دستهبندی نشده

بسته بندی محصولات لوکس چگونه باید باشد؟

بسته‌بندی محصولات لوکس چگونه باید باشد که بتواند تاثیر زیادی در فروش بیشتر و ایجاد بازار مناسب برای محصولات داشته باشد؟ بسته بندی محصولات لوکس چگونه باید باشد تا بتواند در مدت زمان کوتاه مشتریان زیادی را جذب نماید؟

 اگر دارای شرکت بزرگ و برند معروفی هستید باید در بسته‌بندی محصولات خود دقت و وسواس زیادی به خرج دهید. بسته‌بندی لوکس سبب ماندگاری خدمات و محصولات شما در ذهن مشتریان می‌شود و در نتیجه برای خریدهای بعدی نیز محصولات شما را انتخاب خواهند کرد. مشتریان همان اندازه که به کیفیت کالا و خدمات اهمیت می‌دهند، بسته‌بندی شیک، جذاب و لوکس را نیز می‌پسندند. در ادامه این مطلب در رابطه با اینکه بسته‌ بندی محصولات لوکس باید چگونه باشد مطالبی را شرح خواهیم داد. 

بسته بندی محصولات به چه معناست؟ 

قبل از آنکه به سراغ بسته‌بندی محصولات لوکس برویم، بهتر است با مفهوم بسته‌بندی اصولی آشنا شوید. برای تمامی محصولات پوشش مناسب لازم است تا علاوه بر حفاظت از محصول از ایجاد آلودگی‌ها برای آن نیز جلوگیری کند. بسته‌بندی به عنوان یک پوشش مناسب تمامی این ویژگی‌ها را دارد. در صورتی که طراحی محصولات مناسب باشد از اتفاقات زیادی مانند آسیب به محصولات، تقلب، نور، دزدی، انبارداری غلط، ضربه، ناهنجارهای مختلف و… جلوگیری می‌شود. علاوه بر اینها، برند تولید با بسته‌بندی خاص و شیک از رقبا جلو زده و در مدت زمان کوتاه می‌تواند محصولات خود را بفروش برساند. 

بسته‌بندی لوکس و لاکچری محصولات چگونه باید باشد؟ 

بسته بندی محصولات لوکس چگونه باید باشد؟

انواع بسته ‌بندی محصولات لوکس و لاکچری در بازار وجود دارد. امروزه همه ما کلمه لوکس را بارها می‌شنویم و از اهمیت آن نیز اطلاع داریم. این کلمه بیشتر برای محصولاتی که ارزش و کیفیت بالایی دارند استفاده می‌شود. به نظر شما بسته بندی محصولات لوکس چگونه باید باشد؟ و چگونه می‌تواند کالا و خدمات را به سمت مشتریان و بازار روانه کند؟ داشتن فضای لوکس و لاکچری برای محصولات ضروری است، شرکت‌هایی که بسته‌بندی لوکس برای محصولات خود انتخاب می‌کنند عمده فروش موفق محسوب می‌شوند. 

این شرکت‌ها محصولات خود را به همه افراد معمولی نمی‌فروشند بلکه به دنبال افراد موفق یا گروه خاص هستند. برای اینکه بهتر متوجه شوید باید بگوییم این نوع شرکت‌ها محصولات خود را در دکورهای شیک و ویترین‌ها زیبا قرار می‌دهند. زمانی که سخن از طراحی بسته‌بندی لوکس به میان می‌آید، نکات مختلفی در زمینه رنگ، طرح، طرح قالب، ابعاد بسته‌بندی و موارد دیگر مطرح خواهد شد. بسته‌بندی شیک و لوکس طرفداران زیادی دارد، در نتیجه فروش محصولات نیز بیشتر خواهد بود. البته جذابیت بسته‌بندی نیز باید به گونه‌ای باشد تا در هنگام خرید محصول انگیزه خرید د. مشتریان ایجاد شود. 

ویژگی‌های بسته‌بندی لوکس

هر بسته‌بندی ویژگی‌های خاص خود را دارد، بسته‌بندی لوکس و لاکچری نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسته‌بندی‌های شیک در انواع مختلفی تولید می‌شوند و با توجه به نوع خود قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. استفاده از پوسته تاشو در بسته‌بندی لوکس سبب شده تا مشتری به مناسب بودن هزینه محصول پی ببرد، علاوه بر اینها این پوسته از محصولات در برابر آسیب‌های یا سرقت جلوگیری می‌کند. از این نوع جعبه‌ها می‌توان برای تمامی محصولات با قیمت پایین، متوسط و زیاد استفاده کرد. نوع طراحی و دیگر ویژگی‌های جعبه نقشی مهمی در تعیین قیمت آن دارند. 

قیمت بسته بندی به نوع طراحی بصری روی هر یک از بسته‌ها بستگی دارد 

قبل از انجام بسته‌بندی بر محصولات، ارزش تمامی آن‌ها بدون بسته‌بندی محاسبه می‌شود. اما زمانی که محصولات بسته‌بندی شوند، ضخامت و وزن جعبه بسته‌بندی شده بر قیمت و ارزش محصول نقش مهمی دارد. برای محصولات با قیمت بالا از  بسته‌بندی‌های گران قیمت مانند جعبه هارد باکس و کارتن‌های لیمنت استفاده می‌شود. فرایند چاپ نیز برای بسته‌بندی انجام می‌شود. برای ارتقای ارزش بسته‌بندی از پوشش مخملی، لیمنت براق و موارد دیگر که بر ارزش آن می‌افزاید استفاده می‌شود. برای محصولاتی با قیمت پایین هرگز از این نوع بسته‌بندی با ویژگی‌های خاص استفاده نمی‌شود. 

وزن بسته‌بندی بر ارزش درک شده محصول توسط مشتری تاثیر گذار است 

وزن در قیمت نهایی محصول نیز نقش مهمی دارد. زمانی که وزن بسته‌بندی پایین باشد، هزینه حمل و نقل و موارد دیگر نیز برای مشتریان کمتر خواهد بود. اما استفاده از بسته‌بندی نامناسب با وزن پایین آسیب‌های زیادی به محصول درون آن وارد می‌کند. همچنین دوام و ارزش محصول نیز پایین می‌آید. وزن نشان دهنده اهمیت محصول برای تولید کننده است و ارزش نهایی آن را تعیین می‌کند. شاید دیدگاه کنید بسته‌بندی مقوایی به دلیل داشتن وزن پایین برای محصولات مناسب باشد، اما برای محصولاتی ارسالی به شهرهای دیگر مناسب نیست و در عین حمل و نقل آسیب زیادی به بسته و محصول درون آن وارد می‌شود. 

بسته‌بندی نقش مهمی در موفقیت محصول دارد 

بسته بندی محصولات لوکس چگونه باید باشد؟

 

برای موفقیت محصول در فروش باید به نوع بسته‌بندی آن توجه کنید. با توجه به نوع برند خود باید بسته‌بندی مناسب و لوکسی برای محصولات خود انتخاب کنید. رعایت نکات مانند انتخاب گرافیک مناسب، سبک بسته‌بندی و… سبب می‌شوند تا به اعتبار برند شما افزوده شود. همچنین با بسته‌بندی لوکس نقش محصولات برندتان در ذهن مشتری بیشتر می‌شود. در بسته‌بندی لوکس هدف مشتریان زیادی نیست، بلکه هدف اصلی چند مشتری، اما بهترین مشتری است. بنابراین طراح بسته‌بندی باید بتواند بسته لوکسی برای محصولات طراحی کند تا موفقیت بیشتر و فروش آن بالاتر باشد. 

استفاده از انواع رنگ در بسته‌بندی محصولات لوکس

بسته بندی محصولات لوکس

 

تنوع در رنگ‌ها بسیار زیاد است، از طرفی مشتریان نیز رنگ‌های خاص را بیشتر دوست دارند. برای بسته‌بندی لوکس نیز رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود، اما تاکنون استفاده از رنگ طلایی و نقره‌ای نسبت به رنگ‌های دیگر بیشتر بوده است. رنگ طلایی و نقره‌ای بیشتر برای محصولات تشریفاتی استفاده می‌شود، استفاده از آن در بسته‌بندی محصولات بر لوکس بودن آن می‌افزاید. البته می‌توان از انواع رنگ‌های برای بسته‌های لوکس استفاده کرد، اما باید محدودیت بین رنگ‌ها برقرار باشد. برای مثال در بسته‌بندی‌های لوکس و لاکچری نمی‌توان از چندین رنگ استفاده کرد، استفاده از رنگ‌های محدود به طراحی یکدست جعبه نیز کمک می‌کند. 

جمع‌بندی 

با توجه به مطالب گفته شده دانستیم بسته بندی محصولات لوکس باید چگونه باشد تا بتواند مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند. امروزه انواع بسته‌‌بندی برای محصولات لوکس وجود دارد. بسته‌بندی در جذب مشتری و در نهایت خرید دائمی نقش مهمی دارد. با اینکه بسته‌بندی لوکس و لاکچری قیمت محصولات را بالاتر می‌برد، اما نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.