مقاله

چرا ظروف پلاستیکی برای مصارف صنعتی ترجیح داده شده است؟

ظروف پلاستیکی برای مصارف صنعتی

هر صنعت یا تجارتی می تواند از ظروف و بسته بندی پلاستیکی ساخته شده بهره مند شود. نکته کلیدی یافتن مشکلی است که مشتری تجربه می کند، گوش دادن به ایده های آنها برای حل آن مشکلات و ارائه تجربه در هنگام ارائه راه حل های مقرون به صرفه و قابل اجرا است.

ظروف دستی قابل استفاده مجدد و ظروف فله ای جمع شونده به طور گسترده برای مقاصد صنعتی استفاده می شوند. این ظروف به طور خاص برای کاهش هزینه های بسته بندی و همچنین از بین بردن آسیب و آلودگی قطعات در طول فرآیند مونتاژ و حمل و نقل ساخته شده است. ما در این مقاله قصد داریم دلیل اینکه چرا ظروف پلاستیکی برای مصارف صنعتی ترجیح داده شده است را مورد بررسی قرار دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ظروف پلاستیکی از چه موادی ساخته شده اند؟

ظروف پلاستیکی برای نگهداری و حمل و نقل کالا معمولاً از پلی پروپیلن (PP) یا پلی اتیلن (PE) ساخته می شوند. تا حدودی عجیب تر، مواد سازگار با محیط زیست مانند ترکیب آفتاب (SFC) هستند. این مخلوطی از پوسته های پلاستیکی و تخمه آفتاب است که گاهی اوقات می توان از آن برای تولید ظروف استفاده کرد. وجه مشترک همه آنها این است که از گرانول های پلاستیکی ساخته شده اند. بنابراین کیفیت گرانول های پلاستیکی برای کیفیت بلند مدت ظرف پلاستیکی در طول عمر آن بسیار مهم است. ویژگی های کلیدی در کیفیت گرانول های پلاستیکی و مطابق با استانداردهای مربوط به عبارات استحکام ضربه، سفتی و مقاومت است. گرانول هایی که در شرکت ما تولید و آزمایش شده اند همیشه این استانداردها را رعایت می کنند.

ظروف صنعتی پلاستیکی در محل ها و صنایع  مختلف و زیادی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد ظروف پلاستیکی

جعبه های پلاستیکی دارای فهرست وسیعی از صنایع هستند که در آنها استفاده می شود. در زیر برخی از مناطق صنعتی که از جعبه های ذخیره سازی پلاستیکی استفاده می شود، آورده شده است:

نوشیدنی، غذا، دارویی، لوازم آرایشی، کالاهای مصرفی خانگی، روان کننده های صنعتی، فرآورده های نفتی و…

به عبارت ساده، جعبه یا ظروف ذخیره سازی پلاستیکی جعبه ای است که برای حمل، نگهداری و محافظت از مواد مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده می تواند هر ماده خام، یک محصول نهایی یا یک کالای شکننده باشد.

جعبه‌های ذخیره‌سازی پلاستیکی در اندازه‌های بزرگ نیز موجود هستند (که به عنوان ظروف فله پلاستیکی نیز در نظر گرفته می‌شوند) و با ایجاد فضای بیشتری برای محافظت، حمل یا ذخیره‌سازی مواد محصور به کاربران خود کمک می‌کنند.

مواد پلاستیکی در کاربردهای بیشتر در صنایع مختلف نسبت به هر ماده دیگری مورد استفاده قرار گرفته اند. بنابراین، به طور طبیعی، ظروف پلاستیکی کاربردهای مشابه در بسیاری از بخش‌های مختلف تجارت پیدا کرده‌اند. در عصر صنعتی مدرن، دیدگاه کنید که چگونه می توان بدون ظروف پلاستیکی به این کاربردها دست یافت، مشکل است، حتی در سناریوهایی که عملکرد آنها محدود است. بسیاری از کشورهای سراسر کره زمین، صرف نظر از توسعه اقتصادی، به نوعی از ظروف پلاستیکی استفاده می کنند.

از آنجایی که ظروف پلاستیکی اساساً برای ذخیره سازی ارزان و راحت استفاده می شود، بسته بندی مواد غذایی یکی از کاربردهای اصلی آنها است. در مناطق توسعه جهان که مواد غذایی کمیاب است و منبع آب شهری وجود ندارد، از ظروف پلاستیکی برای زندگی روزمره می توانند استفاده کنند. در توسعه یافته، به ندرت می توان ظرف غذا را پیدا کرد که از مواد غیر پلاستیکی (مانند کره بادام زمینی در یک ظرف شیشه ای) ساخته شود. برخی از نمونه‌های ظروف پلاستیکی مخصوص مواد غذایی، ظروف حجیم و ظروف فریزر هستند. بسته بندی مواد غذایی عامل اصلی استفاده زیاد از بطری ها و شیشه های پلاستیکی است. همچنین عامل اصلی محبوبیت روکش های پلاستیکی است که به طور خودکار غذا را حفظ می کند.

ظروف پلاستیکی علاوه بر بسته بندی مواد غذایی برای بسیاری از صنایع حیاتی هستند. در زمینه های دارویی یا پزشکی، آنها برای حمل و نقل داروها و سایر مواد شیمیایی تخصصی هستند. در صنعت ساخت و ساز، سطل های پلاستیکی، راه مناسبی برای انتقال موادی مانند رنگ و چسب می کنند. در صنعت آب سازی از حوضچه های پلاستیکی برای هدایت جریان باران و محافظت از منابع آب استفاده می شود. انبارهای صنعتی از سطل ها یا ظروف پلاستیکی برای حمل و نگهداری مواد استفاده می کنند و کارخانه ها با استفاده از وان های پلاستیکی اقلام را از خط تولید جمع آوری می کنند. از قضا، سطل های پلاستیکی حتی برای بازیافت ظروف پلاستیکی دیگر استفاده می شوند.

ظروف پلاستیکی، قوی بادوام، سبک وزن و کم هزینه هستند.

ظروف پلاستیکی، قوی بادوام، سبک وزن و کم هزینه هستند.

دلایل استفاده از ظروف پلاستیکی در مصارف صنعتی

اگر مشکل بسته بندی محصول وجود دارد، به احتمال زیاد می توانید آن را با پلاستیک حل کنید. پلاستیک ها قوی، بادوام، سبک وزن هستند و در هزینه و منابع مادی نسبت به جایگزینی صرفه جویی می کنند. نگاهی دقیق تر به پنج مزیت اصلی بسته بندی پلاستیکی بیندازید.

1. بادوام است.

پلاستیک می تواند به اندازه فولاد قوی باشد . این دوام از محصول شما – از مواد غذایی فاسد شدنی گرفته تا یادگاری های شکننده گرفته تا وسایل الکترونیکی گران قیمت – در برابر سایش و پارگی مرتبط با تولید و حمل و نقل محافظت می کند. بسته‌بندی پلاستیکی تضمین می‌کند که محصول شما را در قفسه‌های فروشگاه یا در خانه‌های مشتریان شما به خوبی ظاهر شوند.

پلاستیک های بادوام در طول تولید انرژی کمتری  نسبت به فلزات مصرف می کنند، همچنین تا حدودی به دلیل سبک بودن آنها است.

2. سبک وزن است.

پلاستیک ها به دلیل سبک بودن ارزش زیادی دارند. بیش  از 50 درصد از کل کالاها در پلاستیک بسته بندی می شوند، این پلاستیک ها تنها 17 درصد از وزن بسته بندی را تشکیل می دهند .

