مقاله

لفاف چیست؟

لفاف چیست

استفاده از لفاف‌ ها یک راهکار ایده آل و مقرون به صرفه برای حفظ تازگی محصولات و همچنین ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان است.

بازار بسته بندی لفاف نسبتا جدید است ، اما هر روز بر محبوبیت آن افزوده می شود. اگر به دنبال راه‌های جدید و نوآورانه برای ساخت بسته‌بندی با کیفیت برای محصولات خود هستید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

 

ما از ماشین آلات پیشرو در صنعت، تجهیزات و فناوری پیشرفته استفاده می کنیم تا راه حل های بسته بندی محصول با بالاترین کیفیت را برای مشتریان خود ایجاد کنیم. هر یک از محصولات ما محافظت از محصول برجسته و تصاویری با کیفیت بالا را ارائه می دهد که با مشتریان فعلی شما طنین انداز می شود و خریداران برای اولین بار را جذب می کند.

 

اما لفاف دقیقا چیست ؟ چگونه این باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود؟ برای کسب و کار شما چقدر مفید است؟ همه اینها و موارد بیشتری را در این مقاله می خوانیم. پس بیایید با درک اصطلاح بسته بندی  لفاف شروع کنیم.

لفاف چیست؟

معنای بسیار گسترده‌ای در صنایع بسته بندی دارد اما به طور کلی به هر نوع بسته بندی برای کالا یا محصول لفاف گفته می‌شود. لفاف، نوعی پوشش است که از مواد الاستیک-انعطاف‌پذیر ساخته می‌شوند که پس از پر کردن آنها با یک محصول به راحتی شکل می‌گیرند و به بسته بندی انعطاف پذیر نیز معروف هستند.

بسته بندی انعطاف پذیر وسیله ای برای بسته بندی محصولات از طریق استفاده از مواد غیر سفت و سخت است که امکان گزینه های اقتصادی تر و قابل تنظیم را فراهم می کند. این یک روش نسبتا جدید در بازار بسته بندی است و به دلیل کارایی بالا و ماهیت مقرون به صرفه آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این روش بسته بندی از انواع مواد انعطاف پذیر از جمله فویل، کاغذ و در بیشتر موارد پلاستیک برای ایجاد کیسه ها و سایر ظروف قابل انعطاف استفاده می شود. بسته های انعطاف پذیر به ویژه در صنایعی که نیاز به بسته بندی همه کاره دارند، مانند صنایع غذایی و آشامیدنی، مراقبت های شخصی و صنایع دارویی مفید هستند.

استفاده از این لفاف ها بسیار ساده است و دستگاه تمام اتوماتیک بسته بندی می تواند کار بسته بندی محصولات را بدون دخالت دست انجام دهد.

مزایای استفاده از لفاف در بسته بندی

بسته‌ بندی انعطاف‌ پذیر با مزایای متعدد، از جمله:

بهبود بهره وری تولید

بسته بندی انعطاف پذیر از مواد پایه کمتری نسبت به بسته بندی های سفت و سخت سنتی استفاده می کند و شکل پذیری آسان مواد انعطاف پذیر، باعث بهبود زمان تولید و کاهش مصرف انرژی می شود.

دوستدار محیط زیست

بسته بندی انعطاف پذیر به انرژی کمتری نسبت به بسته بندی سفت نیاز دارد. علاوه بر این، مواد بسته بندی انعطاف پذیر اغلب به گونه ای طراحی می شوند که قابل استفاده مجدد و بازیافت باشند.

طراحی و سفارشی سازی بسته های نوآورانه

مواد بسته بندی انعطاف پذیر اجازه می دهد تا اشکال بسته بندی خلاقانه تر و قابل مشاهده تر باشد. این امر همراه با خدمات چاپ و طراحی برتر ما، بسته بندی قابل توجه و چشمگیر را برای ارزش بازاریابی برتر تضمین می کند.

عمر محصول افزایش یافته است

بسته بندی انعطاف پذیر از محصولات در برابر رطوبت، اشعه ماوراء بنفش، کپک، گرد و غبار و سایر آلاینده های محیطی محافظت می کند که می توانند بر روی محصول تأثیر منفی بگذارند و در نتیجه کیفیت آن را حفظ کرده و عمر مفید آن را افزایش می دهند.

بسته بندی کاربر پسند

بسته بندی انعطاف پذیر نسبت به بسته بندی های سنتی حجم کمتری دارد و سبک تر است، بنابراین خرید، حمل و نقل و نگهداری محصولات برای مشتریان آسان تر است.

حمل و نقل و جابجایی ساده

هزینه های حمل و نقل و جابجایی به طور قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا این روش سبک تر است و فضای کمتری را نسبت به سایر بسته بندی ها اشغال می کند.

قیمت کمتر لفاف

قیمت لفاف بسته بندی نسبت به سایر انواع متریال های بسته بندی بسیار به صرفه بوده و بازدهی اقتصادی شرکت ‌ها را افزایش می ‌دهد. در این صورت شرکت قادر است با حاشیه سود پایین ‌تر و فروش بیشتر، رضایت مشتریان را به دست آورد.

 

قابلیت چاپ پذیری بسیار بالا در لفاف

قابلیت چاپ پذیری بسیار بالا در لفاف

انواع لفاف بر اساس جنس

بسته بندی انعطاف پذیر در انواع مواد، شکل ها و اندازه ها وجود دارد و به طور معمول در پیکربندی های شکل گرفته یا بدون شکل تولید می شود. محصولات فرم‌ دهی شده از قبل با امکان پر کردن و مهر و موم کردن خود در داخل، شکل می‌گیرند، در حالی که محصولات فرم‌نگرفته معمولاً روی یک رول قرار می‌گیرند که برای فرم‌دهی و پر کردن به هم‌ ارسال می‌شود. مواد مورد استفاده در بسته بندی های انعطاف پذیر به راحتی قابل دستکاری و ترکیب به سبک های نوآورانه و قابل تنظیم هستند.

 

opp :OPP که یک لایه نازک پلاستیکی است و از مواد پلی پروپیلن تهیه شده است و کاربرد آن بیشتر در بسته بندی محصولات غذایی و بهداشتی می باشد. ضخامت آن حداقل ۲۰ میکرون و حداکثر ۴۰ میکرون است.

 

CPP: این نوع فیلم لفاف نیز مانند opp است تنها با این تفاوت که cpp به شکل تک لایه و شفاف است. دارای جنس نرم و کششی می باشد. از این لایه معمولاً جهت افزایش استحکام بسته بندی استفاده می کنند و برای بسته بندی محصولاتی مانند کیک، کلوچه، ماکارونی و… مناسب است.

لفاف بسته بندی cpp با ضخامت های بسیار متعدد و با چاپ ۸ رنگ تولید می شوند. این لفاف ها، کیفیت بالایی بدون پاک شدن چاپ را دارند.

 

متالایز: این نوع لفاف بسته بندی دارای یک لایه فلزی است. به طوری که شما یک طرف آن را نقره‌ای می بینید و نسبت به دیگر لفاف ها ماندگاری بیشتری دارد. جهت بسته بندی چیپس، سفارش بسته بندی ساشه و… کاربرد دارد.

 

پرولایزر: این نوع لفاف، صدفی رنگ است و جهت بسته بندی نمک به کار برده می شود.

لفاف ها و بسته بندی ها

لفاف یک فرآیند بسته بندی است که در آن محصول در یک فیلم شفاف یا چاپ شده پیچیده می شود . با فرآیند بسته بندی، بسته انعطاف پذیر محکمی را دریافت می کنیم که در بسیاری از موارد کاملاً در کاغذ، فویل یا فیلم پیچیده شده است. یک محصول کاملاً بسته بندی شده با سطح کاملاً قابل چاپ فرصتی عالی برای برندسازی و نشان دادن، دیده شدن و هویت محصول به مشتری ارائه می دهد. از فرآیند بسته بندی برای بسته بندی کوکی ها، شکلات تخته ای، شیرینی ها و سبزیجات، صابون، غلاف قهوه، اقلام پزشکی و غیره استفاده میشود.

چاپ لفاف بسته بندی در انواع گوناگون

 چاپ تک لایه

جهت چاپ اطلاعات روی لیبل بطری آب معدنی، لیبل بطری روغن مایع، لیبل ظروف، بطری شیر، نوشابه، دلستر و… مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپ دو لایه

برای مواد خوراکی خشک که ماندگاری طولانی تری دارند، مانند لفاف بسته بندی چای، ماکارونی، حبوبات، شکلات، چیپس، کیک، کلوچه، پفک، بیسکویت، ادویه جات و… استفاده می‌شود.

چاپ سه لایه

معمولاً در زمینه بسته بندی انواع مایعات از جمله آب میوه، ساندیس، بسته های سوپ نیمه آماده، ساشه سس، ساشه آبلیمو، ساشه روغن زیتون، ساشه قهوه فوری، ساشه نسکافه، بسته بندی پودر قهوه و بسیاری از محصولات غذایی که نسبت به نور و نفوذ گاز حساس باشند، به کار می‌رود.

چاپ چهار لایه

از این‌ نوع لفاف بسته بندی برای بسته بندی غذاهای آماده پخت مثل: سوپ های آماده، غذای کودک، شیرخشک، ساشه روغن زیتون، ساشه سرکه، ساشه آبلیمو و… دیگر محصولات مشابه استفاده می شود.

 

استفاده از لفاف بسته بندی در صنایع مختلف

استفاده از لفاف بسته بندی در صنایع مختلف

چه صنایعی از بسته بندی انعطاف پذیر استفاده میکنند؟

تطبیق پذیری بسته بندی انعطاف پذیر آن را به گزینه ای عالی برای بسیاری از محصولات و صنایع تبدیل می کند، از جمله:

 

غذا و نوشیدنی: کیسه های غذا، ظروف نگهداری غذا و سفارشی چاپ شده

 لوازم آرایشی: کیسه های نمونه برای کانسیلر، فونداسیون، پاک کننده ها و لوسیون ها. بسته های قابل آب بندی مجدد برای پدهای پنبه ای و دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

مراقبت شخصی: داروهای یکبار مصرف؛ کیسه های نمونه برای محصولات شخصی

محصولات تمیز کننده خانگی: بسته های شوینده یکبار مصرف؛ محل نگهداری پودرهای پاک کننده و مواد شوینده و…

سخن پایانی

ما تجربه گسترده در صنعت بسته بندی و برچسب زدن، تجهیزات، مواد و دانش را در اختیار داریم تا مطمئن شویم محصول نهایی شما دقیقاً همان چیزی است که تصور می کردید.

ما یک ارائه دهنده پیشرو در برچسب های کامل و راه حل های بسته بندی انعطاف پذیر برای کارهای کوچکتر و متوسط ​​هستیم. مزیت های رقابتی ما در راه حل های نوآورانه، انعطاف پذیری همه کاره، خدمات عالی و استفاده از آخرین فناوری ها ترکیب شده است.

ما تمام تلاش خود را می کنیم تا با دستگاه های به روز و مورد استفاده در بسته بندی لفاف و راه حل های برجسته بسته بندی انعطاف پذیر در خدمت شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *