مقاله

بهترین دستگاه وکیوم بسته بندی کدام است؟

دستگاه وکیوم بسته بندی

دستگاه وکیوم یا دستگاه جذب فضا خلاء، یک دستگاه الکترونیکی است که برای حذف هوا و یا فضای خالی در یک فضا یا قطعه کاربرد دارد. این دستگاه از یک پمپ جذب فضا خلاء استفاده می کند تا هوا را از داخل یک فضای بسته شده باز دارد و فضای خلاء را ایجاد کند.

استفاده از دستگاه وکیوم در صنایع مختلفی مانند صنعت فضایی، الکترونیک، پزشکی، مواد غذایی و شیمیایی رایج است.

بهترین دستگاه وکیوم بسته بندی بستگی به نیاز و مورد استفاده خود دارد. هر دستگاه وکیوم بسته بندی ممکن است ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی داشته باشد که باید با توجه به نیازهای شما انتخاب شود.

در این مقاله چند مورد از بهترین دستگاه های وکیوم موجود در شرکت تولیدی نادی پک را برای انتخاب راحت تر شما معرفی میکنیم، جهت آشنایی بیشتر با این دستگاه های بسته بندی تا انتهای این مطلب را مطالعه بفرمایید.

انواع دستگاه بسته بندی وکیوم

دستگاه بسته بندی وکیوم، یکی از ابزارهای مهم در صنعت بسته بندی است که برای حفظ تازگی و افزایش عمر مفید محصولات استفاده می‌شود. در ادامه انواع دستگاه بسته بندی وکیوم را بررسی میکنیم:

دستگاه سیل وکیوم روتاری ( نیمه اتومات) نادی پک

دستگاه سیل وکیوم روتاری ( نیمه اتومات) نادی پک

1- دستگاه نیمه اتومات سیل وکیوم روتاری

دستگاه نیمه اتوماتیک سیل وکیوم روتاری یکی از دستگاه‌های بسته بندی وکیوم است که برای بسته بندی محصولاتی مانند میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و ماهی‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه دارای یک سیلر بسته بندی نیمه اتوماتیک است که محصولات را برای بسته بندی وکیوم آماده می‌کند.

این دستگاه جهت پیشگیری از اتلاف وقت، دارای سیستم قالب دو بخشی گردان است.

 

دستگاه نیمه اتوماتیک سیل وکیوم روتاری دارای یک ماشین بسته بندی وکیومی با سیستم روتاری است. در این دستگاه، محصولات به صورت دستی درون کیسه وکیومی قرار داده می‌شوند. سپس کیسه بسته بندی شده به سمت سیلر بسته بندی حرکت می‌کند. در این مرحله، سیلر بسته بندی کیسه را به صورت نیمه اتوماتیک بسته بندی کرده و هوای داخل کیسه را تخلیه می‌کند. سپس کیسه بسته بندی شده به سمت مرحله بعدی روانه می‌شود تا برای بسته بندی محصول بعدی آماده شود.

 

این دستگاه دارای سیستم کنترل الکترونیکی است که قابلیت تنظیم زمان بسته بندی وکیوم، تنظیم دما و تنظیم فشار هوا را دارد. همچنین، این دستگاه دارای یک صفحه نمایش لمسی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا تنظیمات مورد نیاز را برای بسته بندی محصولات انجام دهد.

 

دستگاه نیمه اتوماتیک سیل وکیوم روتاری به دلیل سرعت و کارایی بالا، به طور گسترده در کسب و کارهای کوچک و متوسط که به بسته بندی محصولات وکیومی نیاز دارند، استفاده می‌شود. این دستگاه باعث حفظ تازگی و افزایش عمر مفید محصولات می‌شود و برای کسب و کارهایی که به بسته بندی محصولات وکیومی نیاز دارند، یک ابزار مهم و ضروری به شمار می‌رود.

 

دستگاه تری سیلر تمام اتوماتیک نادی پک

دستگاه تری سیلر تمام اتوماتیک نادی پک

 

2- دستگاه تری سیلر تمام‌اتومات

یکی دیگر از دستگاه های موجود در شرکت تولیدی نادی پک، دستگاه تری سیلر یا همان سیل وکیوم تمام‌ اتوماتیک است. در این دستگاه تمام فرآیندهای بسته بندی به صورت خودکار انجام می‌شود.

دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک یک دستگاه بسته‌بندی صنعتی است که برای بسته‌بندی محصولات در پوشش‌های وکیومی استفاده می‌شود. این دستگاه از سه بخش اصلی تشکیل شده است: بخش پر کردن، بخش سیل و بخش وکیوم.

 

در بخش پر کردن، محصولات به صورت اتوماتیک در پوشش‌های وکیومی قرار می‌گیرند. در بخش سیل، پوشش‌های وکیومی حاوی محصولات به صورت اتوماتیک محکم شده و در بخش وکیوم، هوا از داخل پوشش‌های وکیومی خارج می‌شود و پوشش‌ها به صورت محکمی بر روی محصولات نگهداری می‌شوند.

 

این دستگاه برای بسته‌بندی محصولاتی مانند گوشت، ماهی، سبزیجات، ادویه جات، لوازم خانگی و غیره استفاده می‌شود. با استفاده از دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک، می‌توانید زمان و هزینه بسته‌بندی را کاهش داده و عمر مفید محصولات خود را افزایش دهید.