مطالعه ای در مورد پیام های جایگزینی پلاستیکی با جایگزین ها (مانند کاغذ و مقوا، شیشه، فولاد، شرکت، منسوجات، لاستیک و چوب پنبه) نشان داد که جایگزین ها به طور متوسط ​​4.5 برابر سنگین تر هستند . گزینه های جایگزین نیاز به خروجی مواد بیشتر برای ایجاد بسته بندی مشابه دارند.

با این ترکیب برنده سبک و قوی، بسته بندی پلاستیکی از محصول شما بدون افزایش حجم محافظت می کند. همچنین باعث صرفه جویی در هزینه های تولید و حمل و نقل می شود.

سبکی پلاستیک نیز ارتباط تنگاتنگی با پایداری برتر آن دارد. وزن نسبتا کم آن به مصرف انرژی کمتر و انتشار گازهای گلخانه ای  نسبت به سایر مواد کمک می کند.

 

اگر مایل هستید با نادی پک و فعالیت آن در زمینه‌ی دستگاه بسته بندی آشنا شوید روی لینک کلیک کنید!

 

3. پایدار است

چقدر دیدگاه می کنند پلاستیک برای محیط زیست مضر است، اما برعکس این موضوع صادق است. بسیاری از ویژگی‌هایی که آن‌ها را از نظر محیطی منفی می‌سازند، مانند مقاومت پلاستیک در برابر خوردگی و مواد شیمیایی و بی‌اثر بودن آن، پلاستیک‌ها را در منابع بسیار کارآمد می‌سازند.

 

4. همه کاره است

شما می توانید پلاستیک را به شکل های اساسیاً نامحدود قالب بزنید. به انواع بسته بندی های پلاستیکی که همیشه می بینید دیدگاه کنید:

کیف و کیسه، آستین، پوسته، سینی ها، گلدان، بطری ها، طبل

به سختی می توان به مواد بسته بندی متنوع تر از پلاستیک دیدگاه کرد.

5. مقرون به صرفه است

بسته بندی پلاستیکی بسیار ارزان است. پلاستیک به دلیل وزنی که در هزینه های حمل و نقل نسبت به جایگزینی صرفه جویی می کند. هم در ارسال محصولات به مصرف کنندگان و هم در هزینه ارسال مواد برای مصرف به مراکز بازیافت صرفه جویی می کند.

 

بهره وری منابع مادی آن باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز می شود. به عنوان مثال، جایگزینی بسته بندی پلاستیکی با مواد دیگر  نیاز به 80 درصد انرژی تجمعی بیشتر دارد . بنابراین، پلاستیک ها باعث صرفه جوئی قابل توجه در هزینه انرژی شما نسبت به مواد دیگر می شود.

 

مزیت اصلی استفاده از ظروف صنعتی و بسته بندی داخلی، استاندارد بودن در زنجیره تامین قطعات است . هنگامی که ما با مشتریان برای ایجاد یک سیستم بسته بندی شریک می شویم، منافع حاصل از به حداکثر رساندن سرمایه، بسته بندی آنها با سرمایه گذاری در ظروف قابل برگشت است. این باعث محافظت بهتر، سهولت در حمل و نقل و کاهش فضای ذخیره سازی برای شروع می شود.

سخن پایانی

ظاهر پلاستیک به طرز فریبنده ای ساده است. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که پلاستیک به طور کلی در یک فرآیند بسیار پیچیده تولید می شود که به دانش تخصصی نیاز دارد و زمینه های مرتبط دارد. بنابراین، شما باید برای یافتن یک تامین کننده ظروف پلاستیکی با سابقه و با تجربه تولید پلاستیک با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. بسته بندی پلاستیکی برای بسیاری از تولیدکنندگان صنعتی ما ایده آل است، سال ها دوام می آورد و زمانی که بدون تعمیر می شود ، می توان آن را بازیافت کرد. با ما تماس بگیرید تا در مورد نیازهای بسته بندی صنعتی خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *