دستهبندی نشده

بسته بندی صنعتی چیست؟ + معرفی انواع محصولات

بسته بندی صنعتی

روشن است که زمانی که شما قصد خرید کالایی را دارید، ابتدا بسته‌بندی آن را مشاهده کرده و مورد بررسی قرار می‌دهید. بسته‌بندی تأثیر بهسزایی در حفظ و نگهداری اجناس دارد و به گونه‌ای، وظیفه معرفی کالا را نیز بر عهده دارد. توجه داشته باشید که کالاهای مرغوب و با کیفیت، دارای بسته‌بندی بسیار محکم و زیبا نیز هستند.

 بستهبندی انواع گوناگونی دارد که هریک با استفاده از متریالها و دستگاههای متفاوتی انجام میشود. امروزه تولیدکنندگان به منظور فروش بیشتر و بهتر، حفظ و نگهداری کالا تا مدت زمان طولانی‌تر و جذب مشتری بیشتر، از بسته‌بندی صنعتی برای تولیدات خود استفاده می‌کنند. بسته‌بندی‌های صنعتی به شکل‌های مختلفی کالا و اجناس متنوع را پوشش می‌دهند و هر کدام از آن‌ها از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع بسته‌بندی صنعتی و مزایا و معایب آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

 منظور از بسته بندی صنعتی چیست؟

بسته بندی صنعتی چیست؟ + معرفی انواع محصولات

اما منظور از بسته‌بندی صنعتی چیست؟ به زبانی ساده، بسته‌بندی‌های صنعتی نوعی پوشش هستند که به شکل‌های مختلفی تولید شده و معمولا با استفاده از دستگاههای صنعتی بر روی کالا و اجناس قرار می‌گیرند. خوب است بدانید که بسته‌بندی‌های صنعتی با توجه به نوع کالا و شرایط محیطی اطراف تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها تحمل و مقاومت مشخصی در برابر رطوبت و حرارت بالا از خود نشان می‌دهند.

 انواع بسته‌بندی صنعتی

انواع بسته بندی صنعتی را در جدول زیر خلاصه کردهایم. در این جدول مشاهده میکنید که بستهبندیهای صنعتی در چه مواردی و چگونه به کار برده میشوند.

نوع کالا و اجناس نوع بسته بندی صنعتی
قطعات صنعتی بسته‌بندی‌های جعبه‌ای و نایلکس
 مواد خوراکی و کالاهای کوچک بسته‌بندی‌های کاغذی و نایلون استرچ و نایلون دسته دار
 مواد شیمیایی و صنعتی خاص بسته‌بندی‌های پلاستیکی مقاوم و نایلون‌های شیرینگ
 پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی انواع جعبه‌های مقوایی و نایلون استرچ
 لوازم پزشکی و انواع داروها بسته‌بندی‌های نایلونی، آلومینیومی، شیشه‌ای و مقوایی
 لوازم الکتریکی و الکترونیکی بسته‌بندی‌های مقوایی فشرده و مقاوم در برابر رطوبت همراه نایلون
 سایر اجناس و کالاها بسته‌بندی‌های مقاوم در برابر عوامل فرساینده

 مراحل بسته‌بندی صنعتی

بسته بندی صنعتی چیست؟ + معرفی انواع محصولات

حال که دانستیم منظور از بستهبندی صنعتی چیست، در ادامه مراحل بسته بندی صنعتی را مورد بررسی قرار میدهیم. همانطور که اشاره شد، امروزه متخصصان در شرکت‌های مختلف تولید کالا و بستهبندی آن مراحل خاصی را پشت سر می‌گذارند. فراموش نکنید که استفاده از انواع بسته‌بندی صنعتی، از مهم‌ترین بخش‌های تولید و فروش اجناس در کارخانجات محسوب می‌شود. به همین دلیل، مراحل بسته‌بندی به شیوه صنعتی، باید با دقت بالا پشت سر گذاشته شوند. مراحل بسته‌بندی صنعتی به شرح زیر است:

 ۱-بسته‌بندی اولیه

 کارخانه‌هایی که در زمینه تولید مواد خوراکی و غذایی، دارویی و شیمیایی فعالیت می‌کنند، برای بسته‌بندی اولیه نیاز به وسایلی نظیر کاغذ روغنی، قوطی‌های حلبی، فیلم چند لایه، ظرف‌های پلاستیکی یک بار مصرف، جعبه‌های مقوایی، گونی، پلاستیک حباب دار، ظروف شیشه‌ای و… خواهند داشت. توجه داشته باشید که اگر فرآیند بسته‌بندی صنعتی اولیه به خوبی انجام نشود، ممکن است کالا یا اجناس حساس دچار آسیب شوند.

 ۲-بسته‌بندی ثانویه

 پس از اتمام فرآیند بسته‌بندی اولیه کالاها، متخصصان اقدام به بسته‌بندی ثانویه می‌نمایند. در این فرآیند، کالاها و اجناسی که دارای بسته‌بندی‌های پلاستیکی و مقوایی هستند، در سینی، جعبه‌های بزرگ چوبی یا مقوایی و سبدهای پلاستیکی قرار می‌گیرند. در مرحله دوم انواع بسته‌بندی صنعتی، کالاها به صورت عمده و انبوه در کنار یکدیگر قرار گرفته و سپس برای مرحله سوم بسته‌بندی آماده می‌شوند.

 ۳-بسته‌بندی سوم

 قرار دادن اجناس در بسته‌های بزرگ‌تر در کنار یکدیگر برای عرضه آن‌ها به بازار کافی نیست؛ در مرحله سوم بسته‌بندی صنعتی، متخصصان کالاهای بسته‌بندی شده را درون جعبه‌های بزرگ‌تر یا بر روی پالت‌ها قرار می‌دهند. این امر موجب حمل و نقل آسان‌تر و بهتر کالا و اجناس می‌گردد.

 ۴-بسته‌بندی فرعی

بسته بندی صنعتی چیست؟ + معرفی انواع محصولات

 در مرحله آخر انواع بسته‌بندی صنعتی، کارشناسان لیبل و برچسب‌های تبلیغاتی را بر روی محصولات قرار می‌دهند. علاوه بر آن در این مرحله، انواع ضربه گیرها و چسب‌های مخصوص به منظور جلوگیری از آسیب دیدن کالاها حین حمل و نقل بر روی بسته‌بندی‌ها نصب می‌شوند.

 پارامترهای ضروری بسته‌بندی صنعتی

برای اینکه بسته بندی صنعتی به درستی انجام شود، باید پارامترهای مختلفی رعایت شوند. اما منظور از پارامترهای بسته بندی صنعتی چیست؟ متخصصان برای آن که بتوانید کالا و اجناس را به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی نموده و روانه بازار کنند، باید پارامتر و اصول خاصی را مد نظر قرار دهند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

استفاده از مواد اولیه مرغوب

استفاده از بسته‌بندی با قیمت مقرون به صرفه

استفاده آسان برای کاربران 

دریافت تأییدیه سازمان بهداشت و سلامت

استفاده از مواد اولیه قابل بازیافت

فراموش نکنید که عدم رعایت اصول و نکات بسته‌بندی‌های صنعتی، می‌تواند ضررهای مالی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 کلام پایانی

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، بسته‌بندی‌های صنعتی از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند و استفاده از آن‌ها، می‌تواند موجب افزایش طول عمر کالا و اجناس و فروش آسان‌تر آن‌ها شود. البته برای بهره‌مندی از مزایای انواع بسته‌بندی صنعتی، بایستی اصول و نکات استفاده از آن‌ها را رعایت فرمایید. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه ما، انواع مواد اولیه بسته‌بندی صنعتی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید و با خیالی آسوده مورد استفاده قرار دهید.

 سؤالات متداول

 ۱-هزینه استفاده از بسته‌بندی صنعتی چقدر است؟

 هزینه استفاده از بسته‌بندی صنعتی وابسته به عواملی همچون نوع کالا، ابعاد و اندازه اجناس، تعداد قطعات، وزن، نوع بسته‌بندی و درجه کیفی می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هزینه دقیق استفاده از انواع بسته‌بندی‌های صنعتی، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 ۲-مواد اولیه بسته‌بندی صنعتی را از کجا تهیه کنیم؟

 اگر به دنبال راهی برای خرید و تهیه مواد اولیه انواع بسته‌بندی صنعتی با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستید، می‌توانید با خیالی آسوده به مجموعه ما مراجعه فرمایید.

 ۳-اهمیت استفاده از بسته‌بندی صنعتی در عرضه کالا چیست؟

 خوب است بدانید که استفاده از بسته‌بندی صنعتی مرغوب و شکیل، می‌تواند طرفداران یک کالا با برند خاص را به حداکثر برساند و فروش کارخانه را افزایش دهد. علاوه بر آن، بسته‌بندی‌های صنعتی، می‌توانند زمان نگهداری کالاهای خاص نظیر مواد خوراکی و دارویی را افزایش دهند.