سرعت بسته بندی این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه‌های وکیوم بسیار بالاتر بوده و وزن آن نیز به نسبت ابعاد خود سبک‌تر است. در این دستگاه مقدار وکیوم و گاز توسط سنسور خلاء کنترل می‌شود. پیشرفت فیلم به صورت رولی قابل کنترل بوده و از سیستم کنترل زمان دوخت و میزان درجه بهره می‌برد.

این دستگاه، با توجه به تمام ویژگی‌هایی که گفته شد و کیفیت بالای دستگاه، انتخابی ایده‌آل برای بسته بندی باکیفیت و تمام بهداشتی محصولات به خصوص مواد غذایی است.

دستگاه سیل وکیوم رومیزی نادی پک

دستگاه سیل وکیوم رومیزی نادی پک

3- دستگاه سیل وکیوم رومیزی

دستگاه سیل وکیوم یک دستگاه رومیزی است که از سیستم قالب کشویی بهره می برد و برای حفظ طول عمر و تازگی مواد غذایی استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از فناوری سیل وکیوم، هوای داخل بسته‌بندی را از بین می‌برد و بسته‌بندی را  انجام می‌دهد. در نتیجه، اکسیژنی که باعث فساد مواد غذایی می‌شود، حذف می‌شود و مانع از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در مواد غذایی می‌شود.

 

بسته‌بندی با استفاده از دستگاه سیل وکیوم، به دو صورت انجام می‌شود. در صورت استفاده از کیسه‌های وکیوم، مواد غذایی در داخل کیسه قرار گرفته و سپس هوا از داخل کیسه خارج شده و آن را بسته بندی می‌کند. در صورت استفاده از ظروف وکیوم، مواد غذایی در داخل ظروف قرار می‌گیرند و سپس هوا از داخل ظروف خارج شده و آن‌ها را بسته بندی می‌کند.

 

با استفاده از دستگاه سیل وکیوم می‌توانید مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید و از هدر رفت آن‌ها جلوگیری کنید. همچنین، این دستگاه می‌تواند برای حفظ طعم، بو و بافت مواد غذایی نیز مفید باشد.

این دستگاه برای رستوران ها، بسته بندی در منزل و مجموعه هایی که محدودیت فضا دارند، بسیار مناسب است.

استفاده از دستگاه سیل وکیوم چه مزایایی دارد؟

استفاده از دستگاه سیل وکیوم برای حفظ طول عمر و تازگی مواد غذایی، مزایای زیادی دارد که به شرح زیر می‌باشد:

حفظ طول عمر مواد غذایی:

با حذف هوا از داخل بسته‌بندی، اکسیژنی که باعث فساد مواد غذایی می‌شود، حذف می‌شود و مانع از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در مواد غذایی می‌شود. به این ترتیب، مواد غذایی برای مدت طولانی‌تری قابل نگهداری می‌شوند.

جلوگیری از هدر رفت مواد غذایی:

با استفاده از دستگاه سیل وکیوم، می‌توانید از هدر رفت مواد غذایی جلوگیری کنید و به این ترتیب، هزینه‌های خود را کاهش دهید.

حفظ طعم، بو و بافت مواد غذایی:

با حذف هوا از داخل بسته‌بندی، مواد غذایی در معرض اکسیژن نیستند و به همین دلیل، طعم، بو و بافت آن‌ها حفظ می‌شوند.

سهولت و سرعت بسته‌بندی:

با استفاده از دستگاه سیل وکیوم، می‌توانید به راحتی و با سرعت بسته‌بندی مواد غذایی را انجام دهید.

کاهش فضای انبار:

با حفظ طول عمر مواد غذایی، نیاز به فضای انبار کمتر می‌شود و به همین دلیل، می‌توانید فضای بیشتری را برای مصرف دیگر از آن‌ها در نظر بگیرید.

 استفاده آسان:

دستگاه سیل وکیوم به راحتی قابل استفاده است و نیاز به دانش خاصی برای استفاده از آن ندارید.

 

به طور کلی، استفاده از دستگاه سیل وکیوم می‌تواند به شما کمک کند تا مواد غذایی خود را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید و به هدر رفت آن‌ها جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

برای انتخاب بهترین دستگاه بسته بندی وکیوم، باید به عواملی مانند ابعاد بسته، نوع مواد بسته بندی شده، تعداد بسته ها و سرعت بسته بندی نیز توجه کرد.

در نهایت، برای انتخاب بهترین دستگاه وکیوم بسته بندی، باید با توجه به نیازهای خود، ویژگی ها و قابلیت های هر دستگاه را مقایسه کرده و دستگاهی که بهترین عملکرد را با قیمت مناسب تر ارائه میدهد، انتخاب کنید. در صورتی که برای انتخاب بهترین نوع دستگاه سیل وکیوم شک و تردید دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید، تا شما را راهنمایی کنند.

 

توجه:

استفاده از دستگاه وکیوم در برخی موارد می تواند با خطراتی همراه باشد، مانند احتمال نشت هوا و خطراتی که ممکن است برای افرادی که با آن کار می کنند به وجود آید. به همین دلیل، برای استفاده از دستگاه وکیوم، باید دقت و احتیاط لازم رعایت کنید و از کارشناسان و افراد آگاه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *