مقاله

تکنولوژی به کار رفته در دستگاه تری سیلر

تکنولوژی به کار رفته در دستگاه تری سیلر

مانند بسیاری از چالش‌های بسته‌بندی، انتخاب مشخصات و پیچیدگی صحیح یک سیستم یا دستگاه می‌تواند بسته به اهداف مورد نیاز سیستم بسیار متفاوت باشد. این امر به ویژه در صنعت تهیه غذا، به عنوان مثال، با ماهیت فاسد شدنی اقلام غذایی اهمیت دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، نادی پک دستگاه های تری سیلر را در انواع رومیزی و کفی ارائه می‌دهد. سیستم های مهر و موم بسته ما دارای صفحه کنترل آسان برای استفاده است.

 

دستگاه‌های بسته‌بندی خلاء رومیزی در خرده‌فروشان مواد غذایی تازه، به‌ویژه خرده‌فروشان گوشت، اغذیه‌فروشی و ماهی که افزایش طول عمر محصولات غذایی فاسد شدنی ضروری است، رایج است. این امر از طریق بسته بندی خلاء و آب بندی کیسه حاصل می شود که با حذف کامل هوا، قرار گرفتن در معرض باکتری ها را کاهش می دهد. هر کدام از دستگاه‌های آب بند وکیوم غذایی را که انتخاب کنید، همه دستگاه‌های موجود در محدوده ما ساده و آسان برای استفاده هستند و به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان شهرت دارند.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد دستگاه های تری سیلر یا همان سیل وکیوم اطلاعاتی کسب کنید.

چرا بسته بندی وکیوم؟

بسته بندی وکیوم غذا یک راه عالی برای حفظ تازگی، افزایش عمر مفید و کاهش ضایعات است. بسته بندی وکیوم مواد غذایی با استفاده از وکیوم سیلر انجام می شود که گزینه های زیادی متناسب با تولید شما وجود دارد. کیسه‌های وکیوم از لایه‌های مختلف فیلم ساخته شده‌اند و ضخامت‌های مختلفی دارند. اختلاف فشار بین داخل و خارج بسته باعث می شود هوا به بیرون کشیده شود و در بسته بندی انعطاف پذیر، خلاء ایجاد شود. این فرآیند در عین تازه نگه داشتن محصول، از اکسیژن و رطوبت جلوگیری می کند.

بسته بندی سیل وکیوم یا همان تری سیلر

یکی از جدیدترین و بروزترین فناوری های بسته بندی است که در صنعت فرآوری مواد غذایی نیز نقش پررنگی را ایفا می‌کند و هدف اصلی آن جلوگیری از واکنش های اکسیداسیون مانند اکسیداسیون لیپیدها، از دست دادن برخی ویتامین ها، قهوه ای شدن اکسیداتیو، از بین رفتن رنگدانه ها و غیره است. همچنین از تخریب توسط میکروارگانیسم های هوازی و به ویژه کپک جلوگیری می کند. گوشت تازه بسته بندی شده در خلاء ممکن است چند هفته در یخچال ماندگاری داشته باشد. بسته بندی خلاء مزایای دیگری مانند کاهش حجم و بهبود استحکام بسته های انعطاف پذیر را ارائه می دهد. در کیسه های قابل برگشت، خلاء به فشار دادن بسته به غذا کمک می کند و در نتیجه انتقال حرارت را بهبود می بخشد.

 

دستگاه هایی برای کشیدن خلاء در بسته قبل از آب بندی برای قوطی ها، شیشه ها، سینی ها و کیسه ها موجود است.

دستگاه‌های بسته بندی تری سیلر

دستگاه های بسته بندی تری سیلر یا همان وکیوم به شما این امکان را می دهد که در مدت زمان کوتاهی اقلام مختلف را بسته بندی کنید. این ماشین‌ها معمولاً دارای کنترل‌های آنالوگ یا دیجیتال و سیستم‌های لولای درب هستند که بارگیری یا برداشتن محصولات را آسان می‌کند. دستگاه‌های بسته‌بندی وکیوم برای استفاده قبل از مسافرت یا سفرهای کامپیوتری بسیار عالی هستند، زیرا لوازم آرایشی، گوشتی و سبزیجات را می‌توان به سرعت و مطمئن بسته و در چمدان قرار داد.

 

دستگاه‌های سیل وکیوم یا همان تری سیلر در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. نحوه استفاده از این دستگاه‌ها بر خلاف سایر دستگاه‌های بسته بندی بسیار ساده و راحت است.

در شرکت نادی پک سه نوع دستگاه سیل وکیوم وجود دارد:

 

دستگاه سیل وکیوم روتاری نيمه اتومات

دستگاه سیل وکیوم روتاری نيمه اتومات

دستگاه سیل وکیوم روتاری نیمه اتومات NPR 200

این نوع دستگاه دارای سیستم قالب دو بخشی گردان برای جلوگیری از اتلاف وقت است. به این صورت که همزمان با اینکه دستگاه در حال بسته‌بندی محصول است، یک قالب پیش روی اپراتور است.

اپراتور ظرف و محتویات آن را درون قالب قرار می‌دهد. زمانی که بسته‌بندی کالای اول تمام شود، سینی دستگاه چرخیده و بلافاصله ظرف آماده شده در فرایند بسته‌بندی قرار می‌گیرد. به این شکل دوباره اپراتور فرصت دارد تا محصول بسته‌بندی را بردارد و ظرف جدید را در قالب قرار بدهد. به همین ترتیب فرایند بسته‌بندی پیش می‌رود.

بررسی تکنولوژی دستگاه سیل وکیوم نیمه اتومات

  1. امکان کنترل زمان دوخت و میزان درجه حرارت وجود دارد.
  2. این دستگاه دارای سیستم کنترل با PLC است و مقدار وکیوم و گاز توسط سنسور خلاء کنترل می‌شود.
  3. نمایشگر لمسی رنگی آن از هر دو زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند.
  4. امکان نمایش وضعیت و پارامترها در صفحه نمایشگر دستگاه تعبیه شده است.
  5. این نوع دستگاه برای بسته‌بندی یک محصول کاربرد نداشته و می‌تواند محصولات مختلف شما را پشتیبانی کند.
  6. دستگاه قابلیت نصب فتوسل جهت استفاده از فیلم لایه رو چاپدار را نیز دارد.
  7. بدنه دستگاه از جنس استیل ساخته شده است.
  8. هنگام استفاده باید آن را به برق سه فاز وصل کنید.

 دستگاه تری سیلر تمام اتومات NPR1000

دستگاه تمام اتوماتیک تری سیلر و افزایش سرعت بسته‌بندی بندی

دستگاه تمام اتوماتیک تری سیلر و افزایش سرعت بسته‌بندی بندی

یکی از پرفروش‌ترین و جدیدترین مدل‌های دستگاه، تری سیلر اتوماتیک است که توسط شرکت نادی پک تولید و عرضه می‌شود. این نوع دستگاه با قابلیت وکیوم و تزریق گاز (MAP) با قالب خطی برای بسته‌بندی محصولات غذایی عملکردی بسیار مناسب دارد.

در دستگاه تمام اتوماتیک سیل‌وکیوم، محصولات مورد نظر به صورت کشویی و پشت هم روی میز کار قرار می‌گیرند. دستگاه محصولات را به داخل هدایت می‌کند و با سرعت مشخصی که در پنل دستگاه از پیش معین شده، عمل بسته‌بندی را انجام می‌دهد.

تکنولوژی به کار رفته در دستگاه تری سیلر

  1. بدنه‌های مدل‌های مختلف دستگاه تری سیلر از جنس فلز ضد زنگ و استیل هستند.
  2. سیستم فتوسل برای فیلم لایه روی چاپدار و یک نمایشگر لمسی برای نظارت بر پارامترهای دستگاه وجود دارد.
  3. این نوع دستگاه دارای ابعاد بزرگتر و وزن (500 کیلوگرم)  بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌های تری سیلر است.
  4. سرعت تولید دستگاه 12 (بر حسب سیکل در دقیقه)
  5. در این دستگاه مقدار وکیوم و گاز توسط سنسور خلاء کنترل می‌شود.
  6. پیشرفت فیلم به صورت رولی قابل کنترل بوده و از سیستم کنترل زمان دوخت و میزان درجه بهره می‌برد.
  7. این دستگاه با توجه به سایز ظرف، ریل یک، دو یا سه ردیفه داشته و به این شکل به خوبی پاسخگوی نیاز کارخانه و کارگاه‌های بزرگ خواهد بود.
  8.  دستگاه، سیستم کنترل با PLC دارد.
  9. نمایشگر لمسی رنگی این دستگاه از هر دو زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند.
  10. تمامی قطعات به کار رفته در این نوع دستگاه به سادگی در دسترس است.
  11. دارای پایه های ثابت و بدون مشکل لق زدگی است.
  12.  نصب کانوایر خروجی و توزین، افزایش طول کانوایر ورودی بر روی دستگاه، پر کن و امکان نصب میکسر گاز، قابلیت اضافه کردن بر روی این دستگاه را دارد
  13. برق مصرفی دستگاه، برق سه فاز است.

دستگاه سیل وکیوم رومیزی NPR100

دستگاه سیل وکیوم رومیزی نادی پک

دستگاه سیل وکیوم رومیزی نادی پک

دستگاه وکیوم رومیزی، برای بسته‌بندی محصولاتی است که نیاز به ماندگاری طولانی ندارند. بر خلاف دستگاه NPR200، این دستگاه از سیستم قالب کشویی بهره می‌گیرد. به این شکل که اپراتور کشوی دستگاه را باز کرده و متناسب با نوع قالب، ظرف را در آن قرار داده، کشو را بسته و دستگاه فرایند بسته‌بندی را انجام می‌دهد.

دستگاه سیل رومیزی مناسب جهت بسته‌بندی انواع مواد غذایی بدون نیاز به ماندگاری، در ظروف از جنس PP ،PET یا PE است. این دستگاه مناسب جهت مجموعه‌هایی با محدودیت فضا از جمله فروشگاه‌ها ورستوران‌ها است.

تکنولوژی به کار رفته در دستگاه سیل وکیوم رومیزی

  1. سرعت تولید دستگاه ‌(در دقیقه) 15-10
  2. وزن دستگاه 60kg
  3. دارای سیستم قالب کشویی
  4. کنترل دمای دوخت توسط ترموستات
  5. کنترل زمان دوخت توسط تایمر
  6. امکان ساخت قالب دوم در صورت سفارش
  7. مجهز به سیستم جمع‌کن اتوماتیک ضایعات فیلم
  8. مجهز به سیستم بازکننده رول
  9. بدنه تمام‌استیل و آلومینیوم
  10. برق تک‌فاز (کم مصرف)

 

نمونه ای از بسته‌بندی توسط دستگاه تری سیلر

نمونه ای از بسته‌بندی توسط دستگاه تری سیلر

دستگاه های بسته بندی تری سیلر در چه صنایعی مورد استفاده قرار میگیرند؟

از دستگاه‌های سیل‌وکیوم برای بسته‌بندی مواد غذایی، فرآورده‌های گوشتی مانند گوشت گاو، گوسفند، گوشت چرخ‌کرده، مرغ، ماهی و سایر آبزیان، مواد پروتئینی مانند انواع سوسیس و کالباس، همبرگرهای نیمه‌آماده، ناگت و محصولات مشابه، انواع سالاد (برای حفظ تازگی و جلوگیری از فاسد شدن محصول)  خیارشور و انواع ترشیجات، سبزیجات منجمد و تازه، انواع خشکبار، خرما، قارچ، انواع شیرینی و همچنین در صنایع دیگری مانند بسته‌بندی دارو، مواد شیمیایی، قطعات فنی و محصولات بهداشتی هم استفاده می‌شود.

سخن پایانی

بسته بندی های ذخیره‌سازی با کیفیت بالا سیستم‌های عملکردی ما را کاملاً تحسین می‌کنند: محصولی را به شما ارائه می‌دهند که مظهر قابلیت اطمینان و کیفیت است.

برای هر گونه اطلاعات یا مشاوره در مورد هر یک از محصولات در محدوده بسته بندی با دستگاه تری سیلر ما از صفحات محصول مربوطه دیدن کنید یا با ما تماس بگیرید و در مورد نیازهای خاص خود صحبت کنید. ما یک تیم اختصاصی و آگاه از کارمندان داریم که با خوشحالی می‌توانند هر مشکلی را اصلاح کنند یا توصیه‌های کلی ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *