنیر، بستنی، پنیر، نان، شیرینی و… استفاده می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با ما همراه شوید تا نحوه ی عملکرد و نکات مهم استفاده از این نوع دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه ی عملکرد دستگاه شرینک پک

شیرینگ پک به معنای بسته کوچک شده است. در فرایند شیرینگ که با کمک دستگاه شیرینگ پک و نایلون انجام می شود، محصولات در کنار هم قرار می گیرند و محکم و کنار هم بسته بندی می شوند. عملکرد این دستگاه به شکل زیر است:

 

  1. برش نایلون: در ابتدا، نایلون به طول مورد نیاز برش زده می‌شود. برش نایلون با استفاده از یک دستگاه خاصی که در قسمت بالای دستگاه بسته بندی نصب شده، انجام می‌شود.

 

  1.  قرار دادن محصول: سپس، محصول به داخل نایلون قرار داده می‌شود. این کار با استفاده از یک پالتی یا تراولی انجام می‌شود که برای حمل محصول به دستگاه بسته بندی استفاده می‌شود.

 

  1. بسته‌بندی: پس از قرار دادن محصول در نایلون، قسمت‌های نایلون اضافی بریده می‌شود و سپس دستگاه بسته بندی شروع به کار می‌کند. این دستگاه با استفاده از یک مخزن هوا، هوای مورد نیاز را برای بسته‌بندی فشار می‌دهد و نایلون را به اطراف محصول بسته می‌کند. سپس، نایلون با استفاده از یک دستگاه حرارتی گرم شده و به صورت شیرینک شده به دور محصول چروکیده و می‌چسبد.

 

  1. خارج کردن محصول: پس از بسته‌بندی، محصول خنک و خارج می‌شود و بسته‌بندی نهایی را تشکیل می‌دهد.

 

  1. بریدن نایلون: در انتها، نایلون اضافی با استفاده از یک دستگاه برش، بریده می‌شود و بسته‌بندی نهایی حاصل می‌شود.

 

دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ با استفاده از این روش، محصولات را به صورت سریع و به شکلی کاملاً هوشمند بسته‌بندی می‌کند. همچنین، این دستگاه از نظر کیفیت بسته‌بندی، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد و محصولات را از آسیب‌های حمل و نقل محافظت می‌کند.

نمونه ای از بسته بندی با استفاده از دستگاه شیرینگ و نایلون شیرینگ

نمونه ای از بسته بندی با استفاده از دستگاه شیرینگ و نایلون شیرینگ

انواع نایلون شیرینگ پک

نایلون شیرینگ، یک نوع پوشش محافظ برای محصولات غذایی است که برای افزایش عمر مفید آن‌ها به‌کار می‌رود. این نوع پوشش معمولاً از موادی از جنس پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، و پلی‌ الفین ساخته می‌شود و در ابعاد، اندازه، طول و عرض های مختلفی قابل سفارش است. برخی از انواع نایلون شیرینگ عبارتند از:

 

 

  1. نایلون شیرینگ معمولی یک لایه: این نوع نایلون شیرینگ برای بسته‌بندی محصولات غذایی مانند قطعات گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و… به کار می‌رود.

 

 

  1. نایلون شیرینگ با پوشش محافظ: این نوع نایلون شیرینگ دارای پوششی اضافی است که به عنوان یک لایه محافظ برای محصولات غذایی در برابر رطوبت، هوا، نور، و باکتری‌ها عمل می‌کند.

 

 

  1. نایلون شیرینگ با ضخامت بالا: این نوع نایلون شیرینگ دارای ضخامت بالایی است که به عنوان یک پوشش محافظ برای محصولاتی مانند گوشت، مرغ و ماهی به کار می‌رود. ضخامت بیشتر این نوع نایلون شیرینگ عمر مفید محصولات غذایی را به‌صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

 

 

  1. نایلون شیرینگ با ویژگی‌های مخصوص: برخی از نوع نایلون شیرینگ دارای ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت بالا در برابر دما، مقاومت در برابر اشعه UV، مقاومت در برابر اکسیژن و غیره هستند.

 

 

توجه داشته باشید که نوع مناسب نایلون شیرینگ باید با توجه به نوع محصول غذایی و شرایط های مورد نیاز انتخاب شود. همچنین برای بسته‌بندی محصولات غذایی، باید از نایلون شیرینگ‌هایی استفاده شود که با استانداردهای ایمنی مواد غذایی سازگاری داشته باشند.

دستگاه شرینک نیمه اتومات نادی پک

دستگاه شرینک نیمه اتومات نادی پک

نکات مهم در هنگام استفاده از دستگاه شیرینگ پک

دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ یک دستگاه صنعتی است که برای بسته‌بندی محصولات به کار می‌رود. در هنگام استفاده از این دستگاه، نکات زیر را باید مد نظر داشت:

 

  1. آماده‌سازی: قبل از استفاده باید دستگاه را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که همه قطعات درست قرار گرفته‌اند و دستگاه در حالت عادی قرار دارد. همچنین، باید نوع نایلون مورد نظر را با دقت انتخاب کنید و آن را به موقع آماده کنید.

 

  1. تنظیمات: برای استفاده بهینه باید تنظیمات دستگاه را به درستی تنظیم کنید. این شامل تنظیمات مربوط به سرعت بسته‌بندی، دمای نایلون و فشار هوا در دستگاه است. باید به دقت دستورالعمل تنظیمات را دنبال کنید و از تنظیمات مناسب برای محصول خود استفاده کنید.

 

  1. آموزش: برای استفاده بهینه از دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ، باید به دقت آموزش‌های مربوط به آن را بخوانید و به دقت رعایت کنید. همچنین، برای استفاده بهتر از دستگاه، می‌توانید از فرد متخصصی که در این زمینه تجربه دارد، کمک بگیرید.

 

  1. نوع محصول: باید نوع محصولی که قرار است بسته‌بندی شود را در نظر بگیرید. برای مثال، محصولاتی که دارای حساسیت حرارتی هستند، نباید با دمای بالا بسته‌بندی شوند.

 

  1. اندازه محصول: برای استفاده از این نوع دستگاه، باید اندازه محصول را در نظر بگیرید و از نوع نایلون مناسب برای اندازه محصول استفاده کنید.

 

  1. بررسی بسته‌بندی: پس از بسته‌بندی، باید بسته‌بندی‌ها را با دقت بررسی کنید و از صحت بسته‌بندی اطمینان حاصل کنید. در صورتی که بسته‌بندی‌ها به درستی انجام نشده باشند، محصول شما ممکن است به خطر بیفتد و احتمالاً در حین حمل و نقل آسیب ببیند.

 

  1. نگهداری: برای حفظ عملکرد دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ، باید به دوره‌های منظم تعمیر و نگهداری دستگاه توجه کنید و قطعاتی که نیاز به تعویض دارند را به موقع تعویض کنید. همچنین، باید دستگاه را با دقت و به روش مناسب تمیز کرده و قطعات آن را به دقت بازسازی کنید.

 

  1. ایمنی: باید ایمنی را به موقع رعایت کنید و از دستگاه با دقت استفاده کنید. باید از دستگاه فقط با دستان خشک و در صورت ضرورت با دستکش استفاده کنید، همچنین از دستگاه در محیط‌های خشک و خنک استفاده کنید و باید از استفاده از دستگاه در محل‌هایی که قابلیت انفجار دارند، دوری کنید.

 

  1. ذخیره‌سازی: پس از استفاده از دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ، باید دستگاه را به روش مناسب ذخیره کنید و از دسترسی کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. همچنین، باید نایلون‌های بسته‌بندی را در محیط خشک و خنک ذخیره کنید و از نزدیکی منابع حرارتی و آتش دوری کنید.

 

  1. پایان کار: پس از اتمام کار با دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ، باید دستگاه را به روش مناسب خاموش کرده و آن را از اتصال برق جدا کنید. همچنین در صورتی که لازم باشد، باید دستگاه را به دقت تمیز کرده و قطعات آن را به موقع جایگزین کنید.
بسته بندی با استفاده از شیرینگ دستی( تفنگ حرارتی)

بسته بندی با استفاده از شیرینگ دستی( تفنگ حرارتی)

انواع دستگاه شیرینگ پک

دستگاه‌های بسته‌بندی شیرینگ، برای بسته‌بندی محصولات غذایی با استفاده از پوشش نایلون شیرینگ به‌کار می‌روند. این دستگاه‌ها در انواع مختلفی در دسترس هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

1- دستگاه بسته‌بندی شیرینگ دستی:

این دستگاه به‌صورت دستی عمل می‌کند و بسته‌بندی محصولات را با استفاده از پوشش نایلون شیرینگ و ابزارهای دستی مانند قیچی و تیغه انجام می‌دهد.

2- دستگاه بسته‌بندی شیرینگ نیمه اتوماتیک:

در این دستگاه، پوشش نایلون شیرینگ به‌صورت دستی روی محصول قرار داده می‌شود و سپس محصول به داخل دستگاه قرار می‌گیرد تا با استفاده از سیستم خودکار بسته‌بندی شود. مانند دستگاه شرینک کابینی و دستگاه شرینک پلی اتیلن نادی پک

دستگاه شیرینگ کابینی نادی پک

دستگاه شیرینگ کابینی نادی پک

3- دستگاه بسته‌بندی شیرینگ اتوماتیک:

در این دستگاه، پوشش نایلون شیرینگ به‌صورت خودکار روی محصول قرار می‌گیرد و سپس دستگاه با استفاده از سیستم خودکار بسته‌بندی شیرینگ، پوشش را برش می‌دهد و محصول را بسته‌بندی می‌کند. این دستگاه‌ها معمولاً با سرعت بالا و قابلیت تنظیم بسته‌بندی مناسب برای محصولات مختلف ارائه می‌شوند. مانند دستگاه شرینگ تونلی تمام اتوماتیک و دستگاه دوخت شیرینگ تمام اتوماتیک نادی پک

دستگاه دوخت شیرینگ تمام اتوماتیک نادی پک

دستگاه دوخت شیرینگ تمام اتوماتیک نادی پک

4- دستگاه بسته‌بندی شیرینگ چند لایه:

در این دستگاه، پوشش نایلون شیرینگ دارای چند لایه است که شامل پوشش محافظ، پوشش نایلون شیرینگ و محافظ دیگری می‌شود. این دستگاه‌ها برای بسته‌بندی محصولاتی که به پوشش بیشتری برای حفظ عمر مفید نیاز دارند، مانند محصولات پروتئینی، انواع پنیر، غلات و… مناسب هستند.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که برای انتخاب دستگاه بسته‌بندی شیرینگ، باید نیازهای خود از جمله، نوع محصول غذایی و حجم تولید روزانه را بررسی کرده و دستگاهی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را با توجه به نیازهای شما داشته باشد. همچنین دستگاه انتخابی باید با استانداردهای ایمنی مواد غذایی سازگاری داشته باشد و محصولات بسته‌بندی شده توسط آن باید با شرایط بهداشتی و ایمنی مطابقت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *