دستهبندی نشده

طرح توجیهی بسته بندی خشکبار

طرح توجیهی بسته بندی خشکبار

هدف اصلی از اجرای طرح توجیهی بسته بندی خشکبار، در واقع ارائه گزارشاتی دقیق در مورد هزینه‌های مربوط به بسته بندی و توزیع این محصولات است. اگر شما هم قصد راه‌اندازی کسب‌و‌کاری در زمینه بسته بندی محصولات خشکبار را دارید، لازم است که از این طرح توجیهی استفاده کنید تا بیشترین بازده را داشته باشید. با بهره‌گیری از این طرح توجیهی می‌توان پیش‌زمینه‌ای در رابطه با تمامی هزینه‌ها اعم از خرید تجهیزات، هزینه استخدام نیرو و… داشت.
در این طرح توجیهی که در ادامه ارائه خواهیم داد، تمامی شاخص‌های مالی پروژه، اطلاعات فنی و نکات ریز و جزئی در مورد کسب‌وکار بسته بندی خشکبار بررسی خواهد شد.

اهمیت بسته بندی خشکبار در دنیای کنونی

شاید در ابتدا شنیدن این جمله که بسته بندی خشکبار از اهمیت بسیار بالایی در بازار داخلی برخوردار است، برای شما هم خیلی جدی نباشد. اما در حقیفت با توجه به نیاز شدید بازار کنونی به محصولات خشکبار همچون آجیل‌ها، دانه‌ها و میوه‌جات خشک شده، هر فردی با راه‌اندازی کسب‌و‌کار بسته بندی خشکبار می‌تواند به درآمدهای بالایی برسد. اما شرط دست یافتن به درآمدهای مطلوب در این عرصه، نیازمند کسب برخی اطلاعات ریز و مهم در مورد این کسب‌و‌کار است.
یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضای محصولات خشکبار در بازار کنونی، بهداشتی بودن این محصولات است. البته نوع بسته بندی محصولات خشکبار تاثیر مستقیمی در طول عمر و ماندگاری آن‌ها دارد!

حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی خط بسته بندی خشکبار

در طرح توجیهی بسته بندی خشکبار، یکی از مسائل مهمی که باید به آن پرداخته شود، بحث سرمایه اولیه مورد نیاز است. در حالت کلی بودجه اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی خط بسته بندی خشکبار در مقایسه با سایر محصولات و خطوط بسته بندی بسیار کم و به‌‌صرفه است.
اولین موردی که در بحث سرمایه مورد نیاز برای بسته بندی خشکبار باید مورد توجه قرار گیرد، هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات بسته بندی است. تجهیزات و ماشین‌آلات مناسب برای بسته بندی خشکبار را باید از مراکز تامین کننده معتبری تهیه کنید. برای نمونه شرکت نادی پک انواع دستگاه بسته بندی خشکبار را با نازل‌ترین قیمت و بالاترین سطح کیفی عرضه می‌کند.
هزینه‌های مربوط به مواد اولیه در بسته بندی خشکبار
از جمله موارد تاثیرگذار در میزان بودجه اولیه برای راه‌اندازی خط بسته بندی خشکبار، هزینه‌های مربوط به تامین مواد اولیه است. منظور از مواد اولیه در این کسب‌و‌کار همان متریال‌های بسته بندی است. نوع متریال انتخابی برای بسته بندی محصولات دقیقا به نوع تجهیزات و ماشین‌آلات پکینگ بستگی دارد. البته در رابطه بامواد اولیه بسته بندی خشکبار باید به این نکته مهم اشاره کنیم که بسیاری از شرکت‌های معتبر از فیلم‌های بسته بندی استرچ استفاده می‌کنند. علت این امر، بهداشتی بودن و کیفیت بالای نایلون استرچ است.

محل احداث کارگاه بسته بندی خشکبار

در طرح توجیهی بسته بندی خشکبار، لازم است به این مورد هم اشاره کنیم که محل احداث به تنهای بخش اعظمی از بودجه اولیه را در بر می‌گیرد. مواردی همچون متراژ، موقعیت مکانی مکان و دسترسی آن به شهر و… همگی در قیمت نهایی رهن، اجاره یا خرید آن موثر است. پس قبل از خرید یا اجاره مکان برای راه‌اندازی خط بسته بندی خشکبار باید مواردی چون تعداد تجهیزات بسته بندی و تعداد نیروی کار را برآورد کنید.
برای اینکه بتوانید محیطی با ویژگی‌های مناسب را برای خط بسته بندی خشکبار آماده کنید، باید حداقل 500 متر را در نظر داشته باشید. به عبارتی باید ملک مورد اجاره یا خریداری شده حداقل 500 متر زیربنا داشته باشد. البته این امر دقیقا به توانایی و بودجه مالی شما برای راه‌اندازی این کسب‌و‌کار دارد.

هزینه خرید تجهیزات بسته بندی خشکبار

هزینه‌های مربوط به خط بسته بندی خشکبار، مابین 120 میلیون تومان الی 2 میلیارد تومان است. باید مجدد به این نکته بپردازیم که شما باید بر اساس بودجه، تعداد نیروی کار و مهم‌تر از همه متراژ محیط کار خود این تجهیزات را خریداری کنید. مسئله مهمی که وجود دارد، متفاوت بودن هزینه تجهیزات بسته بندی در شرکت‌های تامین کننده مختلف است.
مراجعه به یک شرکت تولید کننده دستگاه بسته بندی خشکبار معتبر و مورد اعتماد، می‌تواند به میزان زیادی هزینه‌های گزاف مربوط به این بخش را کاهش دهد! پس سعی کنید قبل از اقدام به خرید ماشین‌آلات بسته بندی حتما از مورد اعتماد و مناسب بودن قیمت این تجهیزات در شرکت تولید کننده اطمینان خاطر را کسب کنید.

تجهیزات بسته بندی خشکبار

⦁ دستگاه پرکن آجیل و خشکبار (نیمه اتومات یا اتومات)
⦁ دستگاه بسته بندی خشکبار
⦁ دستگاه مخصصو بسته بندی آجیل نوع حجمی
⦁ دستگاه لیبل‌زن اتوماتیک
⦁ دستگاه دوخت
⦁ دستگاه دو توزین بسته بندی

میزان سود بسته بندی خشکبار

یکی از سوالات پرتکراری که متقاضیان راه‌اندازی کسب‌و‌کار بسته بندی خشکبار با آن مواجه می‌شوند، سود بسته بندی حاصل از این بیزینس است. در اصل، میزان سود خالص ناشی از بسته بندی خشکبار به عوامل زیر بستگی دارد:
⦁ کیفیت و عملکرد تجهیزات بسته بندی
⦁ متریال بسته بندی (فیلم یا نایلون)
⦁ نوع محصول خشکبار
⦁ بازاریابی و تبلیغات خدمات و محصولات

چالش‌ها و مشکلات کسب‌و‌کار بسته بندی خشکبار

همان طور که در مطالب بالا گفته شد، محصولات خشکبار و آجیلی، از پرفروش‌ترین اقلام در بازارهای داخلی و خارجی هستند. اما برای فعالیت در بخش صادرات این بیزینس، طبیعتا باید دایره ارتباطی گسترده‌تری با بازارهای خارجی داشته و مهم‌تر از همه بودجه بیشتری نیز تامین شود.
نکته مهمی که وجود دارد، این است که در اغلب مواقع نمی‌توان روی سوددهی این کسب‌و‌کار حساب باز کرد؛ چراکه ممکن است نوسانات ارزی و مسائل سیاسی و اقتصادی بر روند خرید و فروش و میزان تقاضا نیز تاثیر بگذارد. البته این قبیل مشکلات تقریبا در تمامی کسب‌و‌کارهای ایرانی وجود دارد.

سخن پایانی

در این مطلب، طرح توجیهی بسته بندی خشکبار را به همراهبرخی اطلاعات فنی و مهم ارائه کردیم. در کل نمی‌توان طرح توجیهی بسیار دقیقی برای این کسب‌و‌کار طراحی کرد. اما می‌توان گفت تقریبا با بودجه‌ای زیر 1 میلیارد تومان امکان راه‌اندازی یک خط بسته بندی متوسط خشکبار وجود دارد. حدود نیمی از کل بودجه مورد نیاز برای این کسب‌و‌کار به تجهیزات و ماشین‌آلات بسته بندی ارتباط دارد.