دستهبندی نشده

صفر تا صد راه اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار

صفر تا صد راه اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار

صنعت بسته بندی، امروزه یکی از مهم‌ترین و پرتقاضاترین صنایع در سراسر دنیا است. به گونه‌ای که بدون حضور این صنعت، پروسه تولید و توزیع تمامی محصولات مصرفی با بحران‌های شدیدی مواجه می‌شود. با وجود چنین تعاریفی، بازار کنونی ایران نیز نیاز بسیار زیادی به فعالیت شرکت‌های خدمات بسته بندی دارد. البته در بین محصولات مختلف، مواد غذایی از بیشترین میزان تقاضا در بازار برخوردار هستند.
اما در بین این مواد غذایی، خشکبار نسبت به سایر محصولات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل راه اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار امروزه به یکی از مشاغل پرتقاضا در ایران تبدیل شده است. در ادامه این مطلب به جهت آگاه‌سازی هر چه بهتر شما در مورد مسیر و مراحل راه اندازی این کارگاه بسته بندی، به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

طرح تجاری کارخانه بسته بندی خشکبار

در ادامه قصد داریم یک طرح تجاری برای راه‌انداری کارخانه بسته بندی خشکبار را معرفی کنیم. در این طرح، موارد زیر بررسی می‌شوند:
⦁ ظرفیت و توان تولیدی
⦁ مکان و محیط کاری
⦁ سرمایه اولیه و سرمایه ثابت
⦁ سرمایه کل
⦁ میزان تجهیزات مورد نیاز
⦁ مدت زمان بازگشت سرمایه

مزایا و معایب راه اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار

راه اندازی این کسب‌و‌کار، مانند هر بیزینس دیگری مزیت‌ها و مشکلات خاص خود را دارد.این شغل در عین سوددهی، ممکن است برخی مشکلات را به همراه داشته باشد، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که به هر دو طرف توجه کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این شغل، این است که می‌توان در ابتدا در یک محیط کاری کوچک تجهیزات را راه اندازی کرد. همچنین میزان سوددهی کسب‌و‌کار بسته بندی خشکبار در مقایسه با سایر محصولات بسته بندی بسیار بالاتر است.

اما از طرفی، مشکلاتی همچون عدم ثبات قیمت ارز و تغییر و نوسانات قیمتی مواد اولیه باعث شده تا برخی مشکلات از نظر مالی در این کسب‌و‌کار به وجود آید. اما در کل راه اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار، در عین داشتن برخی مشکلات، شغلی بسیار سودده است.

مکان مناسب برای کارخانه بسته بندی خشکبار

یکی از الزامات مهم قبل از ره‌اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار، دقیقا خریداری یا رهن و اجاره یک محل مناسب است. به هنگام انتخاب یک ملک بره عنوان محیط کارگاهی یا کارخانه‌ای، باید به مواردی همچون متراژ، میزان دسترسی به داخل شهر و مغازه‌ها، نوع تجهیزات و ابعاد آن‌ها و مواردی از این قبیل توجه داشته باشید. اما در شرایط معمول، باید محیط یک کارخانه بسته بنمدی خشکبار حدود 20 متر مربع مساحت داشته باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای کارخانه بسته بندی خشکبار

از جمله مواردی که بسیاری از صاحبین کسب‌و‌کارهای بسته بندی به خصوص محصولات خشکبار به آن بی‌توجه هستند، بحث نوع و تعداد تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز برای بسته بندی است. شما باید بر اساس ظرفیت و توان خط بسته بندی خود و مهم‌تر از همه میزان بودجه اولیه‌ای که دارید، باید تعداد و نوع این تجهیزات را مشخص کنید.
البته بحث قیمت دستگاه‌های بسته بندی خشکبار به شرکت تامین کننده و تعرفه‌های آن بستگی دارد. اما در شرکت‌هایی همچون نادی پک، تمامی ماشین‌آلات بسته بندی خشکبار با قیمتی بسیار معقول و منطقی در عین کیفیت ساخت بالا به فروش می‌رسند.

اگر قصد دارید دقیقا تجهیزاتی متناسب با ظرفیت و توان خط بسته بندی خود را تهیه کنید، بهتر است مشخصات فنی هر یک از دستگاه‌های مورد نیاز را به صورت سفارشی به شرکت تامین کننده ارسال کنید. به عبارتی، پیشنهاد می‌کنیم تجهیزات بسته بندی را به صورت سفارشی تهیه کنید.

لیست دستگاه‌های بسته بندی خشکبار

در ادامه چند مورد از مهم‌ترین ماشین‌آلات بسته بندی خشکبار را معرفی می‌کنیم:
⦁ دستگاه پر کن
⦁ دستگاه چاپ و لیبل‌زن
⦁ دستگاه بسته بندی ساشه مارپیچی
⦁ دستگاه یک طرف، دو طرف و سه طرف دوخت
⦁ دستگاه دارای توزین
⦁ دستگاه مخصوص دوخت
⦁ دستگاه وکیوم رومیزی یا صنعتی

هزینه‌های راه اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار

هزینه‌های مربوط به بسته بندی کارخانه خشکبار، به عوامل مهمی همچون نوع تجهیزات، متراژ محیط کاری، تعداد نیروی کار و مواد اولیه بستگی دارد. در طی یک برآورد کلی انجام شده در طرح توجیهی راه اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار، به صورت میانگین بین 500 الی 800 میلیون تومان بودجه اولیه برای راه اندازی این کسب‌و‌کار نیاز است.

⦁ هزینه اجاره کارگاه یا کارخانه: شروع از 70 میلیون تومان
⦁ هزینه خرید تجهیزات: شروع از 200 میلیون تومان
⦁ هزینه مواد اولیه: شروع از 22 میلیون تومان

سایر هزینه‌ها نیز باید در بحث برآورد قیمت کل مانند هزینه انشعابات نیز در نظر گرفته شوند. همچنین هزینه‌های مربوط به پرداخت حقوق و واریزی برای کادر و پرسنل از مواد بسیار مهم در رابطه با هزینه بسته بندی خشکبار هستند.

میزان سود حاصل از کارخانه بسته بندی خشکبار

قبل از بحث کردن در مود میزان سود این شغل، باید به این نکته اشاره کنیم که هر چقدر سرمایه اولیه و سرمایه در گردش شما بیشتر باشد، بدون شک سود حاصله بیشتر خواهد بود. البته میزان درآمد خالص در این کسب‌و‌کار دقیقا به کیفیت بسته بندی بستگی دارد.
اما در حالت کلی و به صورت میانگین، اگر ظرفیت بسته بندی روزانه شما بین 400 بسته بوده و در هر بسته حدود 1500 تومان سود خالش داشته باشید، آن‌گاه ماهانه حدود 16 الی 17 میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم تمامی نکات و دانستنی‌های مهم در رابطه با راه اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار را به صورت کامل شرح دهیم. در کل راه اندازی کارخانه یا کارگاه بسته بندی محصولات خشکبار در حال حاضر یکی از پرسودترین مشاغل در بازار ایران است؛ اما به شرطی که کیفیت را هدف و اولویت اصلی خود قرار دهید! زمانی کیفیت بسته بندی شما افزایش خواهد یافت که اولا از تجهیزات بسته بندی مدرن و پیشرفته و دوما از مواد اولیه مرغوب استفاده کنید. بحث سوددهی کارگاه بسته بندی خشکبار دقیقا به کیفیت و متریال بسته بندی، بستگی دارد.