دستهبندی نشده

ایده بسته بندی میوه و سبزیجات

ایده بسته بندی میوه و سبزیجات

با افزایش مرگ و میر در جهان تلاش برای داشتن تغذیه سالم و به دور از آلودگی بیشتر شده است. علاوه بر آن، تازگی محصولات خوراکی مانند میوه و سبزیجات نیز برای افراد بسیار مهم است؛ به همین دلیل اکثر آن‌ها به دنبال خرید بسته‌بندی میوه‌ها و سبزیجات هستند. ایده برای بسته بندی میوه بسیار زیاد است، همچنین تنوع و گستردگی زیادی نیز دارند.

در فصل‌های سال بخصوص تابستان پوسیدگی میوه‌ها بیشتر می‌شود به همین دلیل استفاده از ایده بسته بندی سبزیجات یا میوه‌ها بسیار مهم است. در صورتی که روش مناسبی برای نگهداری میوه و سبزیجات نباشد، انتظار برای سالم ماندن آن بیهوده است. با پیشرفت انسان در صنعت غذایی بسته‌بندی مواد غذایی نیز اهمیت ویژه‌ای یافت. تنوع نیز در بسته بندی این مواد بسیار زیاد است، در ادامه این مطلب با ایده بسته بندی میوه و سبزیجات، دستگاه بسته بندی سبزیجات و… آشنا خواهیم شد.

چند ایده مناسب برای بسته‌ بندی میوه و سبزیجات

امروزه خرید کردن مانند گذشته نیست؛ انسان مدرن نیز با وجود مشغله‌ها وقت تمیز کردن میوه و سبزیجات را ندارد. به احتمال زیاد شما نیز جزء افرادی هستید که میوه و سبزیجات آماده با بسته بندی متفاوت خریداری کرده‌اید. اگر می‌خواهید در رابطه با ایده بسته بندی میوه بیشتر بدانید با ما همراه باشید. در این قسمت به برخی از مهم‌ترین ایده بسته بندی سبزیجات و میوه‌ها اشاره می‌شود.

1.  پاکت میوه و سبزیجات

یکی از روش‌های مناسب برای بسته‌بندی میوه و سبزیجات استفاده از پاکت‌ها است. پاکت‌ها در اشکال مختلفی تولید می‌شوند و مشتریان زیادی را وادار به انتخاب می‌کنند. علاوه بر اینها پاکت‌ها نسبت به کسیه‌های نایلونی بهتر است و سلامت محیط زیست را بخطر نمی‌اندازند.

2.  نایلون بسته بندی میوه و سبزیجات

کسیه‌های نایلونی در اکثر فروشگاه‌ها میوه یافت می‌شوند، بر روی این کسیه‌ها چاپ انجام شده و برای بسته‌بندی مواد غذایی از آن‌ها استفاده می‌شود. این کسیه‌ها یک انتخاب عالی برای بسته‌بندی محسوب می‌شوند که در سال‌های اخیر به گروه بزرگ بسته‌بندی افزوده شده است. شکل و اندازه نایلون‌ها متنوع است در واقع دلایل استفاده زیاد از این محصول نداشتن محدود در این زمینه است.

3.  کاغذ گراف میوه

کاغذ کرافت یکی دیگر از ایده بسته بندی میوه و سبزیجات است. مزیت‌های استفاده از این نوع بسته‌بندی بسیار زیاد است به همین دلیل در اکثر مناطق کشور از آن استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز این محصول قیمت مناسب آن است، همچنین وزن بسیار سبکی دارد که سبب محبوبیت آن شده است. آسیب رسیدن به میوه‌ها با این روش بسته‌بندی کاهش یافته به همین دلیل در کشورهای همسایه نیز از آن استفاده می‌شود.

4.  جعبه‌های چوبی بسته‌بندی

از جعبه‌های چوبی نیز برای بسته‌بندی میوه و سبزیجات استفاده می‌شود. این نوع جعبه‌ها بیشتر برای میوه‌ها کاربرد دارد، میوه در جعبه قرار می‌گیرد و روی آن‌ها نیز بیشتر با کاغذ کرافت پوشانده می‌شود. استفاده از این نوع جعبه‌ها آسیب رسیدن به میوه‌ها را به حداقل رسانده و حمل و نقل را نیز آسان‌تر کرده است.

