دستهبندی نشده

هزینه احداث کارخانه بسته بندی خشکبار

هزینه احداث کارخانه بسته بندی خشکبار

امروزه با توجه به اهمیت بسیار بالای صنعت بسته بندی و نیاز شدید جوامع بشری به این صنعت، برخی از افراد قصد دارند با سرمایه‌ای که دارند، کارخانه بسته بندی نیز راه‌اندازی کنند. لازم به ذکر است که این صنعت دسته بندی‌های مختلفی از نظر نوع محصولات دارد. در دسته بندی مواد غذایی، معمولا حبوبات بیشترین میزان سفارش بسته بندی را شامل می‌شوند. با این تفاسیر، احداث کارخانه بسته بندی خشکبار یکی از بهترین و پرسودترین مشاغل صنعتی به حساب می‌آید. اما بحث بسیار مهمی که وجود دارد، هزینه‌های مربوط به احداث کارخانه، خرید تجهیزات بسته بندی و… است.

در حالت کلی هزینه احداث کارخانه بسته بندی خشکبار در مقایسه با سایر کارخانجات بسته بندی انواع محصولات کمتر و به‌صرفه‌تر است. از طرفی میزان سوددهی این نوع کارخانه و خط بسته بندی نسبت به سرمایه مورد نیاز بیشتر است.

مزایای راه‌اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار

پیش از اینکه در مورد هزینه احداث کارخانه بسته بندی خشکبار صحبت کنیم، ابتدا لازم است در مورد مزایا و معایب این کسب‌و‌کار به توضیحاتی بپردازیم. طبیعتا این کسب‌و‌کار در عین داشتن برخی مزایا و سوددهی بالا، ممکن است برای سرمایه‌گذار مشکلات یا چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

یکی از مزایای عمده احداث کارخانه بسته بندی خشکبار، بازار کار پررونق آن است. در واقع علت پررونق بودن این بازار، تنوع بسیار بالای محصولات خشکبار و نیاز مخاطبان هدف آن در هر بازه زمانی به چنین محصولاتی است. دومین مزیت قابل توجه این کسب‌و‌کار، امکان راه‌اندازی آن در محیط‌های نسبتا کوچک است. در واقع شما حتی با داشتن بودجه نسبتا کم می‌توانید محیط کار با متراژ کوچک‌تری را اجاره یا رهن کرده و پس از دریافت سود حاصل از چندین دوره فعالیت، به راحتی کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید.

آیا می‌توان کارخانه بسته بندی خشکبار را با هزینه کم راه‌اندازی کرد؟

یکی از سوالات متداولی که سرمایه‌گذاران در بحث هزینه احداث کارخانه بسته بندی خشکبار با آن مواجه می‌شوند، این است که آیا امکان راه‌اندازی این کارخانه با سرمایه کمتر وجود دارد؟ بله، با داشتن سرمایه نسبتا کم در مقایسه با سایر کسب‌و‌کارهای صنعتی، می‌توان این نوع کارخانه را راه‌اندازی کرد اما شرطی بسیار مهمی که وجود دارد، این است که حتما به هنگام انتخاب و خرید تجهیزات بسته بندی، به بحث ابعاد محیط، توان و ظرفیت دستگاه، تعداد سفارش قابل انجام ماهانه یا روزانه، برند دستگاه و مواردی از این قبیل باید توجه کرد.

در واقع یکی از فاکتورهای موثر در هزینه راه‌اندازی این کارخانه بسته بندی، تجهیزات و ماشین‌آلات است. برای اینکه بتوانید هر چه دقیق‌تر بر اساس نیازمندی‌های خود، هزینه‌‌های مربوط به تجهیزات بسته بندی را برآورد کنید، بهتر است با انواع مدل‌های آن‌ها آشنا شوید.

انواع دستگاه بسته بندی خشکبار  

مانند هر نوع کارخانه تولیدی یا بسته بندی دیگری، کارخانه بسته بندی خشکبار به تجهیزات خاص خود نیاز دارد. دستگاه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم هر کدام نقش موثری در بسته بندی هر چه بهتر و سریع‌تر محصولات خشکبار دارند:

  • دستگاه سیل وکیوم
  • دستگاه ساشه مارپیچی
  • دستگاه چاپ
  • دستگاه دوخت
  • دستگاه توزین‌دار
  • دستگاه سیل وکیوم صنعتی یا رومیزی
  • دستگاه دوخت یک طرف، دو طرف و سه طرف

هزینه خرید تجهیزات بسته بندی حبوبات چقدر است؟

بر خلاف تصور خیلی از سرمایه‌گذاران، برای راه‌اندازی خط بسته بندی محصولات خشکبار، نیازی به سرمایه‌های کلان و خیلی بزرگ نیست. در کمترین حالت با اجاره یک سوله 100 متری و تهیه تجهیزات بسته بندی به قیمت کل 150 میلیون تومان می‌توان خط بسته بندی با ظرفیت متوسط را راه‌اندازی کرد. البته با این بودجه می‌توان تجهیزات بسته بندی با ظرفیت و امکانات متوسط را تهیه کرد. در صورت داشتن بودجه زیر 400 میلیون تومان برای خرید دستگاه، پیشنهاد می‌کنیم حتما از شرکت‌های تامین کننده معتبر مشورت بگیرید. با این میزان بودجه می‌توانید تجهیزاتی با امکانات مناسب را خریداری کنید.

هزینه اجاره یا خرید مکان

یکی از مباحث بسیار مهم در بررسی‌های مربوط به هزینه احداث کارخانه بسته بندی خشکبار، هزینه‌های مربوط به اجاره یا خرید مکان است. با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد ایران، در بهترین شرایط شما برای تامین یک مکان با متراژ بالای 100 متر، باید حداقل مبلغی بالغ بر 100 میلیون تومان داشته باشید.

هزینه‌های مربوط به خرید مواد اولیه

منظور از هزینه‌های مواد اولیه بسته بندی خشکبار، همان متریال‌های بسته بندی است. نوع نایلونی که برای بسته بندی محصولات خود انتخاب می‌کنید، باید متناسب با نوع تجهیزات شما باشد در واقع برای هر دستگاه بسته بندی از یک متریال پکینگ مجزا استفاده می‌شود. برای نمونه در دستگاه‌های شیرینگ، از نایلون‌های بسته بندی به نام شرینک استفاده می‌شود. هزینه‌های مربوط به تهیه مواد اولیه برای کارخانه بسته بندی خشکبار از 20 الی 25 میلیون تومان آغاز می‌شود.

درآمد حاصل از احداث کارخانه بسته بندی خشکبار

در مطالب فوق، به صورت حدودی و تقریبی در مورد هزینه احداث کارخانه بسته بندی خشکبار صحبت کردیم. در حالت کلی هزینه‌های راه‌اندازی این خط بسته بندی، در مقایسه با سایر کارخانجات بسته بندی به نسبت سوددهی و درآمد بسیار کمتر است.

اما در رابطه با میزان سوددهی این کسب‌و‌کار باید گفت که به ازای روزانه 400 بسته تولیدی، می‌توان ماهانه 18 میلیون تومان سود خالص کسب کرد. البته این اعداد و ارقام به کارگاه کوچک بسته بندی خشکبار مربوط می‌شود.

مشاوره راه‌اندازی خط بسته بندی محصولات خشکبار

متاسفانه به علت وضعیت اقتصادی نابسامان ایران، در حال حاضر نمی‌توان به صورت قطعی در مورد هزینه احداث کارخانه بسته بندی خشکبار نظر کارشناسی ارائه کرد. علت این امر متغیر بودن قیمت تجهیزات بسته بندی و قیمت رهن و اجاره املاک است! همان گونه که گفته شد، بخش اعظمی از هزینه راه‌اندازی کارخانه بسته بندی خشکبار به تجهیزات آن مربوط می‌شود. در رابطه با استعلام قیمت و هزینه‌های خرید تجهیزات بسته بندی، می‌توانید با کارشناسان ما در نادی پک در ارتباط باشید.