5.  بسته‌بندی وکیوم

یکی از روش‌های عالی برای بسته‌بندی نوع وکیوم است. این نوع بسته‌بندی به افزایش عمر محصولات کمک می‌کند و همین مورد سبب شده تا از محبوبیت خاصی میان مردم برخوردار باشد. هوای داخل بسته‌بندی با قدرت بالایی خارج می‌شود، در نتیجه تاثیر گازهای مضر نیز کم می‌شود. طعم، جنس و عطر مواد غذایی با بسته‌بندی وکیوم ماندگارتر است، به همین دلیل از آن برای سبزیجات و میوه‌ها در مدت زمان طولانی استفاده می‌شود.

لزوم بسته‌بندی میوه و سبزیجات

بسته‌بندی مواد غذایی بخصوص میوه‌ها و سبزیجات‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این قسمت به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌شود:

.تنظیم محتوای اکسیژن

میوه و سبزیجات‌ها زنده‌اند و تنفس آن‌ها نیز باید در شرایط مناسبی انجام شود. از آنجایی که این محصولات تحت فرایند تنفس قرار می‌گیرند، باید کربن دی اکسید و اکسیژن برای زنده ماندن آن‌ها فراهم شود. بنابراین فراهم کردن فضای مناسب برای سالم ماندن میوه‌ها ضروری است، علاوه بر اینها وجود گرد و غبار نیز سبب آسیب دیدن این نوع محصولات می‌شود. به همین دلیل بسته‌بندی اهمیت ویژه‌ای دارد.

.بهداشت و ایمنی

بسته‌بندی از میوه و سبزیجات در برابر عوامل مختلف مانند نور، رطوبت، خاک و بو محافظت می‌کند. حتی یک لایه نازک پلاستیک برای بسته‌بندی می‌توانید میوه‌ها از گرد و غبار یا دیگر آلودگی‌ها دور نماید. برای مثال از آلوده شدن محصولات توسط دست انسان و همچنین هنگام حمل و نقل جلوگیری می‌کند.

.فساد و ضایعات کمتر

محصولات بسته‌بندی شده نسبت به محصولات دیگر کمتر در معرض آسیب‌ها قرار می‌گیرند. معمولا میوه‌ها و سبزیجات نسبت به محصولات دیگر بیشتر آسیب‌پذیر هستند، اما با بسته‌بندی آن‌ها ضایعات کمتری تولید خواهد شد. میوه‌های حساسی مانند انگورها و توت‌ها در معرض آسیب قرار دارند و به راحتی با فشار داده له می‌شوند. این میوه‌ها باید بسته‌بندی شوند و طول عمر آن‌ها افزایش یابد.

چرا حفظ تازگی میوه و سبزیجات مهم است؟

بسته‌بندی به دلایل مختلف انجام می‌شود، اما اصلی‌ترین دلایل بسته‌بندی مواد غذایی حفظ بو، رنگ، طعم و ظاهر آن است. تمامی این موارد اهمیت دارند و در صورت خراب شدن محصول با عدم رضایت مشتری مواجه خواهید شد. با اینکه ظاهر محصولات اهمیت دارد، اما هیچ مصرف کننده‌ای کیفیت اصلی آن را فراموش نخواهد کرد.

برخی میوه‌ها ممکن است ظاهر شیکی داشته باشند اما کیفیت چندانی ندارند، بنابراین همیشه نباید به ظاهر میوه اکتفا کرد. در صورتی که بسته‌بندی انجام نشود پس از توزیع خسارت‌های زیادی به شما وارد می‌شود. در واقع بسته‌بندی از محصول در برابر آسیب محافظت می‌کند، به همین دلیل برای جلوگیری از خراب شدن سبزیجات‌ها از جاذب‌های اتلین استفاده می‌کنند. جاذب اتیلن کاربرد فراوانی دارد و سبب می‌شود تا روند رسیدن و خراب شدن میوه‌ها به تعویق افتد. این محصول قیمت مناسبی دارد و اکثرا برای میوه‌های صادراتی کاربرد دارد.

جمع‌بندی

فروش میوه و سبزیجات سود فراوانی دارد و امروزه در اکثر مناطق کشور فروشگاه‌های آنلاین نیز برای فروش این محصولات راه‌اندازی شده‌اند. مشتریان بیشتر به سراغ محصولات با کیفیت و بسته‌بندی شده می‌روند، اگر از ایده بسته بندی میوه و سبزیجات استفاده کنید در مدت زمان کوتاه می‌توانید محصولات را بفروش برسانید. اکثر بسته‌بندی‌ها با استفاده از دستگاه بسته بندی انجام می‌شوند و این مورد در ارزش محصول و تمیز بودن آن تاثیر فراوانی دارد. حفظ سلامتی مهم است، بنابراین بهتر است همیشه از محصولات بسته‌بندی شده و به دور از آلودگی استفاده کنید.